رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

دعای عرفه . . .

دعای عرفه، عنوان دعایی است منسوب به امام حسین (ع) ، پیشوای شیعیان با حجمی حدود ۳۲۰۰ کلمه که با اختلافاتی جزئی در کتب مختلف نقل شده و مضمونش اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی و نیز حمد و سپاس برای نعمت‌های فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات و تب و تاب‌هایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تا کنون پشت سر نهاده و کوشش برای جلب رحمت الهی و طلب آرامش و عافیت از وی، همچون مهم‌ترین خواسته انسان است.


گفته شده است حسین بن علی، این دعا را روز عرفه و در صحرای عرفات و کنار همراهانش بیرون خیمه‌ها خوانده است. این دعای نسبتاً طولانی از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود.


دعا در شب عرفه، مقبول و مستجاب است

در روایتی نقل شده است در شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند به اجابت می رسد و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل ۱۷۰ سال اطاعت و عبادت است؛ یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می‏ شود.


اعمال صالح، برابر ۱۷۰ سال عبادت است

این روایت، عظمت شب عرفه را می رساند. اولین مساله‏ ای که درباره این شب تاکید شده، دعا کردن است و روایت وجود دارد دعا کنید! دعای خیر کنید! و بدانید این دعاها به اجابت می رسد. مقید باشید امشب، مشغول غیر عبادت نباشید! کاری کنید که اشتغالات کنار برود تا بتوانید به سوی عبادات و صالحات بروید!


فضیلت و تاثیرات عظیم دعای عرفه

وقتی چنین معادله‏ ای هست که عبادت امشب مانند عبادت ۱۷۰ ساله است، خیلی انسان باید مراقبت بوده و جدیت داشته باشد. این خیلی قابل توجه است، چون این شب یکی از بزرگ‌ترین فرصت هایی است که ما داریم.


اثر دعا برای دیگران و پشت سر آنها

درباره دعا کردن هم باید گفت در روایتی از امام باقر (ع) آمده است حضرت فرمودند سریع‌ترین دعایی که به اجابت می ‏رسد، دعایی است که یک برادر مومن، برای برادر مومن دیگرش می‏ کند و پشت سر او برایش از خدا خیر می‏ خواهد نه در حضورش. یعنی هرکس برای دیگری دعا کند، بسرعت به اجابت می رسد.


موفق و سربلند باشید . . . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد