پاسخ به شبهاتی درباره ولادت حضرت مهدی(ع)/ اعتراف 40 عالم اهل سنت به ولادت امام زمان(عج)


پاسخ به شبهاتی درباره ولادت حضرت مهدی(ع)/ اعتراف 40 عالم اهل سنت به ولادت امام زمان(عج)

دلیل بر ولادت و وجود حضرت مهدى‏(ع) در حقیقت همان ادله نقلى متواتر و صحیح است که دلالت بر ولادت و وجود حضرت دارد، زیرا روایات صحیح السند در این باره شنیده شده و جماعت بسیارى نیز آن حضرت را مشاهده کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: پاسخ به شبهاتی درباره ولادت حضرت مهدی(ع)/ اعتراف 40 عالم اهل سنت به ولادت امام زمان(عج)

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، یکی از شبهاتی که با هدف سست کردن اعتقادات شیعه از سوی برخی رسانه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای به خصوص رسانه‌هایی که از طرف وهابیت راه اندازی شده است، مطرح می‌شود، اصل تولد حضرت مهدی (عج) است.

به همین جهت گفت‌وگوی مشروحی با «علی اصغر رضوانی» استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و نویسنده کتاب‌های مختلف درباره امام زمان مانند «علایم ظهور»، «هنگامه ظهور»، «حکومت حضرت مهدى‌ ‏علیه‌السلام در عصر ظهور»، «وظایف ما در عصر غیبت‏»، «بررسى دعاى ندبه» و «‏دکترین مهدویت تنها راه نجات بشر» انجام دادیم که بخش اول آن از نظر می‌گذرد.

 

قرآن به بسیارى از مسائل اشاره نکرده است و بیان آن را به پیامبر واگذار نموده است

به عنوان نخستین سؤال بفرمایید چرا در قرآن به مسئله ولادت حضرت مهدی (عج) صریحاً اشاره نشده است؟

اولاً قرآن به بسیارى از مسائل عقیدتى و عملى اشاره نکرده است، بلکه بیان آن را به پیامبرش واگذار نموده است، گرچه اصول معارف و احکام در قرآن کریم موجود است. موضوع ولادت حضرت مهدی(ع) نیز از جمله همین معارف است که به وسیله پیامبر(ص) و اهلبیت علیه (ع) تبیین شده است.

ثانیاً: از بعضی از آیات قرآن به طور وضوح ولى کلى استظهار مى‌شود که باید در هر زمانى انسان کامل و معصومى به نام حجت خدا موجود باشد. پس باید حجت خدا در این زمان متولد شده باشد.  

بیش از چهل نفر از علمای اهل سنت به ولادت امام زمان (عج) اعتراف کرده‌اند

آیا کسی از علمای اهل سنت به ولادت حضرت اعتراف کرده است؟

بله، گروهى از علماى اهل سنّت به ولادت فرزندى براى امام حسن عسکرى ‏علیه‌السلام به نام مهدى‏ علیه‌السلام اعتراف کرده‌اند که تعداد آنها بیش از چهل نفر است.

بنده به چند نفر از آنها اشاره می‌کنم.

علامه شمس‏الدین قاضى ابن خلکان شافعى. (وفیات الاعیان جلد4 ص 176) ابن اثیر جزرى. (الکامل فى التاریخ جلد4 ص 454) محیى الدین عربى. (فتوحات مکیه باب316) شیخ سلیمان قندوزى حنفى. (ینابیع المودة جلد3 ص 306) ابن خلدون. (تاریخ ابن خلدون جلد3 ص 361) جلال الدین بلخى رومى. (به نقل از ینابیع المودة جلد3، ص 350) فخر رازى شافعى. (الشجرة المبارکة فى انساب الطالبیه ص 78و79) شیخ عبداللَّه بن محمّد شبراوى مصرى شافعى. (الاتحاف بحبّ الاشراف ص 179)

برخى از علمای اهل سنت تصریح به زنده بودن حضرت و نیز موعود بودن او دارند

آیا کسی از علمای اهل سنت هست که فرزند امام عسکری(ع) را همان منجی منتظر بد‌اند؟

هر چند بعضی از علماى اهل سنت فقط به ولادت فرزندى به نام مهدى از امام حسن عسکرى ‏علیه‌السلام اشاره کرده‌اند و حیات او تا این زمان و منجى و موعود بودن او را به شیعه نسبت مى‌دهند، ولى عده‌ای از آنان تصریح به زنده بودن او تاکنون و نیز موعود و منجى بودن او دارند مثلاً محمّد بن یوسف گنجى شافعى مى‌گوید: ابو محمّد حسن عسکرى‏علیه السلام ازخود فرزندى به جاى‏ گذاشت که همان امام منتظر است. (کفایة‌الطالب، ص 312)

یا عبدالوهاب شعرانى حنفى مى‌‌گوید: در آخر الزمان امید به خروج مهدى است. او از اولاد امام حسن عسکرى‏ علیه‌السلام است. ولادت او نیمه شعبان سال 255 هجرى اتفاق افتاد. تا به حال زنده است تا با حضرت عیسى‏ علیه‌السلام اجتماع کند. عمرش تا این زمان 706 سال است. این چنین شیخ حسن عراقى به من خبر داد. (الیواقیت و الجواهر، ج 2، ص 127)

همچنین نورالدین عبدالرحمن جامى حنفى؛ بعد از بیان تاریخ ولادت حضرت مهدى‏ علیه‌السلام مى‌گوید: او کسى است که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. (شواهد النبوه، ص 404)

قاضى بهلول بهجت افندى مى‌‌گوید: ولادت امام دوازدهم در پانزدهم ماه شعبان سال 255 هجرى بود و اسم مادرش نرجس است. براى او دو غیبت است: یکى صغرا و دیگرى کبرا. هر گاه خداوند به او اذن دهد ظهور کرده، آن گاه زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. (المحاکمة فى تاریخ آل محّمدصلى الله علیه وآله، ص 246)

لطفاً در پاسخ به این شبهه که موضوع ولادت حضرت مورد اتفاق بزرگان شیعه نبوده است توضیح بفرمایید؟

این مسأله صحیح نیست چون علماء و عموم شیعه امامیه بعد از وفات امام حسن عسکرى‏ علیه‌السلام در طول قرن‏ها بر ولادت امام زمان‏ علیه‌السلام اتفاق داشته‌اند.

اگر چه در ابتدا حیرت و شکى در ولادت و امامت آن حضرت در بین گروهى از شیعیان بود، ولى بعد از گذشت زمان نه چندان طولانى و به عنایت و تبلیغ بزرگان امامیه، همگى به راه مستقیم هدایت شده و به امامت امام عصر علیه‌السلام اعتقاد پیدا کردند، همان‌گونه که شیخ مفید در کتاب «الفصول المختاره» به آن اشاره کرده است.

محدثین امامیه نهایت کوشش و احتیاط خود را در نقل احادیث در کتب خود داشته‌اند

آیا صحیح است که مبنای مؤلفان مصادر مهدویت در نقل حدیث قوی نبوده است؟

معروف نزد قدما چنین بوده که هر روایتى در مسائل تاریخى و از آن جمله موضوع مهدویت را بدون بررسى سند آن نقل مى‌کردند. ولى بعد از آن عصر، حرکت جدیدى پدید آمد و بین روایات تمییز داده شد، تا زمانى که حرکت اصولیین پدید آمد و اخبار را به دسته‌هاى مختلف از قبیل: صحیح، حسن، قوى و ضعیف تقسیم کردند، ولى این پیشرفت و حرکت شامل روایت‌هاى تاریخى که از آن جمله روایات مهدویت است، نشد.

این ادعا درست نیست چون اولاً  آنچه از قدماى محدثین امامیه مى‌دانیم این است که آنها نهایت سعى و کوشش و احتیاط خود را در جمع و نقل احادیث در کتب خود داشته‌اند، که از آن جمله کلینى رحمة  الله علیه است.

کلینی نزد اهل فن حدیث، معروف به دقت نظر و احتیاط در نقل اخبار است. و نیز مى‌دانیم که بزرگانى امثال شیخ طوسى ‏رحمة الله علیه چه اهتمام وافرى به شناخت شیوخ روایى خود داشته‌اند.

شخصى مثل شیخ صدوق‏ رحمة الله علیه عادتاً شیوخ خود را مى‌شناخته و نیز از حالات آنان از ایمان و عدالت آگاهى داشته است، و از کسى که او را نمى‌شناخته روایت نقل نمى‌کرده است.

ثانیاً ما اطمینان داریم که این بزرگان به صحت این گونه روایات که در باب امامت و مهدویت وارد شده اطمینان کامل داشته‌اند، و یا لااقل به جهت برخى قرائن معتبر که همراه آنها بوده و موجب جبران ضعف برخى از آنها مى‌شده، آنها را با اطمینان کامل نقل مى‌کردند. و گرنه جاى این سؤال باقى است که امثال شیخ صدوق و طوسى و دیگران چه اهدافى غیر از احتجاج و استدلال به آنها، داشته‌اند. مگر این نیست که شیخ صدوق کتابش را براى رفع حیرت در امر حضرت مهدى‏ علیه‌السلام نوشته است؟

ثالثاً تمام یا بیشتر اصول و منابع اصلى احادیث مهدویت که در سه قرن اوّل نوشته شده به دست شیخ صدوق، طوسى و نعمانى رسیده و خود به آن کتاب‏ها استناد داشته‌اند، و لذا به آن روایات استدلال مى‌نمودند.

رابعاً گرچه تقسیم حدیث به چهار قسم از اصطلاحات متأخرین است ولى قدماى محدثین از آن جمله شیخ طوسى  روش خاصى در قبول خبر داشته‌اند.

احتمالى نیز وجود دارد که بناى قدما بر تمسک به «اصالة الصدق و العدالة» باشد. یعنى اصل اولى بر صدق و عدالت راوى است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

مقصود از این اصل همان اصل عدم و یا استصحاب عدم فسق است. به همین جهت است که ما احتیاجى به اثبات عدالت خواه به معناى ملکه یا حسن ظاهر نداریم؛ زیرا احراز آن مستلزم تعطیل امور و تضییع بسیارى از مصالح است. کمتر کسى است که بتوان عدالت او را به اثبات رسانید. این مطلب مورد تأیید عقلا نیز هست.

براى اثبات اعتبار روایات نباید تنها اعتبار سندى را مطرح ساخت، بلکه باید به همه راه‌ها و اسباب اعتبار شخص توجه کرد و در نظر داشت که مبناى بسیارى از عالمان شیعه، بلکه اکثریت قریب به اتفاق آنان، حجیّت خبر موثوقٌ به است؛ یعنى خبرى که از طرق مختلف به آن اطمینان و وثوق حاصل شود.

در مورد ولادت حضرت روایات قوی و صحیحی وجود دارد

آیا روایات ولادت حضرت مهدی (عج) ضعیف است؟

خیر، چون احادیث مربوط به ولادت حضرت مهدى‏ علیه‌السلام به خاطر وجود برخى از سندهاى صحیح در بین آنها کافى است که سند روایات دیگر که از ضعیف هستند را تقویت کند، و این مسلکى است که مورد قبول محدثین شیعه و اهل سنّت واقع شده است.

همچنین احادیثى که درباره مسائل مسلّم اعتقادى و کلامى است از آن جهت که نزد شیعه ثابت بوده و به تأیید قطعى عقل نیز رسیده است، راویان آن مورد جرح و تعدیل قرار نگرفته‌اند، و به طور کلى احتیاجى به آن نبوده است، که از آن جمله مى‌توان به احادیث مهدویت اشاره کرد.

البته احادیث ولادت حضرت مهدى ‏علیه‌السلام که به دلالت مطابقى یا تضمنى یا التزامى دلالت بر ولادت حضرت دارد از حدّ لازم تواتر فراتر رفته است، لذا به جهت آنکه مفید یقین است احتیاج به بررسى سندى ندارد.

خبر متواتر، نقل جماعت کثیرى است که اتفاقشان بر دروغ، محال است و مى‌‌دانیم که در خبر متواتر لازم نیست که هر یک از راویان حدیث از ثقات و عدول باشند، بلکه مى‌‌توان از راه تراکم احتمالات به یقین رسید.

شخص متتبّع بعد از ملاحظه وضع سیاسى عصر امام عسکرى‏ علیه‌السلام و قبل و بعد از آن پى مى‌برد که یکى از عوامل جهالت حال راویان احادیث ولادت حضرت مهدى‏علیه السلام همان فشارهاى سیاسى بوده که از طریق حاکمان ظلم و جور بر شیعیان وارد شده است، و لذا بسیارى از راویان، خود را با اسامى مستعار معرّفى مى‌کردند تا شناخته نشوند، خصوصاً با در نظر گرفتن اینکه برخى از راویان از مناطق دور به سامرا مى‌آمده و در مورد حضرت سؤال مى‌کردند و براى دیگران نقل مى‌نمودند.

حدود 107 روایت از پیامبر(ص) در مورد ولادت حضرت نقل شده است

در مورد ولادت حضرت مهدی(عج) از رسول خدا(ص) خبری رسیده است؟

بله، از 107 حدیث، شهادت به ولادت آن حضرت از ناحیه رسول خدا صلى الله علیه وآله استفاده مى‏شود.

مثلاً ابن عباس از رسول خدا صلى الله علیه وآله نقل کرده که فرمود: خداوند تبارک و تعالى توجّهى بر زمین کرد و مرا انتخاب نمود و من را نبى قرار داد سپس بار دوم توجهى کرد و على را از روى زمین انتخاب نمود و او را امام قرار داد و مرا امر نمود که او را برادر و ولىّ و وصىّ و خلیفه و وزیر خود قرار دهم، پس على از من و من از على‌ام، او شوهر دختر من و پدر دو نوه‌ام حسن و حسین است. آگاه باشید که خداوند تبارک و تعالى من و آنان را حجت‌هایى بر بندگانش قرار داده است. و از صلب حسین امامانى قرار داد که به امر من قیام کرده و وصیت مرا حفظ خواهند نمود. نهمین از آنها قائم اهل بیت من و مهدى امّت من است. شبیه‌ترین مردم به من در شمایل و اقوال و افعال است. بعد از غیبت طولانى و حیرت گمراه کننده ظهور مى‌کند.

اهل بیت علیهم‌السلام با احتیاط تمام با نشر قضیه ولادت حضرت برخورد مى‌‏کردند

چرا هیچ یک ازامامان هویت شخصی حضرت مهدی(عج) را بیان نکرده‌اند؟

چون همان گونه که از بسیارى روایات استفاده مى‌شود موقعیّت حضرت مهدى ‏علیه‌السلام از جهت سیاسى بسیار خطیر بوده است، زیرا حاکمان ظلم و جور از آنجا که مى‌دانستند او با ظلم و بى‏عدالتى در سطح گسترده مقابله مى‌کند و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، لذا از ابتدا درصدد مقابله شدید با او برآمده بودند.

به همین جهت، اهل بیت عصمت و طهارت‏ علیهم‌السلام نیز با احتیاط تمام با نشر قضیه ولادت حضرت برخورد مى‏کردند، تا از طرفى زمینه سازى اعتقاد ولادت آن حضرت را بیان کرده باشند و از طرف دیگر کارى نکنند که جان آن حضرت در خطر افتد.

البته هر یک از معصومین‏ علیهم‌السلام از حضرت رسول اکرم‏(ص) گرفته تا امام عسکرى‏(ع) در صدد تشخیص هویّت حضرت مهدى‏ علیه‌السلام برآمده‌اند.

 

 

وضعیت دشوار سیاسی اقتضاء می‌کرد ولادت امام زمان (عج) مخفی بماند

چرا ولادت حضرت در اختفای تام صورت پذیرفت؟

امام حسن عسکری (ع) معاصر با حکومت سه نفر از حاکمان بنى عباس؛ یعنى معتز، مهتدى و معتمد بوده است.

معتمد عباسى تعصّب و کینه خاصى نسبت به اهل بیت‏ علیهم‌السلام داشت. از جمله کارهاى او این بود که بعد از شهادت امام عسکرى ‏علیه‌السلام دستور داد خانه حضرت را تفتیش کرده، تا از وجود فرزند حضرت آگاه شود، و این به جهت سعایتى بود که جعفر به دستگاه حاکم کرده بود.

در این مورد جریانی نقل شده که نشان دهنده وضعیت سیاسی زمان حضرت است.

داوود بن اسود مى‌گوید: امام عسکرى ‏علیه‌السلام عصایى به من داد و فرمود: این را به عَمْرى برسان. در بین راه عصا شکست، ناگهان مشاهده کردم که در میان آن نامه‌اى است. خدمت امام که رسیدم جریان را بازگو کردم. حضرت فرمود: «... وإذا سمعت لنا شاتماً فامض لسبیلک الّتى أمرت بها وإیّاک أن تجاوب من یشتمنا أو تعرفه من أنت، فأنا ببلد سوء ومصر سوء وامض فى طریقک فإنّ أخبارک وأحوالک ترد إلینا فاعلم ذلک» یعنی هر گاه مشاهده کردى که کسى ما را دشنام مى‌دهد تو به دنبال مأموریتى که فرستاده شدى برو، و مبادا در صدد پاسخ او برآیى یا خودت را به او معرفى کنى، زیرا ما در بد شهرى قرار داریم، تو به راه خودت ادامه بده، زیرا اخبار و احوال تو به ما مى‌رسد، این را به خوبى بدان.

حتى مشاهده مى‌‌کنیم که امام به اصحاب خود دستور مى‏دهد تا هیچ کس به او سلام نکند و با دست به او اشاره ننماید زیرا در غیر این صورت جانش در امان نخواهد بود.

امام حسن عسکری(ع) پنهانی با شیعیان ملاقات می‌کرد

حضرت‏ علیه‌السلام براى ملاقات با شیعیان خود مکانى را معین مى‌‌کرد و مى‌‏فرمود: «صیروا إلى موضع کذا وکذا وإلى دار فلان بن فلان. العشاء والعتمة فى لیلة کذا، فإنّکم تجدونى هناک...» یعنی در فلان مکان و فلان خانه، شب هنگام مراجعه کنید که مرا در آنجا خواهید یافت.

محمّد بن عبدالعزیز بلخى مى‌گوید: صبح هنگامى در خیابان گوسفند فروشان نشسته بودم که ناگهان مشاهده کردم امام عسکرى‏ علیه‌السلام از منزل خود خارج شده و به سوى خانه عمومى مى‌رود. در دلم گفتم: اگر فریاد زنم که این مرد، حجت خداست، بر شما باد که او را بشناسید مرا خواهند کشت؟ هنگامى که حضرت به من نزدیک شد با انگشت سبّابه خود بر دهان خود اشاره فرمود که ساکت باش! همان شب حضرت را ملاقات کردم، فرمود: «إنّه هو الکتمان أو القتل فاتّقِ اللَّه على نفسک» یعنی یا باید کتمان کنى و یا اینکه به قتل خواهى رسید. بر خودت از خدا بترس.

به همین جهت است که مرحوم مقدس اردبیلى مى‌فرماید: هرگاه حدیثى از «رجل» نقل شد، مقصود امام حسن عسکرى‏ علیه‌السلام است.

این قضایا وضعیت بس دشوار سیاسى عصر امام عسکرى‏ علیه‌السلام و زمان ولادت امام زمان ‏علیه‌السلام را مى‌رساند. و به همین جهت است که ولادت آن حضرت در اختفاى تام صورت پذیرفت.

در این بین امام عسکرى ‏علیه‌السلام دو وظیفه را دنبال مى‌کرده است: یکى اینکه حضرت در صدد اثبات ولادت و وجود فرزندش بوده است و دیگر اینکه طورى باید فرزندش را معرفى کند که جانش در خطر نیفتد.

ادلّه نقلى قرآنى و حدیثى بر ولادت امام زمان(عج) دلالت دارد

آیا ایمان به وجود حضرت یک فرضیه فلسفی و ظنی است؟

خیر، مسأله ایمان به وجود و ولادت حضرت مهدى ‏علیه‌السلام گرچه پشتوانه عقلى و فلسفى قطعى دارد، ولى ادلّه نقلى قرآنى و حدیثى نیز بر آن دلالت دارد.

نه تنها روایات فراوانى در حدّ تواتر بر ولادت حضرت دلالت دارد، بلکه احادیث صحیح السند نیز این موضوع را تأیید مى‌نماید. و نیز ادله نقلى فراوانى در حدّ تواتر بر وجود حضرت دلالت دارد.

اکثر جامعه شیعى بعد از امام حسن عسکری (ع) معتقد به ولادت امام زمان‏(ع) بودند

گفته شده که که برخی از شیعیان بعد از امام حسن عسکری(ع) قائل به توقف شدند در این مورد اگر مطلبی هست بفرمایید؟

این مطلب صحت ندارد چون از کتب تواریخ و ملل و نحل استفاده مى‌شود اکثر جامعه شیعى در آن زمان، معتقد به ولادت امام زمان‏ علیه‌السلام بودند. گرچه بعد از وفات امام عسکرى علیه‌السلام شیعیان در ابتدا به چهارده فرقه متفرق شدند ولى بعد از مدتى کوتاه با ارشادات علما و اصحاب، همگى معتقد به ولادت و وجود امام خود شدند.

در مورد توقف شیعیان روایتى نقل شده که ادعا شده دلالت بر تحقق فترت و انقطاع امامت دارد، اما با دقت در آن، خلاف آنچه ادعا شده استفاده مى‌شود، زیرا در آن روایت از امام باقر علیه‌السلام نقل است که فرمود: «إذا غضب اللَّه تبارک و تعالى على خلقه نحّانا عن جوارهم» یعنی هر گاه خداوند تبارک و تعالى بر خلقش غضب کند ما را از جوارشان دور خواهد گرداند. این حدیث به خوبى دلالت بر وجود و غیبت امام زمان ‏علیه‌السلام دارد.

اختلاف در هر امری دلیل بر بطلان آن امر نیست

گاهی اختلاف در امری سبب وهن در آن می‌شود آیا اختلاف در مورد ولادت حضرت سبب وهن آن نمی‌شود؟

مجرد اختلاف دلیل بر بطلان و وهن نمی‌شود ‌‌‌‌‌اگر مجرد اختلاف دلیل بر بطلان باشد، باید اختلاف در هر امرى از جمله اصل امامت و خلافت و نبوت را نیز دلیل بر بطلان آن دانست، در حالى که هیچ کس چنین ادعایى نکرده است. آیا پیامبر اکرم‏ صلى الله علیه وآله خبر نداده که امتش بعد از او به 73 فرقه متفرق خواهند شد؟

دلیل بر ولادت و وجود حضرت مهدى‏ علیه‌السلام در حقیقت همان ادله نقلى متواتر و صحیح است که دلالت بر ولادت و وجود حضرت دارد، زیرا روایات صحیح السند در این باره شنیده شده و جماعت بسیارى نیز آن حضرت را مشاهده نمودند و شیعه نیز بر این امر تبانى و اتفاق داشتند.

قدماى از شیعه و متأخرین، مضافاً به این ادّله، بر ولادت و وجود حضرت به ادله عقلى و فلسفى به جهت تأیید این مسأله استدلال کرده‏اند، خصوصاً آنکه این ادله مى‌تواند قرینه‏اى قطعى براى روایات در این موضوع باشد. حال چه اشکالى در این نوع استدلال وجود دارد؟

از حیث تاریخ نیز جامعه شیعى، امامت امام مهدى‏ علیه‌السلام را پذیرفته‌اند. از طرفى دیگر مى‌دانیم که هر کس وظیفه دارد امام زمان خود را بشناسد و بیعت او را بر گردن داشته باشد. در نتیجه اعتقاد به ولادت و وجود امام زمان، حضرت مهدى‏ علیه‌السلام ضرورى است، گرچه به جهت شرایط و موانعى در غیبت به سر مى‌برد.

اختلاف برخى از شیعیان نیز هرگز نمى‌تواند به این تواتر ضررى برساند؛ زیرا اصل این اختلاف به جهت سرّى بودن ولادت امرى طبیعى است، خصوصاً آنکه تمام کسانى که در مسأله ولادت حضرت مخالف بودند به تعبیر شیخ مفید با ارشادات علما و اصحاب و نیز با بررسى دقیق موضوع و دیدن معجزات از طرف حضرت، ولادت او را پذیرفتند.

 

ادامه دارد ....

تصاوير مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري 6 رئيس‌جمهور ايران

 پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون 6 رئيس‌جمهور اداره قوه مجريه نظام اسلامي را بر عهده گرفته‌اند.

پس از به ثمر رسيدن قيام مردم براي استقرار نظام اسلامي، مهدی بازرگان با حکم حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي نخست وزیری دولت موقت را برعهده گرفت.

متن حکم امام خميني(ره) براي انتصاب بازرگان به نخست وزیری دولت موقت

اين حکم در تاریخ 1357/11/15 توسط آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در مدرسه علوی قرائت شد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس مهدی بازرگان

بنا به پیشنهاد شورای انقلاب برحسب حق شرعی و حق قانونی ناشی از آراء اکثریت قاطع قریب به‌اتفاق ملت ایران که طی اجتماعات عظیم و تظاهرات وسیع و متعدد در سراسر ایران نسبت به رهبری جنبش ابراز شده‌است و به‌موجب اعتمادی که به ایمان راسخ شما به مکتب مقدس اسلام و اطلاعی که از سوابقتان در مبارزات اسلامی و ملی دارم جناب‌عالی را بدون در نظر گرفتن روابط حزبی و بستگی به گروهی خاص مأمور تشکیل دولت موقت می‌نمایم تا ترتیب اداره امور مملکت و خصوصاً انجام رفراندوم و رجوع به آراء عمومی ملت دربارهٔ تغییر نظام سیاسی کشور به جمهوری اسلامی و تشکیل مجلس مؤسسان از منتخبین مردم جهت تصویب قانون اساسی نظام جدید و انتخاب مجلس نمایندگان ملت و برطبق قانون اساسی جدید را بدهید.

مقتضی است که اعضاء دولت موقت را هرچه زودتر با توجه به شرایطی که مشخص نموده‌ام تعیین و معرفی نمائید. کارمندان دولت و ارتش و افراد ملت با دولت‌موقتِ شما همکاری کامل نموده و رعایت انضباط را برای وصول به اهداف مقدس انقلاب و سامان یافتن امور کشور خواهند نمود. موفقیت شما و دولت موقت را در این مرحلهٔ حساسِ تاریخی از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

روح‌الله الموسوی الخمینی

 
بازرگان پس از دريافت حکم نخست وزيري 

او به مدت 9 ماه يعني از بهمن۵۷ تا آبان ۵۸ سمت نخست وزیری موقت را بر عهده داشت.

با روي دادن مسئله تسخيرلانه جاسوسي آمريکا توسط دانشجويان پيرو خط امام(ره) در 13 آبان 1358 هیئت دولت به ریاست مهندس بازرگان تشکیل جلسه داد و وي از نخست وزيري دولت موقت استعفا کرد.
 
کابينه مهدي بازرگان

با پايان مسئوليت بازرگان و استعفاي وي، دولت شورای انقلاب از آبان ۵۸ تا مرداد ۵۹ تشکيل شد که ریاست آن با ابوالحسن بنی‌صدر بود.

مدتی بعد بني‌صدر برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد و در پنجم بهمن ماه ۱۳۵۸ با به دست آوردن یازده میلیون رای به عنوان اولین رئیس جمهور  ایران انتخاب شد. نخست وزيري دولت بني‌صدر با محمدعلي رجايي بود.

 
بني صدر پس از دريافت حکم رياست جمهوري‌اش از حضرت امام(ره)

با مشخص شدن رويه بني‌صدر و در حالی که اقدامات وی از دید تیزبین امام(ره) و انقلابیون و بزرگان دور نبود، در نهایت وی در غائله 14 اسفند 59 ماهیت واقعی خود را نشان داد و در حالی که پرونده‌ای قطور از اقدامات خلاف و غیر قانونی از جمله اهمال در دفاع از مرزها در ابتدای جنگ، تنش‌های دائمی با مجلس و نخست وزیر، حمایت از سازمان مجاهدین خلق( گروهک تروريستي منافقین) و سکوت در برابر رویارویی نامحسوس با انقلاب و در نهایت افشای اسناد جاسوسی برای آمریکا، تشکیل شده بود، در تاریخ 1360/3/31  مجلس شورای اسلامی با اکثریت ۱۷۷ نفر در مقابل ۱۲ رای ممتنع و یک رای مخالف رأی به عدم کفایت او داد.

پس از عزل بني‌صدر توسط مجلس،  محمدعلي رجایی از مرداد تا ۸ شهریور سال ۶۰ به عنوان رئيس‌جمهور برگزيده شده و حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد باهنر را به نخست وزيري دولتش برگزيد.


رئيس‌جمهور محمدعلي رجایی  در ۸ شهریور ۱۳۶۰ خورشیدی درحالی که اینکه کمتر از یک ماه رئیس جمهور بود، به همراه محمدجواد باهنر در انفجاري در محل دفتر نخست‌ وزیری به دست منافقان  به شهادت رسيد.

با شهادت رئيس جمهور و نخست‌وزير و پيش از انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمين خامنه‌اي ، دولت آيت‌الله محمدرضا مهدوی کنی تا آبان۶۰ اداره امور کشور را به عهده گرفت.

در سال 60 و پس از اتفاقات دو سال اول انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام و المسلمين سید علی خامنه ای کاندیداي ریاست جمهوری شد. حضرت امام(ره) ، بعد از دو دوره انتخابات، این بار رضایت دادند که حزب جمهوری اسلامی «حجت‌الاسلام و المسلمين سیدعلی خامنه‌ای» را به‌عنوان کاندیداي مورد حمایت خود در انتخابات معرفی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمين خامنه‌اي توانست با کسب بيش از 15 ميليون راي به عنوان سومين رئيس‌جمهور بعد از پيروزي انقلاب اسلامي معرفي شود؛ حکم تنفيذ وي در تاريخ 17 مهر 1360 ‌به دست رهبر فقيد انقلاب صادر شد.
 
مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري حجت‌الاسلام خامنه‌اي توسط امام خميني(ره)

حجت‌الاسلام خامنه‌اي دو دوره يعني از سال 60 تا 64 و همچنين 64 تا 68 عهده‌دار دستگاه اجرايي کشور بود.

پنجمين دوره رياست جمهوري در 6 مرداد ماه 1368   پس از ارتحال جانگداز رهبر فقيد انقلاب برگزار شد. اين در حالي بود که چهارمين رئيس‌جمهوري عملا تا 17 مهر آن سال بايد در سمت رياست جمهوري ايفاي وظيفه مي‌کرد. اما به علت ارتحال رهبر فقيد انقلاب ، حضرت امام خميني(ره) در تاريخ 14 خرداد 1368، انتخابات در روز جمعه ششم مرداد برگزار و اين دوره يک ماه و نيم زودتر از موعد مقرر آغاز شد.

در اين دوره از انتخابات آيت‌الله هاشمي رفسنجاني توانست با  کسب بيش از 15 ميليون راي به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شود.
 
مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري آيت‌الله هاشمي رفسنجاني

وي نيز براي دو دوره و تا شهريور 1372 رئيس‌جمهور ايران بود.

انتخابات هفتم ریاست جمهوری 2 خرداد 1376 برگزار شد. در اين انتخابات سید محمد خاتمی توانست با کسب 20 میلیون و 78 هزار و 178 رای که 69 درصد کل آرا را شامل می شد، بر مسند ریاست جمهوری ایران تکیه بزند.
 
مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري سيدمحمد خاتمي

هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هجدهمین روز از خرداد ماه سال 1380 برگزار شد.  اين بار هم سید محمد خاتمی با کسب 21 میلیون و 659 هزار و 53 رای برای بار دوم بر مسند ریاست جمهوری تکیه زد.

مراسم تنفيذ دومين دوره رياست جمهوري خاتمي

نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیست و هشتمین روز از خرداد ماه 1384 برگزار شد، در اين انتخابات محمود احمدی نژاد توانست از مجموع 27 میلیون و 959 هزار و 253 رای ماخوذه، با کسب 17 میلیون و 248 هزار و 782 رای  به عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شود.

 
مراسم تنفيذ حکم دوره اول رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد

 

 

تصوير حکم تنفيذ رياست جمهوري احمدي نژاد
چهار سال بعد و در انتخابات 22 خرداد 88 نیز محمود احمدی نژاد با رای قاطع 24 میلیون و 527 هزار و 516 توانست حدود 64 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و برای دومین بار متوالی رئیس‌جمهور ایران شود. انتخابات سال 88 رکورد مشارکت مردم را بعد از انقلاب شکست.

 
تنفيذ حکم دوره دوم رياست جمهوري احمدي‌نژاد از سوي رهبر انقلاب

 
و تنفيذ حکم هفتمين رئيس‌جمهور ايران؛ حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  24 خرداد ماه سال جاری با حضور پر شور مردم برگزار شد.

در این انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی توانست با کسب 18 میلیون 613 هزار و 329 رای معادل 50/70 درصد کل ارا،  رقبای دیگر خود را پشت سر گذاشت و یازدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران شود.

مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري وي صبح روز شنبه(12 مرداد 1392) برگزار مي‌شود و رهبرفرزانه انقلاب حکم رياست جمهوري حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني را به وي تنفيذ خواهند کرد.

همچنين بر اساس اعلام قبلي، مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب مردم هم فرداي اين روز (13 مردادماه) در مجلس شوراي اسلامي برگزارخواهد شد.

روند تشکیل ۱۰ دولت بعد از انقلاب +تصویر


 به نقل از خانه ملت، ساعت شمار روزهای پایانی دولت دکترمحمود احمدی نژاد ثانیه های خود را با سرعت طی می کند سرنوشتی که تمام دولت های پیش از وی نیز به خود دیدند.

 در گزارش واکاوی ۱۰ کابینه قبل از روحانی که چندی پیش در این خبرگزاری منتشر شد به بررسی بخشی از جزئیات کابینه ۱۰ دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداختیم  و این گزارش نیز قصد دارد جزئیاتی بیشتری را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

ابوالحسن بنی صدر نخستین رئیس جمهوری ایران در ۱۵ بهمن ۱۳۵۸ به این سمت انتخاب و در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ یعنی بعد از ۵۰۳ روز تصدی ریاست جمهوری، ار سوی مجلس شورای اسلامی با ۱۷۷ رای موافق، ۱۲ ممتنع و ۱ مخالف برکنار شد.

وی که تنها رئیس جمهور برکنار شده در حین خدمت بود پس از نخست وزیری مهدی بازرگان به عنوان فردی مستقل به ریاست جمهوری انتخاب و شهید محمد علی رجایی را نیز به نخست وزیری خود منصوب کرد.

 

 

 

پس از برکناری بنی صدر، شهید محمد علی رجایی به مدت ۳۰ روز مسئولیت شورای موقت ریاست جمهوری را برعهده داشت تا اینکه در ۱۲ مرداد ۱۳۶۰ به عنوان دومین رئیس جمهور ایران انتخاب و شهید محمد جواد باهنر نیز نخست وزیر وی شد.

 محمد علی رجایی پس از ۱۳۶ روز تصدی ریاست جمهوری در تارخ ۸ شهریور ۱۳۶۰ به همراه شهید محمدجواد باهنر در دفتر نخست وزیری به شهادت رسید و بدین صورت وی و شهید محمد جواد باهنر تنها رئیس جمهور و تنها نخست وزیر شهید ایران را لقب گرفتند.

 

 

مطابق اصول ۱۳۰و ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی (نسخه قبل از اصلاحیه) در صورت ناتوانی رئیس جمهور از اداره کشور، «شورای موقت ریاست جمهوری» متشکل از نخست‌وزیر، رئیس‏ مجلس شورای اسلامی‏ و رئیس دیوان عالی کشور اداره کشور را تا انتخاب رئیس جمهور جدید بر عهده می‌گیرند. بنابراین پس از شهادت محمد علی رجایی شورای موقت ریاست جمهوری در ۸ شهریور۱۳۶۰ آیت الله محمدرضا مهدوی کنی را که وزیر کشور کابینهٔ باهنر بود به عنوان نخست وزیر موقت برگزید و تا  ۱۷مهر همان سال به مدت ۳۱ روز این مسئولیت را بر عهده داشت.

 وی در ۱۱شهریور ۱۳۶۰کابینه موقت خود را که به جز دو تغییر، مشابه کابینه باهنر بود تشکیل و وزرا را به مجلس معرفی کرد. در کابینه آیت الله مهدوی کنی  تنها حجه الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری جایگزین آیت الله مهدوی کنی در وزارت کشور شده بود و برای پست وزارت راه هادی نژادحسینیان معرفی شد. کابینه وی با ۱۷۰رأی موافق، ۱۳رأی ممتنع و ۴رأی مخالف رأی اعتماد گرفت.

 

 
دولت موقت آیت الله مهدوی کنی در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۶۰پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آیت الله سیدعلی خامنه‌ای به ریاست جمهوری و معرفی میرحسین موسوی به عنوان نخست وزیر به فعالیت خود خاتمه داد.

 دولت سوم جمهوری اسلامی اولین دولت ایران با ۴ سال فعالیت مستمر و اولین دولتی است که برای دو دوره ریاست دولت را بر عهده داشته است.

 دوره اول این دولت در شهریور ۱۳۶۴ به پایان رسید و دوره دوم آن نیز از ۱۳ شهریور ۱۳۶۴ آغاز شد.

 

    

دوره اول این دولت در شهریور ۱۳۶۴ به پایان رسید و دوره دوم آن نیز در ۱۳ شهریور ۱۳۶۴ آغاز شد. حدود ۴ سال بعد یعنی در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۶۸حضرت امام خمینی (ره) رحلت و از تاریخ ۱۴خرداد ۱۳۶۸آیت الله سید علی خامنه ای رهبری نظام اسلامی را بر عهده گرفت اما مدتی نیز عهده‌دار هر دو مسئولیت بود. او ضمن واگذاری پیش از موعد پست ریاست جمهوری از میرحسین موسوی خواست تا تاریخ آغاز به کار دولت جدید به کار خود ادامه دهد.

 از نکات قابل توجه این کابینه که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد حضور سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران به عنوان وزیر ارشاد در هر دو کابینه میر حسین موسوی است. در حالیکه او تنها در دولت نخست آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر ارشاد بود.

 در نهایت این دولت نیز در ۱۲ مرداد ۱۳۶۸ پس از دو دوره متوالی تصدی ریاست جمهوری به پایان رسید.

 

۶ روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری چهارم(۶ مرداد ۱۳۶۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصلاحاتی را به خود دید.  بنابر قانون اساسی اولیه، رییس جمهور منتخب مردم موظف بود نخست وزیر را برای تشکیل کابینه تعیین کند و پس از انتخاب نخست وزیر از طرف رییس جمهوری و تایید آن از جانب مجلس، وی مسئول تشکیل کابینه و تعیین وزرا بود. رییس جمهور نیز تنها به روابط بین‌المللی  کشور و ارتباط با قوای دیگر می‌پرداخت. اما پس از اصلاح قانون اساسی مقام نخست وزیری حذف شده و مقام معاون اولی جایگزین آن شد تا در مواقع ضروری و شرایطی وی عهده‌دار وظایف رئیس‌جمهورشود.

 بدین صورت دولت بعدی (دولت پنجم) که در ۱۲ مرداد۶۸ آغاز و در۱۲ مرداد۱۳۷۲به پایان رسید، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی که تا پیش از آن رئیس مجلس بود کابینه را تشکیل داد.

 وی که اولین رئیس جمهور بدون نخست وزیر بود برای دو دوره متوالی عهده دار سمت ریاست جمهوری ایران شده و مرحوم حسن حبیبی را به عنوان معاون اولی خود انتخاب کرد.
 آیت الله هاشمی رفسنجانی دوره دوم ریاست جمهوری خود را در ۱۲مرداد ۱۳۷۲آغاز و در ۱۲مرداد ۱۳۷۶آن را به سید محمد خاتمی واگذار کرد.

 
 

سید محمد خاتمی در ۱۲مرداد ۱۳۷۶سمت ریاست جمهوری را از آیت الله هاشمی رفسنجانی تحویل گرفت و حسن حبیبی را در مقام معاون اولی ابقا کرد. او چهار سال بعد نیز با رأی اکثریت مردم رئیس جمهور شد و تشکیل کابینه داد.

 
 

دوره دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی(دولت هشتم) با معاون اولی محمد رضا عارف از تاریخ ۱۲مرداد ۱۳۸۱ آغاز و در ۱۲ مرداد ۱۳۸۴با واگذاری ریاست جمهوری به دکتر محمود احمدی نژاد به پایان رسید.

 

دکتر محمود احمدی نژاد، ششمین رئیس جمهور ایران ۲۳مرداد ۱۳۸۴کابینهٔ پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد. یکی از شروط گزینش وزرا از سوی وی موافقت آنان با مفاد میثاق‌نامه‌ای تحت عنوان «میثاق‌نامهٔ دولت اسلامی» بود.

 ۴ تن از وزرای پیشنهادی دولت نهم به مجلس اشعری، علی‌احمدی، هاشمی و سعیدلو رای لازم را برای تصدی  وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی و نفت، کسب نکردند و احمدی نژاد تا ۳ ماه فرصت داشت تا افراد جایگزینی را معرفی کند.

 یکی از موارد مهم در دولت احمدی نژاد عزل وزرا توسط خود رئیس جمهور بود به صورتی که وی  دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات را ۸ روز پیش از پایان کار دولت نهم عزل کرد.
 

  دوره دوم ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد (دولت دهم) با حواشی بسیاری آغاز شد. مراسم تنفیذ وی روز ۱۲مرداد و مراسم تحلیف وی روز ۱۴مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پرویز داوودی که معاون اول رئیس دولت نهم بود و در دولت دهم ابتدا جای خود را به اسفندیار رحیم مشایی داد و سپس محمدرضا رحیمی به این سمت منصوب شد.

مجلس در بررسی رای اعتماد به وزرای کابینه  دهم به سه وزیر پیشنهادی رای منفی داد و مابقی وزرا مورد تائید نمایندگان قرار گرفتند. احمدی نژاد برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ۳ زن را برای تصدی مقام وزارت به مجلس معرفی کرد که فقط یکی از آنها (وزیر بهداشت) موفق به اخذ رای اعتماد شد که البته با نظر احمدی نژاد در سال آخر دولت دهم مرضیه وحید دستجردی از مسئولیت خود در وزارت بهداشت برکنار شد.

در سال دوم دولت دهم، احمدی نژاد، متکی وزیر امور خارجه خود را در ماموریت برکنار و علی اکبر صالحی را جایگزین وی کرد.

همچنین در تاریخ ۲۴اردیبهشت سال ۱۳۹۰ پس از تصویب ادغام ۶ وزارتخانه، رییس جمهور در اجرای ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیات وزیران در نامه‌هایی جداگانه پایان مسوولیت محصولی، محرابیان و میرکاظمی را اعلام کرد. سرانجام در سال ۱۳۹۰، وزارتخانه‌های ایران به ۱۸ وزارتخانه رسید.

محمود احمدی نژاد ۱۲مرداد ۱۳۹۲ پس از ۸ سال تصدی ریاست جمهوری، این سمت را به حجه الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی تحویل می‌دهد که ۲۴خرداد ۱۳۹۲ از سوی مردم انتخاب شد.


مراسم تنفیذ دکتر روحانی که با شعار تدبیر و امید رای مردم را بدست آورد شنبه ۱۲ مرداد در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار و فردای آن روز۱۳ مرداد مراسم تحلیف خود را در مجلس شورای اسلامی برگزار می کند. وی براساس آیین نامه داخلی مجلس ۲ هفته فرصت دارد تا کابینه خود را معرفی کند.

میهمانان ویژه مراسم تحلیف روحانی چه کسانی هستند؟



5 سال بعد از آن مراسم معروفی که علی لاریجانی در صحن علنی برگزار کرد و روسای ادوار مجلس و روسای جمهور کشور را گردهم آورد، حالا فرصتی پیش آمده که برنامه مشابهی در صحن علنی مجلس برگزار شود.

  اینکه جک استراو وزیر خارجه انگلیس به عنوان میهمان ویژه در مراسم تحلیف حسن روحانی حضور یابد شاید موضوع چندان عجیبی نباشد، استراو  بنا به روابط نزدیکی که از سال های مذاکرات هسته ای با روحانی پیداکرده است، برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده است اگرچه دفتر رئیس جمهور منتخب دعوت از  وزیر خارجه سابق انگلیس را تکذیب کرده است اما چهار سال پیش در آن مراسم تحلیف پرحاشیه احمدی نژاد سفیر انگلیس از معدود سفیرانی بود که به ساختمان پارلمان رفته و در مراسم تحلیف احمدی نژاد حضور پیدا کرد. مراسم تحلیف حسن روحانی به غیر از استراو که حضورش در ابهام است میهمانان ویژه دیگری خواهد داشت.

"
هاشمی، ناطق و خاتمی هم می آیند
آخرین باری که آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجالس اول، دوم و دو سال ابتدایی مجلس سوم، در صحن علنی پارلمان حضور پیدا کرده است به سال 87 برمی گردد. به دوره ای که علی لاریجانی در کسوت ریاست مجلس هشتم، همایشی را با عنوان «سی سال قانونگذاری» برگزار کرد و از تمام روسای ادوار مجلس و روسای جمهور کشور دعوت کرد تا در این همایش حضور پیدا کنند. همایشی که به اسم همایش وحدت هم معروف شد و در سال های بعد بنا به اتفاقاتی که در انتخابات سال 88 رخ داد، لاریجانی نتوانست چنین مراسمی را تکرار کند. بسا اینکه در سال 88 برای برگزاری همایشی با نام شکرانه اتحاد خیز برداشت اما افتتاحیه مراسم را با این جمله آغاز کرد که «آقای دکتر احمدی نژاد و آیت الله هاشمی رفسنجانی تا کنون در این جلسه حضور نیافته اند که امیدوارم انشاء الله خداوند همه امور را اصلاح کند» و تا پایان جلسه هم حضور پیدا نکردند.

"
هاشمی رفسنجانی در قامت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعا یکی از میهمانان ویژه مراسم تحلیف حسن روحانی است. مثلت هاشمی، خاتمی و علی اکبر ناطق نوری که از نامزدی روحانی در انتخابات 92 حمایت کردند، 13 مردادماه در مجلس کنار یکدیگر خواهند نشست. آخرین حضور سید محمد خاتمی در صحن علنی پارلمان هم به همان مراسم سی سال قانونگذاری در سال 87 برمی گردد. اما علی اکبر ناطق نوری بعد از آن همایش یک بار در مجلس حضور پیدا کرده است. حضوری که چندان هم بی حاشیه نبود. رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری که در انتخابات سال 88 از اتهاماتی که در آن مناظره معروف شب 13 خرداد در امان نمانده بود، خرداد ماه سال 91 در مراسم افتتاحیه مجلس نهم حضور پیدا کرد اما هنگام سخنرانی احمدی نژاد صحن علنی را ترک کرد.
آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و اعضای فقها و حقوقدانان این شورا، محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور سابق، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه از میهمانان ویژه مراسم تحلیف خواهند بود.
احتمالا نامزدهای انتخابات اخیر محسن رضایی، محمود غرضی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و محمدرضا عارف هم در جمع مدعوین این مراسم خواهند بود. غلامعلی حداد عادل یکی دیگر از نامزدهای انتخابات هم که عضو مجلس است و نیازی به دعوت ندارد.
میهمانان مراسم تحلیف احمدی نژاد چه کسانی بودند
سال 88 مراسم تحلیف احمدی نژاد با حاشیه و سروصدا برگزار شد. 60 نماینده اصلاح طلب مجلس در این مراسم حضور پیدا نکردند. هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری هم به مجلس نرفتند.از هیات رئیسه مجلس خبرگان آیت الله هاشمی شاهرودی در صحن علنی حضور یافت. از میان سفرای دعوت شده سایمون گس سفیر انگلیس که بعدها از سوی علاالدین بروجردی به عنوان عنصر نامطلوب خوانده شد در این مراسم حضور داشت و سفیر سوئد که در آن مقطع کشور رئیس دوره ای اتحادیه اروپا بود.

"
سال 84 اما داستان برای احمدی نژاد کمی فرق می کرد. در آن سال که انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی به دور دوم کشیده شده بود و احمدی نژاد در دور دوم در یک رقابت تنگاتنگ بر هاشمی رفسنجانی پیروز شده بود، مراسم تحلیف باشکوهی برای احمدی نژاد برگزار شد. هاشمی رفسنجانی به عنوان رقیب احمدی نژاد و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پارلمان رفت تا در این مراسم حضور پیدا کند. سید محمد خاتمی در قامت رئیس جمهور سابق در این مراسم در کنار احمدی نژاد نشست و مرحوم آیت الله علی مشکینی به عنوان رئیس وقت مجلس خبرگان در صحن علنی مجلس هفتم حضور پیدا کرد. آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس وقت قوه قضائیه، مسوولان كشوري و لشگري، اعضاي شوراي نگهبان، استانداران، ائمه جمعه مراكز استانها، روساي شوراهاي استانها، سفراي كشورهاي خارجي میهمانانی بودند که سال 84 در مراسم تحلیف احمدی نژاد حضور یافته بودند.

"
سال 88 تلاش علی لاریجانی برای برگزاری مراسم شکرانه وحدت، ناکام ماند. بنا به اتفاقاتی که در آن مقطع رخ داده بود، مجلس نتوانست این مراسم را به جا آورد و بسیاری از چهره های شاخص نظام در آن روز به مجلس نرفتند. با انتخاب حسن روحانی گویا و حضور همه چهره ها از همه طیف ها در مراسم تحلیف او، گویا این فرصت پیش آمده که مراسم شکرانه وحدت در صحن علنی برگزار شود.

همسران روسای جمهور با هم دیدار می کنند/عکس


قرار است همسران روسای جمهور پیشین ایران به زودی در جلسه ای دور هم جمع شوند تا برای رفع موانع سیاسی زنان در کشور تصمیم بگیرند.

جامعه اسلامی زینب(س) اعلام کرده که قرار است یک جلسه هم‌اندیشی با حضور زنان نخبه و همسران روسای جمهور پیشین برگزار کرده و مقدمات بنیان‌گذاری حزب فراگیر زنان را فراهم کند. حزبی که به توصیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رفع موانع سیاسی زنان فعالیت خواهد کرد.

همسران روسای جمهور ایران چه کسانی هستند؟

در بین روسای جمهوری که تا به حال دولت تشکیل داده اند کمتر رئیس جمهوری است که همسر او فعالیت  سیاسی داشته باشد. اعظم السادات فراحی همسر محمود احمدی نژاد شاید بیش از بقیه همتایانش در عرصه سیاسی مطرح شده باشد. او متولد ۱۳۳۷در تهران است و در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت تهران فارغ التحصیل شده؛ جایی که همسرش تحصیل و تدریس می کرده است. فراحی که در چند سفر خارجی رئیس جمهور را همراهی کرد، در سال87 نامه ای به همسر حسنی مبارک نوشت و از او همسرش خواست تا با بازكردن راه كمك به مردم فلسطين از تشديد فاجعه انساني جلوگيري كنند.

فراحی دبیر شیمی و فیزیک است و نمایندگی دولت در «مرکز امور زنان» را هم در کارنامه خود دارد. او هفته گذشته در مراسم تقدیر از فعالان و تلاشگران حوزه زنان و خانواده مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت و با یک جمله عجیب از طرف همسرش تمجید شد. احمدی نژاد گفت: «ماشاءالله اینقدر از همسرم تعریف کردم که فکر می‌کنم یک بار دیگر باید برای خواستگاری به خانه مادرزنم بروم.»

زهره صادقی، همسر سید محمد خاتمی خواهرزاده امام موسی صدر است که اگرچه در خانواده ای فرهنگی و سیاسی بزرگ شده اما هیچ وقت به طور جدی وارد فعالیت های سیاسی نشده است. زهره صادقی یکی از مدیران موسسه خیریه «به آفرین فردا» است. مهم ترین حضور سیاسی او در سال87 بود که ده روز پیش از نامه نگاری اعظم فراحی با همسر حسنی مبارک، در پاسخ به نامه همسر قطر نامه ای نوشته و خواستار فراخوان دولت‌‏ها و ملت‌‏ها براي حمايت از مردم فلسطين شده بود.

عفت مرعشی اما، همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی و نتیجه آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی است که در یکی از خانواده های با نفوذ کرمان متولد شده است. او هیچ گاه فعالیت سیاسی رسمی نداشت اما دو تاریخ نقطه عطف زندگی او به شمار می آمدند. آن طور که خودش در کتاب خاطراتش، «پابه‌پای سرو»، این طور عنوان می کند: «مردم عزیز مرا اغلب با دو حادثه و دو روایت می‌شناسند. اول حادثه ترور همسرم در سال ۱۳۵۸ که در نجات معجزه‌وار ایشان، صاحب نقش بودم و دوم حوادث تلخ بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸ و صحنه رای دادن در حسینیه جماران که جملاتی از من در رسانه‌ها انتشار یافت و بهانه‌ای برای تخریب همسر و فرزندانم توسط تندرو‌ها شد.»

 

منصوره خجسته باقرزاده، همسر رهبر معظم انقلاب متولد سال 1326مشهد است و در خانواده ای بازاری، مذهبی و سرشناس بزرگ شده اند و فعالیت سیاسی رسمی نداشته اند.

 

اما از میان همسران تمام روسای جمهور، عاتقه صديقي همسر شهيد رجايي بیش از بقیه فعالیت رسمی سیاسی داشته است. او که متولد 1322است، در اولین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از 4زنی بود که موفق شد به مجلس راه پیدا کند و 2دوره دیگر هم منتخب مردم در خانه ملت باشد. صدیقی این روزها از فضای سیاسی کشور فاصله گرفته و کمابیش نقل قول هایی از او درباره موضوعات روز به گوش می رسد.

 

همسر روحانی به جلسه نمی رود

در نشستی که جامعه اسلامی زینب(س) برگزار می‌کند، به جز همسران روسای جمهور پیشین، از زنان احزاب مختلف و تأثیر‌گذاران در حوزه زنان مثل جمعیت زنان، احزاب زنان اصولگرا، دفتر ادوار امور زنان روسای‌جمهور سابق، حبیبی، شجاعی، مجتهدزاده و داداندیش هم دعوت شده است. جلسه ای که اگر 4سال بعد دوباره برگزار شود این بار همسر رئیس جمهور یازدهم هم فرصت شرکت در آن را خواهد داشت.

صاحبه عربی، همسر دکتر حسن روحانی متولد 1333 است که اطلاعات زیادی از او در دست نیست. او تا امروز فعالیت سیاسی رسمی نداشته و گفته می شود خانه دار است. در تصویر بالا همسر دکتر روحانی کنار فاطمه هاشمی نشسته است.

رمضان


واقعا عادت کرده بودیم به برنامه جذاب و مجلسی و میدونم حال دل بعضیامون خوب نیست ولی باید خوشحال


باشیم که یک سال دیگه به مهمانی خدا دعوت شدیم.مبارک هممون باشه التماس دعا




آمد شهر صیام، سنجق سلطان رسید

دست‏ بدار از طعام مایده جان رسید

جان ز قطعیت ‏برست، دست طبیعت ‏ببست

قلب ضلالت ‏شکست لشکر ایمان رسید

لشکر «والعادیات‏»  دست ‏به یغما نهاد

ز آتش «و الموریات‏» نفس به افغان رسید

البقره راست ‏بود موسی عمران نمود

مرده از و زنده شد چونک به قربان رسید

روزه چون قربان ماست زندگی جان ماست





تن همه قربان کنیم جان چون به مهمان رسید

صبر چو ابریست ‏خوش، حکمت ‏بارد ازو

زانک چنین ماه صبر بود که قرآن رسید

نفس چون محتاج شد روح به معراج شد

چون در زندان شکست جان بر جانان رسید

پرده ظلمت درید، دل به فلک بر پرید

چون ز ملک بود دل باز بدیشان رسید

زود از این چاه تن دست‏ بزن در رسن

بر سر چاه آب گو: یوسف کنعان رسید

عیسی چو از خر برست گشت دعایش قبول

دست‏بشو کز فلک، مایده و خوان رسید

دست و دهان را بشو، نه بخور و نی بگو

آن سخن و لقمه جو، کان به خموشان رسید

n00022179 b 300x225 اس ام اس سرکاری جدید برای ماه رمضان 92







زمان ستاره باران چشمان پاک فرار سیده است تا تمام کوچه‎ها از خواب بیدار شوند و چراغ تمام خانه‎ها با هلال ماه خدا روشن شود، زمان آن فرارسیده که نیت کرد و لب از سفره‎های پر نان جدا ساخت، تا عطر بهشت در دل‎های پاک جاری شود، دوباره فصل زدودن غبار از دل‎های خاک گرفته کنج ویرانه دنیا فرا رسیده است و صدای ربنا از گلدسته‎های عشق به گوش می‎رسد اما باز هم لقمه‎های افطار در انتظار عشق گلوگیر می‎شوند.
قاصدک‎ها به قصد ملاقات با عشق وضو ساخته‎اند و نسیم دست مناجات خود را به فراسوی آسمان بلند کرده است، لحظه‎ها دوباره در اضطراب استجابت به سر می‎شوند و اشک شوق در یمن ورود ماه خدا بر پیکره هستی مشق عشق و بندگی می‎کند.
زیر سقف تمام خانه‎های شهر دوباره ، نسیم نیایش‎ها جاری می‎شود و دل‎هابه خواهش قرب الهی پیشانی بر خاک می‎سایند.
هستی سر بر سجده بی‎آلایش الهی گذارده است و دل‎ها دگر خواهش لذت و هوای دنیایی در سر ندارد، آنچه در جولانگاه بندگی و تقرب میدان داری می‎کند لحظه‎ای خلوت، ساعتی حمد و سپاس با لبانی خشکیده و چشمانی نم ناک است و تسبیح سبز در جانمازی گشوده رو به بخشندگی آسمان تمام دارایی اشرف مخلوقاتی است که جز هوای عشق چیزی در سر ندارد.







 

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان

عکس های ماه مبارک رمضان


كاش در اين رمضان لايق ديدار شويم

سحري با نظر لطف تو بيدار شويم

كاش منت گذاري به سرم مهدي جان

تا كه همسفره تو لحظه افطار شويم 



اللهم عجل لولیک الفرج


از رسم برادری تا برادرکشی در پاستور/عکس



از دولت هاشمی رفسنجانی تاکنون پست گرفتن برادر در نهاد ریاست جمهوری به یک سنت تبدیل شده است. سنتی که به نظر می رسد حسن روحانی با انتصاب برادرش به عنوان مسئول دفترش، آن را ادامه می دهد. در این دولت ها فقط برادران احمدی نژاد بودند که به اختلاف رسیدند و رابطه باقی برادران حسنه است

مجله مهر: در بازار گمانه زنی درباره ترکیب کابینه دولت یازدهم، یک مورد نزدیک به واقع به نظر می رسد. انتصاب حسین فریدون روحانی برادر رئیس جمهور منتخب به عنوان رییس دفتر رئیس جمهور. حضور برادران در کابینه برادر، در دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد مسبوق به سابقه بوده است. آنجا که علی خاتمی در دولت دوم سید محمد خاتمی رئیس دفترش شد و محمد هاشمی در دولت آیت الله هاشمی معاون اجرایی برادرش.
محمود احمدی نژاد هم در دولت نهم برادرش داوود را رئیس دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری خود کرد و او را به پاستور آورد اما داود احمدی نژاد بعدها بنا به نفوذ مشایی در دولت، راه را از بردارش جدا کرد و منتقد همیشگی محمود احمدی نژاد شد.
این تنها نمونه از اختلاف نظرهای برادرانی است که در دولت برادر قدرت گرفته و پستی داشته اند.
محمد هاشمی هنوز مسئول دفتر برادر
محمد هاشمی که در مقعطی از دوران ریاست جمهوری برادرش، آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی را برعهده داشت ( از سال 63 تا 73) در دولت ششم اما، معاون اجرایی برادرش شد. او بنا به حکمی هم که در پایان دولت ششم از مرحوم حسن حبیبی معاون اول رئیس جمهور گرفت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در اداره امور مربوط به بازسازی مناطق جنگزده هم منصوب شد. محمد هاشمی بعدها در حلقه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار میز ریاست برادرش در این مجمع می نشست. با عوض شدن ترکیب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، او این بار به عنوان رئیس دفتر برادر بزرگترش در این مجمع انتخاب شد.

"

محمد هاشمی یار همیشگی آیت الله هاشمی


علی خاتمی همراه سید محمد خاتمی
در سال هایی که سید محمد خاتمی ریاست نهاد اجرایی کشور را برعهده داشت، برادرش محمد رضا نایب رئیس مجلس بود. او رئیس یکی از احزاب اصلی جریان اصلاحات بود و که این اواخر هم منحل شد. شاید اگر احترام ریش سفیدی مهدی کروبی در مجلس ششم نبود، در آن سال ها، دو برادر می توانستند ریاست دو قوه کشور را برعهده بگیرند. همچنانکه این روزها علی لاریجانی و آیت الله آملی لاریجانی به عهده دارند.  اما مثلث خاتمی ها،ضلع دیگری هم داشت. علی خاتمی از سال 1380 تا 1384 رئیس دفتر رئیس جمهور شد و هنوز هم در بنیاد باران رئیس دفتر برادرش است. او گاهگاهی به حمایت از برادرش در رسانه ها سخن می گوید. زمانی که مجبتی ثمره هاشمی ازاقبال کم مردم به اصلاحات سخن گفته بود او بود که به حمایت از برادرش برخواست که علاقه مردم به آقاي خاتمي در مقطع فعلي كمتر از دوران رياست‌ جمهوري ايشان نيست. علي خاتمي گفته بود  كسي از طرف مردم حق حرف زدن ندارد و مردم علاقه خود را به اصلاح طلبان نشان خواهند داد. چند روز قبل که سیدمحمد خاتمی به دیدار حسن روحانی رفته بود علی خاتمی او را همراهی می کرد.

"

  علی خاتمی (سمت چپ) در کنار صادق خرازی


داوود منتقد سرسخت محمود
داوود احمدی نژاد هیچ وقت نتوانست جای اسفندیار رحیم مشایی را برای محمود بگیرد. او ریاست بازرسی نهاد ریاست جمهوری را در دولت نهم به عهده داشت اما یک سال قبل از پایان دولت نهم و در مرداد ماه سال 1387 از سمت خود کناره گیری کرد. علت برکناری وی اختلاف نظرش با برادرش بر سر انتصاب علی کردان عنوان شد اما بعدها مشخص شد که این فقط بخشی از ماجرا بوده و تاثیرپذیری محمود احمدی نژاد از اسفندیار مشایی یکی از مهمترین دلایل اختلاف این دو برادر بوده است.
او در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم ثبت نام کرد و در آستانه رای گیری هشدار داد که  «آقای جلیلی همان راه احمدی نژاد را می رود و همگی باید مراقب باشند» 
او پیش تر درباره جریان انحرافی گفته بود: «جریان انحرافی به دنبال درست کردن مجلسی است که بویی از ولایت فقیه نداشته باشد تا به اهداف ناصواب خود دست یابد».

"

داوود احمدی نژاد برادر منتقد محمود احمدی نژاد


وی گفته بود که «این جریان افرادی را در جنگل‌های شمال در قالب تیم‌های کوه‌نوردی آموزش‌های نظامی داده و از طریق کانال‌های توریستی وابسته به دولت برای آموزش به خارج می‌بردند». براداران احمدی نژاد در واقع در سپهر سیاسی کشور دوئل می کردند و هر از چند گاهی جملاتی تند درباره یکدیگر می گفتند.

"

علی خاتمی و حسین فریدون (برادر دکتر روحانی) در دیدار روحانی و خاتمی


حالا این روزها صحبت از انتصاب حسین فریدون به عنوان رئیس دفتر حسن روحانی است. باید دید رابطه برادران در پایان دولت روحانی چگونه می ماند؟

 

معروفترین مناظرات جنجالی تلویزیون/عکس

معروفترین مناظرات جنجالی تلویزیون/عکس

مناظرات تلویزیونی از سال 1360 که با حضور آیت الله بهشتی و آیت الله مصباح در یک سوو نورالدین کیانوری و احسان طبری در سوی دیگر برگزار می شد تا سال 1388 که بین چهار نامزد انتخابات برگزار شد فراز و نشیب های زیادی به خود دیده است.

مجله مهر: سال 1360 چندماهی قبل از شهادت آیت‌الله بهشتی، مناظراتی با عنوان «آزادی، هرج و مرج، زورمداری» از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد؛ مناظراتی ایدئولوژیک که یک طرف آن نورالدین کیانوری و احسان طبری بود و طرف دیگرش آیت‌الله شهید بهشتی و آیت‌الله مصباح یزدی. در جریان یکی از این مناظرات بود که مجری برنامه پرسید «فرض کنیم انقلاب ایران یک انقلاب مارکسیستی بود در آن صورت آیا اجازه می‌دادند گروه‌های اسلامی در تلویزیون بحث کنند»؟ و کیانوری در پاسخ گفت که «ما مارکسیست‌ها معتقد هستیم که آزادترین جوامعی که ممکن است به وجود بیاید، جامعه سوسیالیستی است!» اما شهید بهشتی قانون اساسی شوروی را قرائت کرد که در آن ادعای کیانوری نقض می‌شد. مناظرات اول انقلاب البته زنده نبود و ضبط شده پخش می‌شد محمد هاشمی، رئیس سابق سازمان صداوسیما و عضو شورای سیاستگذاری سیما در ابتدای انقلاب در گفت وگویی با روزنامه همشهری گفته بود که با وجود ضبط این برنامه و پخش غیرزنده مناظرات خبری از سانسور نبود.

"


با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب مناظراتی از آن دست، دیگر در سیمای جمهوری اسلامی دیده نشد تا اینکه در سال 88 مناظرات انتخاباتی بین 4 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دهم رقم خورد. این مناظرات اگر چه از جنس ایدئولوژیک نبودند اما خاطره مناظرات اوایل انقلاب را که مخاطب را هرجا بود پای خود می‌کشاندند زنده کردند. پیش از این البته چند مناظره هم در سیما پخش شد که یکی از مهم‌ترین آنها مناظرات آیت‌الله مصباح و سروش و نماینده حزب توده بود. اما اولین مناظرات تلویزیونی میان کاندیدا‌ها مربوط می‌شود به سال 84 و مناظره‌ای که میان محمد خوش‌چهره و محمدباقر نوبخت، نمایندگان محمود احمدی‌نژاد و علی اکبر هاشمی رفسنجانی، دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات برگزار شد. سال 88 اما اوج هیجان مناظرات در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود؛ جایی که نه نمایندگان کاندیداها که خود کاندیدا‌ها رو‌درروی هم می‌نشستند و برنامه‌ها، کارنامه، رویکردها و حتی مناسبات خانوادگی کاندیدای رقیب یا افراد غیر کاندیدا را به چالش می‌کشیدند. حضور پرحجم مردم و طرفداران کاندیدا‌ها در خیابان‌ها تنها لحظاتی پس از اتمام مناظرات موید همین مطلب بود.
بعدها بنا به شرایط جنگ، بساط مناظرات تلویزیونی داغ از سیمای جمهوری اسلامی چیده شد. تا آنکه در سال 88 مشهورترین مناظرات تلویزیونی از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. مناظراتی که چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری دو به دو روبروی هم نشستند تا ماجرای معروف «بگم، بگم ها» از دل آن مناظرات بیرون آید و اسفندیار رحیم مشایی نامزد رد صلاحیت شده دولت در این دوره از انتخابات، اعتراف کند که « اگر آن مناظره معروف احمدی‌نژاد با آن سه نفر برگزار نمی‌شد جبهه مخالف احمدی‌نژاد با ۳۰ میلیون رای پیروز بود»
این مناظرات چنان بود که رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد 88 فرمودند: «رقابت‌ها و مناظرات ابتکار مهمی بود، ابتکار جالبی بود، خیلی صریح بود، خیلی شفاف بود، خیلی جدی بود. این مناظره‌ها تو دهن آن کسانی زد که از بیرون تبلیغ می‌کردند که این رقابت‌ها نمایشی است».

"
ایشان فرمودند: «در این مناظره‌ها و در این گفت‌وگوها و در این گفتارهای تلویزیونی، همه شفاف و راحت حرف زدند، حرف دلشان را بر زبان آوردند، یک سیلابی از نقد و انتقاد به راه افتاد و همه مجبور شدند پاسخگویی کنند. به آنها انتقاد شد، آنها در مقام پاسخگویی برآمدند و از خودشان دفاع کردند. مواضع افراد و مواضع گروه‌ها بدون ابهام، بدون پیچیده‌گویی، عریان، در مقابل چشم مردم قرار گرفت؛ سیاست‌هایشان چیست، برنامه‌هایشان چیست، پایبندی‌هایشان کدام است؟ تا چه حد است؛ اینها در مقابل چشم مردم قرار گرفت و مردم توانستند قضاوت کنند»
تبعاتی که آن مناظره معروف احمدی نژاد با یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 داشت، باعث شد تا سیمای جمهوری اسلامی به مشی محافظه کارانه بازگردد و در انتخاب طرفین مناظره به سمت چهره های هم عقیده برود.

با این همه طی 2سال اخیر به صورت جسته‌وگریخته برنامه‌هایی نیز در صداوسیما دیده شد که فضای یک مناظره واقعی و بی‌طرف را به بیننده القا می‌کرد؛ حضور عماد افروغ در برنامه «پارک ملت» سخنانی که در این برنامه ایراد کرد و اعتراض‌هایی که فردای آن روز دیده شد از آن نمونه بود.
این گونه برنامه گاه به گاه دیده می شد تا اینکه برنامه «دیروز، امروز، فردا» به ویژه سه برنامه که به موضوع سؤال از رئیس‌جمهور بین علی مطهری و علی اصغر زارعی، تسخیر لانه جاسوسی بین حسین شریعتمداری و ابراهیم اصغر زاده و رابطه با آمریکا بین مصطفی کواکبیان و منوچهر متکی، اختصاص داشت امیدی به سیمای جمهوری اسلامی داد که بتواند مخاطبان را باز پای این رسانه بنشاند و امیدی هم به مخاطبان که از سیما، مناظره‌هایی جنجالی ببینید.

"
از بین سه مناظره اخیری که نام برده شد مناظره تسخیر لانه جاسوسی چنان داغ بود که اصغر زاده‌ای را که خود معتقد بود در گوشه‌ای از این شهر قرار داشت دوباره به صدر رسانه‌ها بازگرداند. هفته‌نامه اصلاح طلب آسمان تیتر یک خود را به‌عنوان «پشت پرده مناظره» اختصاص داد و خود اصغرزاده اعتراف کرد که فکر می‌کرد این مناظره برگزار نمی‌شود و ادامه داد که «بعد از مناظره‌هایی که در اوایل انقلاب مرحوم شهید بهشتی با کیانوری داشت تا انتخابات 88 که مناظره‌ها به یک تکنیک تبلیغاتی برای اثرگذاری در روان جمعی جامعه تبدیل شد، مناظره‌ای از جنس و داغی مناظره خودش و شریعتمداری سراغ نداشته است».

"
بعد از تمامی این مناظرات، مردم منتظر بودند مناظرات انتخاباتی سال 92، تنه به تنه مناظرات سال 88 بزند، اما حضور 8 نامزد و محدودیت زمانی برای برگزاری مناظرات دو به دو بین 8 نامزد، برنامه ای برگزار شد که در یک سو مجری سوالاتی را می پرسید و هشت نامزد در فرصت اندک پاسخ می دادند. این نحوه برگزاری مناظرات، تقریبا مورد اعتراض همه نامزدها قرار گرفته و مطلوب مردم هم قرار نگرفته است. حالا باید دید آیا برای مناظرات روز چهارشنبه سیمای جمهوری اسلامی تدبیری خواهد اندیشید یا خیر

پیغام محرمانه جان کری به آیت الله رفسنجانی

این پیام محرمانه به دلایل خاص و با در نظر گرفتن شرایط فعلی حاکم بر انتخابات در ایران از طریق سفیر آمریکا در ریاض پایتخت عربستان‌سعودی، آقای جیمز اسمیت، به صورت کاملا محرمانه و مکتوب به آقای سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان‌سعودی در اول ماه مه‌2013 تسلیم شده است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پایگاه اطلاع‌رسانی "wnd" آمریکا در خبری از حمایت رسمی کاخ سفید و پادشاه عربستان‌سعودی از کاندیداتوری ‌رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران خبر داد.

این پایگاه خبری آمریکایی نوشت: در روز جمعه سوم ماه مه‌2013 پیامی محرمانه به وسیله آقای «م ـ ش» رابط سفارت عربستان در تهران مستقیما و کتبی به آقای هاشمی رفسنجانی در تهران رسیده است، پیامی که از سوی وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا آقای جان کری و با توافق ضمنی پرزیدنت اوباما به هاشمی رفسنجانی ارسال شده است.

در ادامه این خبر آمده است: این پیام محرمانه به دلایل خاص و با در نظر گرفتن شرایط فعلی حاکم بر انتخابات در ایران از طریق سفیر آمریکا در ریاض پایتخت عربستان‌سعودی، آقای جیمز اسمیت، به صورت کاملا محرمانه و مکتوب به آقای سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان‌سعودی در اول ماه مه‌2013 تسلیم شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی "wnd" درباره مفاد این نامه آورده است: این پیام که با امضای رسمی سعودالفیصل وزیر خارجه آمریکا بوده مراتب پشتیبانی حکومت پادشاه و دولت عربستان سعودی و همچنین رئیس‌جمهور آمریکا پرزیدنت اوباما و دستگاه دیپلماسی ایالات متحده آمریکا را در صورت انتخاب شدن ‌رفسنجانی به مقام ریاست‌جمهوری و باز شدن راه مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوهای معقول دیپلماتیک را برای زدودن غبار اختلافات سیاسی تهران -واشنگتن با میانجیگری جدی ملک عبدالله و سعودالفیصل به آیت‌الله رفسنجانی ابلاغ کرده‌اند.

در ادامه این خبر آمده است: در پیام محرمانه ارسال شده به آیت‌الله رفسنجانی عنوان شده واشنگتن و ریاض با درک کامل اوضاع سیاسی و اقتصادی و معیشتی مردم در ایران و باور بر انحرافات تاکتیکی 2 دولت احمدی‌نژاد در عرصه داخلی و خارجی که باعث یخزدگی و دور شدن ایران و ایرانیان از جامعه جهانی شده است، واشنگتن و ریاض بر اصل و فهم دیپلماسی فعال و برابر دوطرفه کاملا باور دارند و این باورمندی می‌تواند با حضور مهره‌ای همچون هاشمی‌رفسنجانی در راس هرم قوه مجریه ایران با سرعت زیاد یخ‌ها را ذوب و باعث گرمی روابط بین‌المللی چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اقتصادی و چه در تردیدهای نظامی و دستاوردهای هسته‌ای ایران شود.

 این خبرگزاری همچنین آورده است: این پیام رسما و کتبا از سوی وزارت خارجه سعودی به هاشمی نوشته شده است و تصویر پیام اصلی کاخ سفید که پیامی از سوی آقای جان کری وزیر خارجه آمریکا بوده به نامه سعودالفیصل الصاق و به هاشمی‌رفسنجانی از طریق سفارت عربستان تسلیم شده است. خبر ارسال پیام جان کری به هاشمی در حالی منتشر شده است که پیش از این نیز برخی مقامات آمریکایی به صورت تلویحی از کاندیداتوری رئیس دولت سازندگی حمایت کرده بودند.

حتی منابع غربی سعی کرده‌اند از هاشمی تصویری کاملا هماهنگ با سیاست‌های غرب ترسیم کرده و پیروزی او را بهترین سناریوی مورد نظر غرب در انتخابات ایران تصویر کنند.

از پرونده سفرپرهزينه رئيس‌جمهور

حمايت از اين دو نفر بدل از تحريم انتخابات بود اما،تجمع ضدانقلاب برای حمله به شورای نگهبان،کناره‌گیری عارف به نفع روحانی «با رایزنی خاتمی» تکذیب شد،سقوط اسد یعنی قوی‌ترین ضربه به ایران در 25 سال گذشت،تکذیب محکومیت ۳ نماینده در دادگاه کیفری،جلودارزاده: فرزند پسری ندارم،دستور يک مسئول براي واگذاري زمين جهت قبرستان يک روستا،آدم‌هاي كوچك را بايد از سر راه برداريم،در جست‌وجوي پرونده مهدي هاشمي اقرار به كفر شيعه از نشانه‌هاي كمال ايمان به خداست!،ادعای جدید مقامات بحرینی علیه ایران از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:


اصلاح‌طلبان بر سر دو راهي؛راديکاليسم يا عقلانيت در انتخابات

اصلاح‌طلبان پس از عدم احراز صلاحيت هاشمي و با وجود حضور 3 نامزد خود در صحنه، با انتخابات چه مي‌کنند؟
درباره اين پرسش چند ديدگاه در ميان جبهه اصلاح‌طلبان و عقبه اپوزيسيوني آنها مطرح است. طيف‌هاي تندرو معتقدند که اساسا هاشمي را براي تقابل با نظام و بازسازي فتنه و اغتشاش سال 1388 به صحنه هل داده بودند و اکنون که وي امکان حضور در صحنه را ندارد، بايد به همان موضع سابق تحريم انتخابات که در اسفند سال 90 و در قبال انتخابات مجلس نيز اتخاذ شد بازگشت.

 اما طيف ديگر معتقدند که اين مسير به چند دليل امکانپذير نيست. اول اينکه تجربه سال 90 نشان مي‌دهد در بدترين احتمال‌ها 65درصد مردم- و در احتمال‌هاي متعارف 75تا 80درصد مردم- در انتخابات شرکت خواهند کرد و اين امر نشانگر انزوا و ناکامي زودهنگام اصلاح‌طلبان خواهد بود. دوم اينکه پس از اتفاقات 4 سال پيش و تقابل تند با نظام، اصلاح‌طلبان به بيرون از فضاي سياست پرتاب شده و در موقعيت اپوزيسيون برانداز که امکان کمترين سياست‌ورزي و فعاليت‌ سياسي را ندارد قرار گرفته‌اند. با اين فرض قرار بوده انتخابات پيش‌رو بهانه‌اي براي بازگشت اصلاح‌طلبان به درون فضاي سياسي و امکان فعاليت باشد و در اين صورت، تحريم انتخابات با وجود حضور 3 نامزد اصلاح‌طلب نقض غرض است.

در عين حال طيفي از اصلاح‌طلبان (شامل کارگزاران و طيف هاشمي) به حسن روحاني گرايش دارند و اين در حالي است که طيف ديگر شامل مشارکت و مجاهدين و مجمع روحانيون، حسن روحاني را «آدم هاشمي» و خارج از زمره اصلاح‌طلبان تلقي مي‌کنند. برخي از تندروها معتقدند بايد عارف و روحاني را براي انصراف با اتخاذ مواضع راديکال تحت فشار گذاشت.

در همين حال سايت انتخاب از قول مجيد انصاري عضو مرکزيت مجمع روحانيون نوشت: جبهه اصلاحات به جز هاشمي کانديداي ديگري ندارد.
وي که رئيس ستاد استان تهران در ستاد تعطيل شده هاشمي بود، با انتقاد از رد صلاحيت هاشمي مي‌گويد: کانديداي ما آيت‌الله هاشمي بود و ما کانديداي ديگري نداريم.

در تداوم همين خط مرتضي-ک عضو متواري گروهک ملي‌مذهبي در وبسايت بي‌بي‌سي از رد صلاحيت هاشمي انتقاد کرد و نوشت: آنچه در انتخابات يازدهم با رد صلاحيت هاشمي رفسنجاني به وقوع پيوست منفک از روندي که در انتخابات دهم آغاز شد، نيست.... انتخابات 92 بدون هاشمي يعني فاصله گرفتن از استانداردهاي انتخابات آزاد و سالم.

وي مي‌افزايد: آيا اصلاح‌طلبان همچنان به حضور در انتخابات آن هم در قالب حمايت از نامزدي عارف يا روحاني اصرار خواهند داشت؟ اين دو نمي‌توانند سبزها را ترغيب به حمايت کنند. به نظر مي‌رسد محاسبه هزينه فايده حمايت از آنان، بسياري از سبزها و اصلاح‌طلبان راديکال را به کناره‌گيري از انتخابات سوق دهد.

رجب مزروعي از همکاران روزنامه سلام در دوره انتقادهاي تند از سياست‌هاي دولت سازندگي نيز در نداي سبز آزادي نوشت: با رد صلاحيت آقاي هاشمي که کانديداي منتقدان وضع موجود محسوب مي‌شود نيروهاي اصلاح‌طلب هم از ايشان حمايت کردند، انتخابات ديگر معنايي ندارد و فکر مي‌کنم اصلاح‌طلبان ديگر انگيزه‌اي براي شرکت در انتخابات ندارند.

وي که پس از فرار از کشور در بروکسل اقامت دارد و با گروهک‌هاي راديکال ضدانقلاب پيوند خورده، ادامه مي‌دهد: قطعا بخش قابل توجهي از اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نخواهند کرد.وبسايت آفتاب صبح اميد نيز که در پوشش حمايت از خاتمي راه‌اندازي شده بود، اکنون با فشار به عارف از وي خواست از انتخابات کناره‌گيري کند. اين سايت با بيان اينکه عارف در صورت پيروزي هم نمي‌تواند کاري بکند، مي‌نويسد: او اما با کناره‌گيري از انتخابات مي‌تواند کاري بکند...

البته در صورت مواضع صريح، شجاعانه و بي‌پرده توسط عارف در دفاع از حق مردم و عدم لاپوشاني مشکلات اساسي کشور و بيان ريشه‌هاي واقعي آنها، مي‌تواند در اقبال بيشتر راي‌دهندگان به او نقش تاثيرگذاري داشته باشد؛ اما با نگاهي به سير حوادث و براساس پيش‌بيني‌ها و برآورد هزينه و فايده براي کشور و براي جريان اصلاح‌طلبي و نيز تحقق مردم‌سالاري و احياي حق حاکميت مردم، راه متفاوتي پيش روي اصلاح‌طلبان است. با تاسف بايد گفت، نااميدي از وضع موجود، و سرکوب و برخورد با مخالفان، راه‌جدايي از حاکميت را تسهيل و تسريع مي‌کند.

اما جميله کديور همسر عطاءا... مهاجراني با تأکيد بر اينکه‌ «سياست‌ورزي را تعطيل نکنيم» در جرس نوشت: هاشمي و خاتمي در يک ماه گذشته کاري کردند کارستان... در شرايطي که نتوان به ايده‌آل‌ها رسيد، بايد در فکر ممکنات بود، زمان آنست که در درجه نخست با خودداري از دلسردي و نااميدي، فضا را براي ادامه مسيري که ايجاد شده است، فراهم کرد.

ضروري است اصلاح‌طلبان به فکر کانديداي جايگزين باشند. نگاه صفر و يک و سياه و سفيد داشتن به سياست، روش جوانان تازه‌کاريست که جديدا پا به ميدان سياست گذاشته‌اند. سياست رنگين کماني از رنگهاست و در صورت عدم تغيير در وضع موجود، مي‌توان در وقت باقي مانده بدنبال کانديدايي متناسب بود.

عباس عبدي نيز در نوشته‌اي خاطر نشان کرده که «حداکثري کردن اهداف در انتخابات اخير ممکن است نتيجه معکوس بدهد. روشن است که بايد از رفتار طرف مقابل ارزيابي درستي داشت و وارد اتفاقات با ريسک بالا نشد».

خاتمي زرنگي کردو هاشمي را به مهلکه هل داد

عضو سابق گروهک دفتر تحکيم معتقد است اصلاح‌طلبان همچنان در سردرگمي به سر مي‌برند و به همين دليل در زمينه هل دادن هاشمي به نامزدي انتخابات دچار ضرر و زيان شدند.

«رشيد-الف» که داراي سوابق بازداشت به خاطر حضور در برخي آشوبگري‌هاست، درباره رد صلاحيت هاشمي مي‌نويسد: «از ابتدا درون جبهه اصلاحات در مورد ورود آقايان خاتمي و هاشمي به انتخابات، دو ديدگاه وجود داشت. ديدگاه‌ اول که خواهان حضور در انتخابات در درجه اول با خاتمي و اگر نشد آقاي هاشمي بود. آنها معتقد بودند رد صلاحيت آقاي هاشمي غيرممکن است.

ديدگاه دوم اما ديدگاهي بود که مخالف حضور آقايان خاتمي و هاشمي در اين انتخابات بود.
در مورد آقاي خاتمي صاحبان اين ديدگاه معتقد بودند که ورود او به اين عرصه نتيجه‌اي جز يأس و سرخوردگي نيروهاي اصلاح‌طلب و تحميل هزينه‌هاي سنگين به باقي مانده تشکيلات نيمه‌جان اصلاح‌طلبان نخواهد داشت، آنها با توجه به اتفاقات چهار سال گذشته شانس پذيرش خاتمي را از سوي حاکميت صفر يا چيزي نزديک به صفر مي‌دانستند. در واقع لب کلام هواداران اين ديدگاه اين بود که در موازنه قواي کنوني هيچ شانس و امکاني وجود ندارد.

مدافعين اين ديدگاه معتقد بودند که آقاي خاتمي اگر بيايد رد صلاحيت مي‌شود و اگر هم رد صلاحيت نشود قطعا رئيس‌جمهور نمي‌شود در حاليکه برخي مدافعين حضور آقاي خاتمي معتقد بودند حکومت جرات رد صلاحيت آقاي خاتمي را ندارد. البته با رد صلاحيت آقاي هاشمي با آن سوابق و جايگاه فکر مي‌کنم ديگر براي اين دوستان مشخص شده که تکليف آقاي خاتمي در صورت حضور چه بود!»

در حالي که خاتمي متهم به هل دادن هاشمي به وسط ميدان است، «رشيد-الف» ادامه مي‌دهد: به هر حال پس از اينکه خاتمي اتفاقا با ذکر دلايلي کاملاً مشابه با دلايل آن دسته از اصلاح‌طلباني که مخالف حضور وي در انتخابات بودند با درايت و تدبير حاضر به ورود غيرعاقلانه به اين مهلکه نشد، تقاضاهاي سراسيمه از آقاي هاشمي براي حضور در انتخابات افزايش يافت. ضمن اينکه در مورد ميزان راي‌آوري آقاي هاشمي هم ترديدهاي جدي وجود داشت.

وي در ادامه تحليل خود که از سوي گويانيوز منتشر شده، خاطرنشان مي‌کند:‌«اولين باري که برخي دوستان نام آقاي هاشمي را مطرح کردند خدمت‌شان عرض کردم که وقتي سال 92 سال حماسه سياسي ناميده مي‌شود معني‌اش اين است که خروجي اين حماسه قرار نيست آقاي خاتمي و هاشمي يا فردي نزديک به اين دو و مجموعه اصلاح‌طلبان باشد. به طور کلي صاحبان ديدگاه دوم امکان حصول چنين توافقي در آستانه انتخابات 92 را با توجه به واقعيات موجود،‌ ناممکن مي‌دانستند.»

وي مي‌افزايد: برخي دوستان به‌گونه‌اي سخن مي‌گويندکه گويي تنها هدف ما از فعاليت سياسي کم کردن روي طرف مقابل يا تحميل هزينه به اوست بدون اينکه توجه کنيم که تأثير کلي اقدامات ما بر آينده جريان اصلاح‌طلبي چيست و کمي جلوتر از نوک‌بيني خود را هم ببينيم! خب حالا هزينه را تحميل کرديم، چه شد؟ گيريم که اصلاً به جاي آقاي هاشمي آقاي خاتمي مي‌آمد و رد صلاحيت مي‌شد چه اتفاقي مي‌افتاد؟دوستان انتظار چه چيزي را مي‌کشند و با اين تحليل‌هاي سست دل چه کسي را مي‌خواهند خوش کنند؟ آيا بنا بود در اين انتخابات گرهي باز کنيم يا گرهي بر گره‌هاي موجود بزنيم و بر ضخامت ديوار بن‌بست بيفزاييم؟

اين عضو گروهک منحله تحکيم سرانجام خاطرنشان مي‌کند: بدون شک ميوه چنين اقداماتي را جريان اصلاحات نخواهد چيد. به خصوص اگر اصلاح‌طلبان به اين وضعيت بي‌برنامگي و عدم انسجام و به اين سيکل معيوب سرگرداني و روزمرگي- غالب و هيجان‌زدگي و بيش‌فعالي- موسمي خاتمه ندهند.

رويدادهاي چند ماه اخير براي چندمين بار ثابت کرد که جريان اصلاحات خود اکنون بيش از هر زمان ديگر محتاج اصلاحات ساختاري است. ممکن است عده‌اي بگويند اکنون موقع اين حرف‌ها نيست، ولي اين حرف‌ها مدتها و دست کم بيش از يک سال است که مکرراً مطرح مي‌شود و کسي توجهي نمي‌کند و اتفاقاً وضعيت کنوني ما حاصل همين بي‌توجهي و همين بي‌برنامگي، ساختارگريزي، شخص‌محوري و سياست‌ورزي شتاب‌زده است.

روي خط زيگزاگ افراط و تفريط

يک سايت اينترنتي نزديک به اصلاح‌طلبان از علي مطهري خواست به خاطر بداخلاقي عليه رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس عذرخواهي کند.
عصر ايران با اشاره به اظهارات علي مطهري که گفته بود «بنده پيشنهاد مي‌کنم براي ارزيابي توان جسمي آقاي هاشمي، يک مسابقه دو صدمتر بين ايشان و آقاي جليلي و يک مسابقه کشتي بين آقاي هاشمي و آقاي حداد برگزار کنند.» نوشت: تلاش براي اثبات اين که هاشمي، داراي سلامت و توانايي کافي براي اداره قوه مجريه است، اشکالي ندارد... مطهري از بين همه کانديداها، سعيد جليلي را به مسابقه دو با هاشمي فراخوانده است.

جليلي در زمان جنگ، يک پاي خود را از دست داده است و با پاي مصنوعي تردد مي‌کند.
عصر ايران نوشت: اين سخن مطهري، از آن جهت غيراخلاقي بود که يک نقص جسماني را به رخ مي‌کشاند. اين در حالي است که اگر کسي به طور مادرزاد، داراي نقصي در بدنش باشد، هيچ انسان اخلاق‌مداري آن را به رخش نمي‌کشد، چه رسد به اين که يک نفر براي دفاع از دين و ميهن‌اش، بجنگد و بخشي از وجودش را از دست بدهد.

اين پايگاه اينترنتي تصريح کرد: رد صلاحيت هاشمي، هرگز دليلي موجه براي نکوهش جسماني يک جانباز جنگ تحميلي نبوده و نيست و فارغ از اين که سعيد جليلي، تجربه و توان لازم براي رياست جمهوري را دارد يا نه و رأي خواهد آورد يا خير، علي مطهري، اخلاقاً يک عذرخواهي شخصي به او و يک عذرخواهي عمومي به موکلانش بدهکار است.

علي مطهري که به خاطر حمله به شوراي نگهبان و برخي مواضع کج‌انديشانه، عنوان اصلاح‌طلب جديد را از شبکه دولتي انگليس دريافت کرده صرفاً به اعتبار انتساب به استاد شهيد مطهري(ره) مورد توجه اصولگرايان در انتخابات مجلس قرار گرفت و دست بر قضا جزو ده نفري بود که به اصرار رئيس جمهور در انتخابات مجلس هشتم در فهرست اصولگرايان قرار گرفت و به مجلس راه يافت.

وي با وجود مخالفت شديد با نامزدي هاشمي در سال 84 که ضمن مصاحبه‌ها و مقالاتي منتشر شد، 8 سال بعد سراغ هاشمي 79 ساله رفت و با اصرار از وي خواست نامزد انتخابات شود. اين در حالي بود که هاشمي پيش از آن چند بار در ملاقات‌هاي خود تصريح کرده بود توانايي لازم براي مسئوليت‌ اجرايي را ندارد. با اين حال روحيه افراط و تفريطي مداوم علي مطهري باعث شد تا اين بار از هاشمي به اصرار حمايت کرده و در مقابل، هتاکي دور از منطق و انصاف اخير را عليه يک رزمنده و جانباز دفاع مقدس روا دارد.

حمايت از اين دو نفر بدل از تحريم انتخابات بود اما...

همکار لانه جاسوسي سابق آمريکا در تهران، سناريوي تحريم انتخابات را به استهزا گرفت.
عليرضا نوري‌زاده با اشاره به اصرار محافل اپوزيسيون به تحريم انتخابات نوشت: از هم‌اکنون پيداست که شماري از ما، تحريم را مناسب‌ترين وسيله براي مقابله با بازي انتخابات فرض کرده‌ايم. اما در واقع اين تحريم فقط شامل خود ما مي‌شود که اصلا با صندوق‌هاي رأي و رژيم و نمايندگي‌هايش کاري نداريم. اما متأسفانه بعضي از ما به اين توهم دچار هستيم که اگر ما انتخابات را تحريم کنيم و يک اطلاعيه چهار خطي بيرون دهيم و بعضا در يکي از شبکه‌هاي ماهواره‌اي داد سخن دهيم که بله، اين انتخابات غيرقانوني است و... پنجاه ميليون رأي‌دهنده در خانه مي‌مانند و توصيه‌هاي ما را به گوش جان اطاعت خواهند کرد.

وي مي‌افزايد: گروه دوم، که در جمعشان بسياري از مخالفان سرسخت رژيم هم ديده مي‌شوند بر اين باورند که بايد کاري کرد، بايد فضا را از اين حالت يأس و بي‌تصميمي بيرون آورد. مي‌توان يکبار ديگر با هوشمندي فضاي سال 88 را ايجاد کرد. بايد با دقت رفتار و عملکرد رژيم را زير نظر داشت. اگر رفسنجاني و مشايي تأييد صلاحيت شدند بايد همه توان را به کار برد که بازتاب رقابت اين دو با سعيد جليلي در جامعه انعکاس پيدا کند.

نوري‌زاده در اين نوشته که قبل از معلوم شدن رد صلاحيت 2 نامزد فتنه‌گران و حلقه انحراف به نگارش درآمده، ادامه مي‌دهد: سرانجام گروه سوم که باز از مخالفان سرشناس نظامند و در عين حال شعار انتخابات آزاد را به عنوان شعاري‌ محوري در مبارزه خود برگزيده‌اند، بر اين باورند که هر نوع شکافي در بدنه رژيم، به ايجاد فرصت جهت برگزاري انتخاباتي آزادتر، منجر خواهد شد. و حال که رهبر رژيم با دو نامزد مذکور سر آشتي ندارد وظيفه ما حتي اگر قلبا اعتقادي به اين دو نامزد نداريم، حمايت از آنها در برابر ولي‌فقيه است.

 گروه سوم اتخاذ يک استراتژي مرحله‌اي را ضروري مي‌داند. بر آن است که با برشمردن مضار آمدن امثال سعيد جليلي به صورت فعال از راه دور ولي با حضوري ملموس، بدون آنکه خود رأي دهد، در انتخابات شرکت کند. اينکه هاشمي بيايد يا مشايي براي اين دسته چندان اهميت ندارد. مهم آمدن يکي از آنها و نيامدن جليلي يا ولايتي است.با اين وصف به نظر مي‌رسد رد صلاحيت نامزد فتنه‌گران و حلقه انحرافي باعث شوک شديد در محافل ضدانقلاب شده است.
 
*وطن امروز:

تجمع ضدانقلاب برای حمله به شورای نگهبان


چهارمین نشست گروهک‌های ضد نظام موسوم به اتحاد برای دموکراسی، در شهر استکهلم سوئد در حالی برگزار می‌شود که این کشور چند روزی است در آتش خشم جوانان مهاجر محروم می‌سوزد. تجمع ضدانقلاب با عنوان پوششي اتحاد برای دموکراسی حدود یک سال است با هدف جمع آوری گروهک‌های مختلف ضدایران و ضد اسلام راه افتاده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، دستاورد 3 نشست قبلی این تجمعات، تریبون دادن به گروهک‌های تروریست خواهان تجزیه ایران بوده است.

 تقی‌زاده، از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای رها که توسط جهانشاهی مزدور صهیونیست‌ها اداره می‌شود، می‌گوید: این کنفرانس تریبون تجزیه‌طلب‌ها شده است که می‌آیند و مرام خود را تبلیغ می‌کنند و در پایان به میزبان فحاشی کرده و قهر می‌کنند و می‌روند. تجربه‌های قبلی تاکنون با نتیجه‌ای مثبت همراه نبوده و بیشتر تقویت تجزیه‌طلب‌هاست. حمله به نهاد قانونی شورای نگهبان که با تدبیر حضرت امام(ره) تشکیل شده و از موانع اصلی بازگشت ضد انقلاب و خائنان به کشور است، از نقاط مشترک شرکت‌کنندگان در این نشست بود.

 حسن شریعتمداری، عضو گروهک منحله خلق مسلمان و عبدالله مهتدی، سرکرده گروهک تروریست کومله هر دو با اتفاق‌نظر با سخنرانی به شورای نگهبان حمله کردند. حضور گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلبی چون کومله و دموکرات که اعتقادی به اتحاد ندارند و در چند سال گذشته با زیاده‌خواهی اعضای خود بارها از هم منشعب شده‌اند، برای وحدت با افرادی چون سازگارا و رمضانپور، معاونان وزرای دولت خاتمی و مرتبطين با سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي و حامیان ربع پهلوی نظیر آهی و باقرزاده، عضو گروهک تروریستی منافقین و علیرضا نوری‌زاده که به مزدوری دربار آل‌سعود افتخار می‌کند، همگی خبر از این می‌دهد که مرکز فرماندهی آنان یکی است و همه آنان از یک جا دستور می‌گیرند.

راهبرد جدید ملی- مذهبی‌‌ها و منافقین برای آشوب

پس از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و ناامید شدن اصحاب فتنه از سازماندهی اراذل و اوباش برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور، آنها بر آن شدند تا در پوشش ستادهای انتخاباتی یک کاندیدای خاص جهت جلوگیری از فراگیری این یأس در بدنه فعالان این جریان، به سرعت چند محور عملیاتی را در دستور کار خود قرار دهند. از جمله تحریک و تهییج 2 کاندیدای نزدیک به جریان اصلاح‌طلب‌- فتنه، به انصراف از کاندیداتوری در راستای تقلیل مشارکت و ایجاد بحران مشروعیت برای نظام و موارد دیگری از این دست که شمارش آن از حوصله خارج است.

از جمله برنامه‌های ضدانقلاب می‌توان به تغییر استراتژی این جریان در مواجهه با انتخابات پیش رو اشاره کرد. اپوزیسیون خارج‌نشین طی دستوری تشکیلاتی در رسانه‌های خود، از تغییر راهبرد سخن به میان آورده‌اند. آنها با یادآوری شعار دروغین فتنه‌گران در سال 88 مبنی بر اینکه «رأی من کو؟» شعار و بهانه جدیدی برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی پیدا کرده‌اند.

 آنها معتقدند که باید امسال با شعار «کاندیدای من کو؟» و یا «حق من کو؟» به مصاف نظام اسلامی رفت. این شعار که توسط سایت‌های نزدیک به گروهک تروریستی منافقین و گروهک ملی - مذهبی ترویج شده است، نه تنها از عمق ارتباط تنگاتنگ این 2 گروهک با هم خبر می‌دهد، بلکه تلاش‌های مذبوحانه آنان برای توهم براندازی نظام را به نمایش می‌گذارد.

کناره‌گیری عارف به نفع روحانی «با رایزنی خاتمی» تکذیب شد

پس از تکذیب کناره‌گیری محمدرضا عارف از سوی روابط عمومی دفتر وی، دفتر خاتمی نیز کناره‌گیری وی از انتخابات ریاست جمهوری به نفع حسن روحانی را تکذیب کرد. در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر کناره‌گیری عارف به نفع حسن روحانی با رایزنی خاتمی، دفتر خاتمی این خبر را کذب محض دانست و تاکید کرد هیچ توصیه‌ای از سوی وی به عارف برای کناره‌گیری از عرصه انتخابات نشده است. این دفتر همچنین تاکید کرده است که نظر خاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری از طریق اطلاعیه دفتر و سایت رسمی وی منتشر می‌شود و به اطلاع عموم خواهد رسید.

سقوط اسد یعنی قوی‌ترین ضربه به ایران در 25 سال گذشت

عضو برجسته مجلس سنای آمریکا گفت: در حال حاضر معادله سوريه به سود بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان است. این طرف‌ها چیزی جز زبان آهن و آتش را درک نمی‌کنند، پس جامعه بین‌الملل باید مسؤولیت خود را در این باره برعهده بگیرد. به گزارش عصر ایران، جان مک کین افزود: آمریکا نمی‌تواند تنها تماشاچی وضعیت سوریه باشد؛ وضعیتی که روز‌به‌روز بدتر می‌شود. سقوط حکومت بشار اسد می‌تواند قوی‌ترین ضربه به ایران در 25 سال گذشته باشد. این سیاستمدار 77 ساله آمریکايي ادامه داد: نمی‌توان از نشست ژنو -2 انتظار حل بحران سوریه را داشت، بلکه این نشست‌ باعث افزایش بحران می‌شود چرا که میزان قدرت میان 2 طرف به سود ایران، حزب‌الله و نیروهای اسد است.

*آرمان:

مسجد جامعی بستری شد

شنیده شد که احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران به‌دلیل عارضه قلبی در بخش CCU بیمارستان امام خمینی بستری شد. همشهری آنلاین نوشت؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران شنبه شب به دلیل عارضه قلبی در بخش CCU بیمارستان امام خمینی بستری شد. به گفته حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران حال عمومی وی در حال حاضر مناسب بوده اما به توصیه پزشکان قرار است فعلا در بخش CCU بستری باشد. قرار است پس از پایان جلسه شورای شهر، تعدادی از اعضا به ملاقات احمد مسجد جامعی بروند.

تکذیب محکومیت ۳ نماینده در دادگاه کیفری

شنیده شد که سرپرست دادگاه‌ کیفری استان تهران گفت: اخبار منتشر شده درباره محکومیت ۳ نماینده مجلس در دادگاه کیفری صحت ندارد. تسنیم نوشت؛محسن افتخاری درباره آخرین وضعیت پرونده 3 نماینده مجلس هشتم که در رابطه با فساد 3‌هزار میلیارد تومانی محاکمه شده‌اند اظهار داشت: اخباری که برخی رسانه‌ها مبنی بر محکومیت این نمایندگان منتشر کرده‌اند، کذب است و اصلا صحت ندارد. وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و دادرسی آن هنوز به پایان نرسیده است.

براساس تبصره ماده 4 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصلاحی 81 تنها دادگاه کیفری استان تهران صلاحیت رسیدگی به جرائم برخی از اشخاص را دارد. تاکنون دادگاه انقلاب تهران به اتهامات بیش از 50 نفر از متهمان فساد بزرگ مالی رسیدگی کرده که محکومیت 24 نفر آنها از جمله حکم اعدام مه‌آفرید امیرخسروی و 3 متهم دیگر در دیوانعالی کشور تأیید شده است.

افزایش احتمال حمایت اصولگرایان از ولایتی

شنیده شد که احتمال حمايت جامعتين و جريان اصولگرا از ولايتي افزايش يافت. اخبار محرمانه نوشت؛ در حالي که قرار است تا سه شنبه تکليف کانديداي اصولگرايان مشخص شود؛خبرهاي دريافتي حاکي از آن است که جبهه پيروان و ائتلاف پنج اصولگرايان در حمايت از ولايتي به همگرايي رسيده‌اند. همراهي تيم نزديک به لاريجاني با ولايتي هم حکايت از هم‌پيماني اين دو دارد؛ضمن آن که به احتمال زياد فراکسيون رهروان ولايت هم به حمايت از ولايتي خواهد پرداخت.خبرهاي محافل سياسي اصولگرايان هم دلالت بر احتمال توافق جامعتين روي ولايتي دارد.مجموعه اين اقدامات درحالي صورت مي گيرد که هنوز نتيجه رقابت ولايتي و قاليباف در 2+1 مشخص نيست.

ادعای جدید آمریکا

شنیده شد که منابع خبری آمریکایی مدعی حملات دولت ایران به تعدادی از شرکت‌های انرژی این کشور از طریق فضای مجازی شده‌اند. آخرین نوشت؛ هدف از این حملات نفوذ به سرورهای سایت‌های این شرکت‌ها و کنترل و جمع‌آوری اطلاعات از آنها عنوان شده است. همچنین ادعا شده که در نتیجه این حملات کنترل نرم‌افزار مدیریت کننده برخی خطوط انتقال نفت و گاز به دست ایرانیان افتاده است.

فروش زمين توسط يک کلاهبردار به دو نهاد مهم

شنیده شد که فروش 800 متر زمین به دو نهاد کشوری با پیگیری قضایی همراه شد. خراسان نوشت؛ براساس شکايت هاي واصله از سوي دو نهاد مهم کشوري به قوه قضائيه، يک فرد کلاهبردار اقدام به فروش زميني به مساحت 800متر مربع به اين دو مجموعه کرده است که نهادهاي مذکور نيز با انتقال اين زمين‌ها به افراد ديگر، مبالغ قابل توجهي را دريافت کرده‌اند و اکنون با شکايت مالکان اصلي، خريداران و نهادهاي مذکور به عنوان متصرف غيرقانوني دچار دردسرهاي قانوني شده اند.

عامل گروگان‌گیری ایرانی‌ها در سوریه کشته شد

شنیده شد که گردان فاروق به فرماندهی بلال ادریس مسئول ربودن و به
گروگان گرفتن 48 زائر ایرانی در حومه دمشق است که چندی پیش با تلاش جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه در تبادل اسرا، از دست آنها آزاد شدند. جام به نقل از الاخباریه نوشت؛ «بلال ادریس» فرمانده گردان فاروق در سوریه به همراه 100 تروریست دیگر در عملیات نظامی شهر القصیر توسط ارتش این کشور کشته شد. بنابراین گزارش گردان فاروق که از اسلامگراهای تندرو در سوریه تشکیل شده بود جنایات فراوانی را علیه مردم سوریه انجام داده بودند که از جمله جنایات آنها انفجار‌های انتحاری و آدم ربایی و درخواست فدیه از خانواده‌های آنها بوده است.

تبلیغ کارگردان ظهور نزدیک است برای جلیلی

شنیده شد که سایت کارگردان فیلم «ظهور نزدیک است» در اختیار تبلیغ سعید جلیلی قرار گرفته است. زندگی نوشت؛ کارگردان فیلم ظهور نزدیک است در سایت خود، از سعید جلیلی به عنوان ادامه دهنده دولت مهر یاد کرده است. عنوان سایت این کارگردان،«رایحه ظهور» است. «پیش به‌سوی حماسه سیاسی با مردی از تبار حماسه و جهاد/اعتماد به بشارت بزرگ احمدی نژاد» یکی از مطالب این سایت در حمایت از سعید جلیلی است.

تحریم نفت ایران تنها پالایشگاه سریلانکا را تعطیل کرد

شنیده شد که وزیر نفت سریلانکا با اشاره به توقف فعالیت تنها پالایشگاه این کشور به دلیل تحریم نفت ایران گفت: تحریم‌ها علیه ایران باعث تشدید بحران مالی این پالایشگاه شده است. تسنیم نوشت؛ وزیر نفت سریلانکا تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ایران باعث تشدید بحران مالی شرکت نفت سیلون تنها شرکت پالایشگاهی سریلانکا شده است. آنورا یاپا افزود: تولید تنها پالایشگاه سریلانکا که 20 درصد تقاضای انرژی داخلی را پاسخگو بود هم اکنون به دلیل کمبود نفت خام متوقف شده است. وی تاکید کرد کشورش از سال 2012 تاکنون هیچ محموله نفتی از ایران وارد نکرده است.

جلودارزاده: فرزند پسری ندارم

شنیده شد که سهیلا جلودارزاده در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه فرزند جلودارزاده در یكی از آخرین افاضات خود در فضای مجازی محمد غرضی را نخودی جریان اصلاحات نامیده است، گفت: بنده اصلا فرزند پسری ندارم. ایلنا نوشت؛ وی بااشاره به اینکه برای آقای غرضی احترام قائل هستم، افزود: پیرو این خبر که در برخی سایت‌ها منتشرشده است باید به اطلاع برسانم که فرزند پسری ندارم. وی همچنین محمد غرضی را از شخصیت‌های برجسته انقلاب برشمرد و تصریح کرد: آقای غرضی از پیشکسوتان و مبارزان قبل از انقلاب و از شخصیت‌های مورد احترام و موثر بعد از انقلاب هستند که خدمات ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست.

*خراسان:


دستور يک مسئول براي واگذاري زمين جهت قبرستان يک روستا

بر اساس ابلاغيه يک مسئول ارشد دولتي، حق بهره برداري از يک زمين با ۲۰۰۰ متر مربع در يکي از روستاهاي شمال کشور مطابق محدوده و مختصات جغرافيايي مشخص شده بر روي نقشه پيوست آن ابلاغيه، جهت احداث قبرستان اين روستا به وزارت کشور واگذار مي شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است نسبت به صدور سند مالکيت اين زمين به نام دولت جمهوري اسلامي ايران با قيد عبارت "هرگونه تغيير بهره بردار و واگذاري منوط به تصويب هيئت وزيران خواهد بود" اقدام کند.

دستور جديد دولت به وزرا در مورد جانبازان و فرزندان شهدا

بر اساس دستور جديدي از سوي نهاد رياست جمهوري به وزرا و روساي سازمانهاي دولتي، مقرر شده است هر چه سريع تر به استناد بند "الف" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، تبديل وضعيت کارمندان قراردادي و پيماني جانباز يا فرزند شهيد در صورت فراهم بودن شرايط قانوني در دستور کار ادارات دولتي قرار گرفته و نتيجه از طريق سامانه اينترنتي کارمند ايران به دولت اعلام شود تا مشکلي براي اجراي اين موضوع وجود نداشته باشد.

*تهران امروز:

پرونده سفرپرهزينه رئيس‌جمهور به نيويورك


محمدعلي پورمختار، رئيس كميسيون اصل نود مجلس درگفت‌وگو با خانه ملت، گفت: نادر قاضي‌پور نسبت به سفر سال گذشته رئيس‌جمهور به نيويورك با ۱۲۵ همراه معترض بود از اين رو به كميسيون اصل ۹۰ شكايت كرد.وي افزود: به جز هزينه هواپيما، هزينه هر اتاق كه درهتل محل اقامت رئيس‌جمهور در اختيار همراهانش قرار گرفت شبي ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بود.وي با بيان اينكه حضور اين تعداد همراه درسفر به نيويورك ضروري نبود، افزود: بسياري از همراهان خانواده و اقوام مسولان دولتي بودند.شكايت قاضي‌پور بررسي نهايي شد و گزارش آن آماده قرائت درصحن است و درصورتي كه تخلفي تشخيص داده شود به قوه قضائيه ارجاع خواهد شد.

آدم‌هاي كوچك را بايد از سر راه برداريم

ايسنا گزارش داد محمود احمدي‌نژاد در گفت‌وگويي به صورت ويدئو كنفرانس به سفير ايران در سوريه گفت: برخي چون خود كوچكند، ملت ما را هم كوچك مي‌پندارند، ما حقيقت اسلام را گرفتيم، اگر به مدعيان گوش مي‌داديم، چيزي نداشتيم. كساني كه الله‌اكبر مي‌گويند در مقابل دوربين سر مي‌برند، يعني همان تعصبات 1400 سال پيش. ايراني‌ها حقيقت اسلام را گرفتند و پايش ايستادند و اين ناسيوناليسم نيست، ذكر نعمت خدا است. احمدي‌نژاد با تاكيد بر ضرورت گسترش ارتباطات گفت: آدم‌هاي كوچك را بايد از سر راه برداريم، آدم‌هاي كوچك نمي‌توانند در سطح ملي و بين‌المللي بينديشند، من ايمان دارم كه در آينده نزديك ايران مرز دانش خواهد شد.

در جست‌وجوي پرونده مهدي هاشمي

محمود عليزاده طباطبايي، وكيل‌مدافع مهدي هاشمي گفت: براي پيگيري پرونده موكلم روزشنبه به دادسراي عمومي و انقلاب تهران مراجعه كردم ولي نمي‌دانم كه پرونده در كدام دادسرا است.وي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب، گفت: در مراجعه‌اي كه به دادسراي عمومي و انقلاب تهران براي پيگيري پرونده مهدي هاشمي داشتم، اطلاعاتي مبني بر اين كه پرونده در كدام دادسرا است، دريافت نكردم.وي افزود: براي پيگيري پرونده موكلم به دادسراي شهيد مقدس ‌رفتم.ايرادات خود را نسبت به اين پرونده به قاضي سراج ارائه كردم، البته ايشان نيز ايراداتي به اين پرونده گرفته است كه در نهايت منجر به اين شد كه پرونده براي رفع ايرادات به دادسرا ارجاع شود.

قرائت كيفرخواست متهمان بانك آريا

فرهاد شهباز وار، وكيل يكي از متهمان بانك آريا در گفت‌وگو با مهر، گفت: قرار بود دومين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان پرونده فساد سه هزار ميلياردي در بخش بانك آريا تشكيل شود اما به دليل كثرت كار قاضي پرونده اين جلسه به روز ديگري موكول شد.وي افزود: در اين بخش از پرونده قرار است در هر جلسه 4 يا 5 نفر از متهمان دعوت شوند و به اتهامات‌شان رسيدگي شود.وي افزود:تصور مي‌كنم جلسه بعدي دادگاه حدود يك ماه ديگر برگزار شود اما هنوز زمان دقيق آن از سوي قاضي احمدزاده اعلام نشده است.

كانديداي هاشمي و خاتمي كيست؟

صادق زيباكلام در گفت‌وگو با مهر، با بيان اينكه فكر نمي‌كنم نه هاشمي و نه خاتمي از هيچ كدام از دو نامزد اصلاح‌طلب رسما و علنا حمايت كنند، گفت: با اين وجود هم آقاي هاشمي و هم آقاي خاتمي و هم ساير رهبران اصلاح‌طلب به هيچ وجه مردم را به عدم مشاركت در انتخابات تشويق و ترغيب نخواهند كرد.وي پيش‌بيني كرد كه شيوه عمل آنها مانند انتخابات مجلس در سال 1390 خواهد بود كه طي آن از هيچ كانديدايي حمايت نكردند.

زيباكلام ادامه داد: ممكن است در 24 خرداد فيلم آقاي خاتمي و هاشمي را هنگام راي دادن ببينم، ولي فكر نمي‌كنم تا روز انتخابات اين دو از هيچ كانديدايي چه از آقاي عارف و چه آقاي روحاني حمايت كنند.وي درخصوص احتمال ائتلاف ميان روحاني يا عارف و كناره‌گيري يكي به نفع ديگري گفت: تصور نمي‌كنم كه اين اتفاق بيفتد و هر دو نفر تا آخر انتخابات در عرصه رقابت حضور خواهند داشت.

زيباكلام تاكيد كرد: حتي به فرض اينكه هاشمي و خاتمي يا رهبران اصلاح‌طلب از طرفداران خود بخواهند كه به يك نامزد راي دهند، درصد قابل توجهي از حاميان آنها از عمل به خواست آنها امتناع خواهند كرد.اين استاد دانشگاه درخصوص احتمال كناره‌گيري عارف يا روحاني گفت: يك احتمال خيلي ضعيف وجود دارد كه يكي از اين دو يا هر دو به صورت مشترك براي احترام به اصلاح‌طلبان و احترام به آقاي هاشمي رفسنجاني و در اعتراض به رد صلاحيت ايشان از شركت در ادامه انتخابات انصراف دهند.

آيا زشت نيست به خاطر گراني دلار و كمبود غذا با آمريكا سازش كنيم؟

سردار محمدرضا نقدي در جمع بسيجيان شهرستان خميني شهر بابيان اينكه تجربه كشورهاي شرقي، ليبي و كره‌شمالي يك نمونه آشكار سازش با آمريكا در گذشته است، گفت: مقاومت ايران در مقابل آمريكا سبب شكوفايي و افزايش قيمت نفت مي‌شود و سازش با آمريكا قيمت نفت ما را كاهش مي‌دهد و نخستين روزي كه ما با آمريكا سازش كنيم قيمت نفت به زير 50 دلار مي‌رسد.نقدي تصريح كرد: آمريكا از تبديل شدن كشور ما به تمدن برتر دنيا هراس دارد.

به گزارش فارس،وي افزود: افرادي به بهانه خوب شدن اوضاع اقتصادي كشور شعار سازش مي‌دهند، دروغ مي‌گويند و خودشان به دروغ‌شان آگاهند، آنها به‌دنبال فريب مردم هستند و اين افراد به‌دنبال جلب آرا براي خود و خاموش كردن كوره انقلاب هستند.نقدي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: روزي ما تنهاي تنها بوديم و حاضر به سازش نشديم و مقاومت كرديم، يك عده به‌دنبال آن هستند امروز به خاطر گران شدن دلار با آمريكا سازش كنيم، آيا براي ما زشت نيست به خاطر گراني دلار و كمبود محصولات غذايي بخواهيم با آمريكا سازش كنيم. افرادي كه ادعاي گراني و انتقاد به مشكلات و فشار بر مردم را دارندآيا معني گراني را مي‌دانند، آيا خانواده آنها از ايران لباس مي‌خرند يا آنها لباس‌هاي توليد پاريس را هم قبول ندارند.

تحليل باهنر از شبهات ثبت‌نام در دقيقه 90

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به آرايش كانديداها در سه دوره قبل از ثبت‌نام‌ها در زمان ثبت‌نام و پس از اعلام صلاحيت‌ها گفت: در بين هشت كانديداي مطرح، برخي از آنها از نظر جامعه اصولگرايي قابل بررسي نيستند.به گزارش ايسنا،وي با بيان اينكه گروه خوني عارف و روحاني به اصولگرايان نمي‌خورد، ادامه داد: انتخاب آقاي غرضي نيز به عنوان كانديداي رياست‌جمهوري تا حدي غيرمترقبه بود.

 البته ايشان نيروي خوبي هستند كه دو دوره وزير بودند.وي با اشاره به ثبت‌نام يك كانديدا در آخرين ساعات افزود: اين ثبت‌نام، شبهه‌هايي را در كشور ايجاد كرد مبني بر اينكه جليلي منتخب نهايي نظام و مسئولان است. در شرايطي كه مقام معظم رهبري به صراحت اعلام كرده بودند كه يك راي دارند و تا زماني كه به صندوق نيندازند،راي ايشان مشخص نمي‌شود و در اين راستا دستورالعمل مكتوبي هم به سپاه و بسيج فرستاده شده و آنها از اينكه به صورت سازماني در انتخابات از كسي حمايت كنند، منع شده‌اند.

*جمهوری:

ادعای جدید مقامات بحرینی علیه ایران

شبكه العربيه تصويري از لاشه يك پهپاد را در آب‌هاي بحرين منتشر كرد و مدعي شد اين تصاوير، مربوط به يك هواپيماي بدون سرنشين ايراني است كه در آب‌هاي سرزميني بحرين سقوط كرده است. به گزارش تابناك به نقل از تسنيم، نيروهاي امنيتي بحرين اعلام كرده‌اند كه اين هواپيما را در منطقه فاصل بين بحرين و شمال عربستان سعودي كشف كرده‌اند.

 شيخ راشد آل خليفه وزير كشور بحرين با انتشار يك اطلاعيه كه روز چهارشنبه گذشته در خبرگزاري رسمي اين كشور منتشر شده بود، از رصد هواپيماهاي شناسايي در آسمان بحرين خبر داده و مدعي شده بود كه ايران سياست‌هايي خصمانه در اين منطقه دنبال مي‌كند. كارشناسان معتقدند، مقامات بحريني تلاش مي‌كنند با اتهام زني به جمهوري اسلامي ايران،‌ نگاه‌ها را از بحران داخلي خود و اعتراضات مردمي منحرف كنند.

اهانت بی شرمانه وهابي سرشناس لبنانی نسبت به حضرت امام حسين(ع)

* يكي از چهره‌هاي وهابي لبنان، با به كار بردن جملاتي توهين آميز، حضرت امام حسين(ع) را مورد اهانت و تمسخر قرار داد، "عبدالرحمن محمد سعيد الدمشقيه" از چهره‌هاي سرشناس وهابي لبنان كه به دليل برخي مسائل غيراخلاقي از دانشكده "شريعت اسلامي الازهر" ش?عه لبنان اخراج شد، در اظهاراتي كه در ويدئوي منتشر شده در سايت يوتيوب منعكس شد، امام حسين(ع) را مورد اهانت و تمسخر قرار داد. انتشار اظهارات توهين آميز اين چهره وهابي مزدور آل سعود، همواره انتقادات و واكنش‌هاي بسياري از سوي مسلمانان به دنبال داشته است. اين اظهارات همزمان با اوج گيري درگيري‌هاي فرقه‌اي در شمال لبنان، در راستاي اهداف رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي صورت مي‌گيرد.

 اقرار به كفر شيعه از نشانه‌هاي كمال ايمان به خداست!

يك مفتي وهابي به نام "الربيعي" شبكه اجتماعي اينترنتي "تويتر" نوشته است: از نشانه‌هاي كمال ايمان به خدا، اقرار به كفر شيعه و عقائد آنها و مطالب كتاب هايشان و برائت از اين آيين است! به گزارش شيعه نيوز، وي افزود: "از نظر شرعي جايز نيست به شيعيان اجازه ورود به حرمين شريفين داده شود و اينكه به شيعيان اجازه ورود به مكه و مدينه داده مي‌شود نه به اين معني است كه آنها مسلمانند! بلكه اين امر فقط به دلايل سياسي است و حاكمان قديم و جديد از آن پيروي كرده اند؛ شيعه ديني است كه با همه اديان حتي بت پرستي تفاوت دارد." تلاش وهابيون عليه تشيع به خاطر شكست‌هائي است كه اربابان آنها يعني اسرائيل و آمريكا در صحنه‌هاي مختلف براي سركوب شيعيان متحمل شده‌اند.

تمام شهرها و روستاهاي شيعه نشين را نابود و همه را می كشیم

عبدالحميد زكريا، يكي از رهبران ارتش موسوم به "ارتش آزاد" كه براي براندازي حكومت فعلي سوريه توسط دولتهاي عربي مانند قطر و سعودي، و تركيه سازمان دهي شده است، پس از پيروزيهاي مكرر ارتش سوريه در منطقه "القصير" و پاك كردن اين منطقه از عناصر تكفيري و تروريستي در تهديداتي كه حاكي از ناتواني و عصبانيت بود، اعلام كرد: ما تمام شهرها و روستاهاي شيعه نشين را نابود خواهيم كرد و همه را خواهيم كشت.

اين اظهارات براي اولين بار از شبكه سعودي "العربيه" به صورت مستقيم و زنده پخش مي‌شد. شهر استراتژيك القصير در استان حمص در طول يك سال گذشته به پايگاهي براي تروريست‌ها تبديل شده بود كه ارتش سوريه در چند روز گذشته عمليات گسترده‌اي براي پاكسازي اين شهر مهم مرزي را آغاز كرده است. تاكنون خسارت‌هاي مالي و جاني فراواني به تروريست‌ها در اين شهر وارد شده است و ارتش سوريه درحال پيشروي در محورهاي شمالي القصير است.

اخبار انتخاباتي علي‌اکبر ولايتي

علي‌اکبر ولايتي، که از مردان سیاسي روزگار ما است، با توجه به اينكه در يك‌ سال اخير با گرفتن پست دبير‌كلي مجمع جهاني بيداري اسلامي وارد فاز جديدي از عرصه كاري خود شده است، با راه‌اندازي ائتلاف سه‌گانه متشکل از "محمدباقر قاليباف" و "غلامعلي حداد عادل" در راستاي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري در قالب يك برنامه منسجم وارد عمل شده است.
به گزارش  گروه ويژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران،"علي‌اکبر ولايتي" يکي از داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری است.




اخبار زير برگرفته از تمامي فعاليت‌هاي اين کانديداي انتخاباتي است:


برنامه تبلیغاتی "علي‌اکبر ولايتي" از شبکه‌های رسانه ملی


اتفاق نظر اکثريت تشکل‌هاي جبهه پيروان نسبت به انتخاب ولايتي/ معرفي ولايتي از سوي جامعه زينب(س) به جبهه پيروان

قائم مقام سياسي جامعه زينب گفت: در جبهه پيروان اکثر تشکل‌ها نظرشان بر روي علي اکبر ولايتي است و احتمالا جامعه زينب نيز ولايتي را به عنوان گزينه مد نظر خود به جبهه معرفي خواهد کرد.


درباره افراد حرف نمي‌زنم/ مردم تعيين مي‌کنند چه کسي رئيس‌جمهور شود

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به استعفاي حسين مظفر از رياست ائتلاف پيشرفت گفت: بنده درباره افراد صحبت نمی‌کنم و تنها نسبت به برنامه‌های اشخاص اظهار‌نظر می‌کنم.


برنامه 100 روزه ولايتي براي حل مشكلات كشور / به نفع هیچکس کنار نمي‌كشم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از تدوين برنامه 100 روزه‌اش براي حل مشكلات حاد و فوري كشور خبر داد.


شعار دولتم ا"خلاق محوری و ثبات در مدیریت" است/ فساد اداری را جراحی می‌کنم


این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شعار دولت من اخلاق محوری و ثبات در مدیریت بوده و حل مشکلات مردم مانند گرانی، تورم و بیکاری از مهمترین اولویت‌های برنامه کاری من خواهد بود.


"ولایتی" گزینه مورد حمایت جامعه نمایندگان ادوار شد


عضوشورای مرکزی جامعه نمایندگان ادوار از انتخاب "علی اکبر ولایتی" به عنوان گزینه مورد حمایت این تشکل خبر داد.


ولایتی گزینه نهایی جامعه اسلامی مهندسین شد

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین از معرفی علی اکبر ولایتی به عنوان گزینه نهایی جامعه اسلامی مهندسین به جبهه پیروان خط امام و رهبری خبرداد.


قرائت متن ميثاق‌نامه ولايتي در جمع جوانان و تشکل‌هاي وابسته به آستان قدس رضوی


علی‌اکبر ولایتی" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز یک شنبه (5 خرداد ماه) در جمع تعدادی از جوانان و تشکل‌های وابسته به آستان قدس رضوی در رابطه با قرائت و امضای میثاق‌نامه‌ این تشکل گفت: امضای این میثاق‌نامه از اقدامات مهمی به شمار می‌رود و باید این نکته مورد توجه تمامی مسئولین قرار گیرد.


ولايتي: فردا؛ ديدار اعضاي ائتلاف پيشرفت با آيت‌الله مهدوي کني/ رايزني با جبهه پيروان


کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از ديدار فرداي اعضاي ائتلاف پيشرفت با آيت‌الله مهدوي کني خبر داد.


"ولايتي" نامه‌ امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی را امضا مي‌كند


جوانان آستان قدس رضوی با امضای میثاق نامه‌ای از علی اکبر ولایتی در انتخابات پیش‌رو حمایت خواهند کرد.


شخصی را که جامعتین اصلح بدانند قبول می‌کنیم

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ بهتر است همه اصولگرایان به يك نتيجه مشترك برسيم. بايد اين مسئله را به عهده جامعتين و جامعه روحانيت بگذاريم و هر شخصي كه از نظر اين دو شورا اصلح شناخته شد كاملا قبول مي‌كنيم.

شخصی را که جامعتین اصلح بدانند قبول می‌کنیم


كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ بهتر است همه اصولگرایان به يك نتيجه مشترك برسيم. بايد اين مسئله را به عهده جامعتين و جامعه روحانيت بگذاريم و هر شخصي كه از نظر اين دو شورا اصلح شناخته شد كاملا قبول مي‌كنيم.


انتصاب مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌های مشورتی ستاد انتخاباتی ولایتی

طی احکام جداگانه‌ای از سوی علی اکبر ولایتی مسئولان جدید کمیته‌ها و کارگروه‌های مشورتی تنظیم برنامه‌های این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم منصوب شدند.


جامعه اسلامی کارمندان با انتشار بیانیه‌ای، از کاندیداتوری علی‌اکبر ولایتی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کردند.




"علی‌اکبر ولایتی" نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره)و شهدا فردا به بهشت زهرا(س) می‌رود.



عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: يکي از اولويت‌هاي ما مبارزه با فساد اداري است؛ ظرفيت‌ها در کشور بالا است و دولتي که سرکار مي‌آيد بايد چنان کارآمد باشد که بتواند اين ظرفيت‌ها را به نقطه بالفعل تبديل کند.




گپ و گفت ولایتی با کارگردانان و تهیه کنندگان برجسته کشور برای ساخت فیلم تبلیغاتی


دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به سابقه خود در جمهوری اسلامی گفت: بنای بنده در انتخابات، رعایت اعتدال و اخلاق است و نمی‌خواهیم در مقابل کسی موضع خاصی بگیریم چون این موضوع تنها به درهم ریختگی فضای سیاسی کشور کمک می‌کند.

ولایتی با «فردا ساختنی است» می‌آید


ستاد مرکزی ولایتی شعار "فردا ساختنی است" را به عنوان شعار راهبردی خود در تبلیغات انتخاباتی تصویب کرده است.


تمام صحبتهای من با قالیباف تا زمان به نتیجه رسیدن، فقط یک ربع طول کشید


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان در گفتگویی تفصیلی با هفته نامه مثلث به تشریح مواضع سیاسی خود، پشت پرده انصراف از انتخابات 84 و وضعیت انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخت.


هر روز به تشکیل دولت اصولگرا امیدوارتر می‌شویم

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: هر روز که به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، تشکیل یک دولت معتقد و معتدل اصولگرا، امیدوارکننده می‌شود.


دیدار ولایتی با سه تن از علمای خوزستان

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در ادامه سفر خود به خوزستان با سه تن از علما و روحانیون ارشد استان دیدار کرد.


حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی حمایتش را از ولایتی اعلام کرد


حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی در بیانیه‌ای حمایت خود را از علی‌اکبر ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.


پرچم‌دار تجمع اصولگرایان هستم/کسانی که با رهبری زاویه دارند نباید امور را به دست بگیرند


علی‌اکبر ولایتی گفت: باید کسانی که با مقام معظم رهبری زاویه ندارند جمع شوند تا آنها که با ایشان زاویه دارند امور کشور را در دست نگیرند.


بنده پرچم ائتلاف سه گانه را بلند کردم/ ائتلاف سه‌گانه يک گزينه نهايي دارد


عضو ائتلاف سه‌گانه گفت: بنده پرچم ائتلاف سه‌گانه را بلند کرده‌ام و اميدوارم بتوانيم در اين ائتلاف به نتايج خوبي برسانيم.


ولايتي: به نفع هيچ‌کس، حتي هاشمی صحنه انتخابات را ترک نمی‌کنم


کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نفع هیچ کس حتی آقای هاشمی صحنه انتخابات ریاست جمهوری را ترک نمی‌کنم.


ولایتی به دانشگاه امام صادق(ع) مي‌رود



در ادامه برگزاری سسله نشست‌های حماسه انتخابات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، "علي اکبر ولایتی"امشب در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی می‌کند.


حضور رضايي، قاليباف، ولايتي و حدادعادل در مجمع عمومي فراکسيون رهروان ولايت



عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت از حضور برخي كانديداهاي اصولگراي انتخابات رياست جمهوري يازدهم در جلسه مجمع عمومي اين فراکسيون طي هفته جاري خبر داد.


بزرگان موثر در فرهنگ و تمدن اسلامي را معرفي كرديم


نويسنده كتاب "نقش شيعه در تمدن اسلام و ايران" گفت: در اين كتاب بزرگانی که در فرهنگ و تمدن اسلام نقش موثر داشته اند را معرفي كرديم.


رکورد شکنی مردم در نمایشگاه کتاب/ حضور کاندیداهای ریاست جمهوری



حضور کاندیدهای ریاست جمهوری و ازدحام بسیار زیاد مردم در روز نهم نمایشگاه بین المللی کتاب اتفاق جالب این روز بود.


علي اكبر ولايتي در حال بازديد از نمايشگاه كتاب



علي اكبر ولايتي هم اكنون در حال بازديد از نمايشگاه كتاب است.


ولايتي امروز از نمايشگاه کتاب بازديد مي‌کند



کانديداي احتمالي يازهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر امروز از بيست‌و ششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران بازديد مي‌كند.


ولایتی امروز میهمان دانشجویان دانشگاه قم خواهد بود



دکتر ولایتی عصر امروز به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در این دانشگاه سخنرانی می کند.


نتايج يک نظر سنجي از صدرنشینی ولايتي و قاليباف حکايت دارد + آمار


نظرسنجی از میان کاندیداهای اصولگرا در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری سال 1392-(به ترتیب حروف الفبا)صورت گرفته است.


هیچگاه نگفته‌ام که آيت‌الله هاشمی در فتنه 88 نقش داشته است


کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: بنده علی‌رغم اخباری که در برخی‌ رسانه‌ها منتشر شده و به نادرستی نقل شده است، نگفته‌ام که آيت‌الله هاشمی در فتنه 88 نقش داشته است.


ولايتي فردا به دانشگاه آزاد واحد زنجان مي‌رود


فردا، ولايتي به دانشگاه آزاد واحد زنجان رفته و براي دانشجويان سخنراني مي‌کند.


برگزاري نشست خبری علی‌اکبر ولایتي


نشست خبری عضو ائتلاف پیشرفت درباره مسائل جاری کشور و انتخابات ریاست جمهوری در پایگاه خبری مشرق برگزار می‌شود.


اعضای ائتلاف پیشرفت روز آخر ثبت نام به وزارت کشور می‌روند


عضو ائتلاف پیشرفت با اشاره به زمان ثبت‌نام اعضای ائتلاف سه‌گانه در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: قرار گذاشته‌ایم آخرین روز ثبت نام، اقدام کنیم.


بی‌توجهی به نتیجه علمی نظرسنجی باعث شکست اصولگراها می‌شود


کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه در 16 سال وزارتم سخت‌ترین کارها را نیز انجام دادم، گفت: باید در انتها شخصی کاندیدا شود که از لحاظ کیفیت، مشروعیت، کارایی و صلاحیت، بالاترین رای را در نظرسنجی آورده باشد، زیرا با بی‌توجهی به نتیجه علمی نظرسنجی، شکست اصولگراها حتمی است.


ولايتي در دانشگاه تربيت مدرس سخنراني مي‌کند


علي‌اکبر ولايتي فردا به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در این دانشگاه سخنرانی مي‌کند.


اگر کسی زبان بین‌الملل را خوب بداند به راحتی می‌تواند یک رئیس جمهور موفق باشد


علی اکبر ولایتی، وزیر امور خارجه اسبق کشورمان گفت: اگر کسی دارای دیپلماسی خوب در عرصه بین‌الملل بوده و زبان بین‌الملل را خوب بداند، با توجه به همبستگی مسایل اقتصادی و سیاسی در عرصه جهانی، به راحتی خواهد توانست یک رئیس جمهور موفق باشد.


اطلاعي از آخرين نظرسنجي‌ها درباره ائتلاف سه‌گانه ندارم


عضو ائتلاف سه‌گانه گفت: در حال حاضر اطلاعي از آخرين نظرسنجي‌ها درباره ائتلاف سه‌گانه ندارم.


عقب‌ماندگی‌های اقتصادی با تدبیر جبران می‌شود/ در حوزه سیاسی حرف اول را می‌زنیم



عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان گفت: هیچ مسئله‌ای در صحنه بین‌المللی وجود ندارد که بدون دخالت کشورمان حل و فصل شود و این نشاندهنده قدرت بالای سیاسی ایران است.


ولايتي به عيادت آيت‌الله طبرسي در بيمارستان کسري رفت



دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران عیادت کرد.


اعضاي فراكسيون رهروان ولايت يكشنبه با ولايتي ديدار مي‌كند



عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از ديدار اعضاي اين فراكسيون با علي‌اكبر ولايتي عضو ائتلاف انتخاباتي سه‌گانه(ائتلاف پيشرفت) در يكشنبه هفته آينده خبر داد.


اساس حكومت جمهوري اسلامي ايران مردم سالاري ديني است/ امتياز دادن به بيگانگان رمز بقاي حكومت‌ها نيست



مشاور عالي مقام معظم رهبري در روابط بين‌الملل اساس حكومت جمهوري اسلامي ايران را برپايه مردم سالاري ديني دانست و گفت: بعضي از حكومت‌ها در منطقه احساس مي‌كنند ارتباط با كشورخارجي و امتياز دادن به بيگانگان رمز بقاي آن‌ها خواهد بود.


عدم تمايل ولايتي براي پاسخگويي به سوالات انتخاباتي خبرنگاران


نشست خبري ولايتي پيرامون اجلاس جهاني علما و بيداري اسلامي با حاشيه‌هاي جالب همراه بوده است.


استفاده از کلمه انحراف درباره ائتلاف سه‌گانه با اخلاق‌مداري در تعارض است/ انحرافي صورت نگرفته است


عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در اخبار منتشر شده از انحراف در ائتلاف سه گانه ياد شده است، گفت: به كار بردن كلمه انحراف كاربرد نادرستي است و با اخلاق مداري در تعارض است.


وحدت کلمه راه حل مشکلات منطقه است/ ایران نقطه تمرکز شیعیان جهان



مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: کشور ایران نقطه تمرکز شیعیان جهان است و تنها راه مشکلات کشورهای منطقه در وحدت کلمه حل می شود.


حاتمی‌کیا فیلم انتخاباتی ولایتی را می‌سازد


کارگردان مطرح سینما و تلویزیون، فیلم انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی را می‌سازد.


حسن سوابق دکتر ولايتي برای ما روشن است


یکی از آیات عظام اصفهان در دیدار علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه حسن سوابق شما برای ما روشن است گفت: امیدوارم کسانی که تقاضای مسئولیت ریاست جمهوری را دارند برای رضای خدا کار کنند.


برخی با ادعای انجام وظیفه و اعلام کاندیداتوری‌ اختلاف ایجاد می‌کنند


آیت‌الله مظاهری در دار با علی اکبر ولايتی با بيان اینکه من همیشه تأکید کردم که ولایتی نیاز به تبلیغ نداشته و چهره‌ای شناخته شده در کشور است، گفت: برخی برای خواهش‌های نفسانی و برخی با ادعای انجام وظیفه و قربتاًالی‌الله با اعلام کاندیداتوری‌های مختلف، اختلاف ایجاد می‌کنند، اما اگر وحدت ایجاد شود به نتیجه مطلوب رسیده و پیروز خواهیم شد.


اصولگرایان باید حداکثر دو کاندیدا در انتخابات داشته باشند


امام جمعه اصفهان در دیدار علی‌اکبر ولایتی گفت: اگر اصولگرایان نتوانستند درباره یک کاندیدای واحد به اتفاق نظر برسند باید حداکثر دو نفر را به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری معرفی کنند.


جلسه انتخاباتی آبادگران با علي‌اکبر ولایتی/ حضور چمران در انتخابات آینده دور از ذهن نیست


سخنگوی جمعیت آبادگران جوان از ديدار روز گذشته اين جمعيت با "مهدی چمران" و "علی‌اکبر ولایتی" خبر داد.


امكان ثبت‌نام هر سه عضو ائتلاف به عنوان يك "تاكتيك"/ آقاي هاشمي براي انقلاب زحمات فراواني کشيده‌ است


مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: آقاي هاشمي فردي هستند كه براي انقلاب زحمات بسياري كشيده‌اند،در نظام جمهوري اسلامي سمت‌هاي مختلفي داشته‌اند و سابقه دوستي و نزديكي با رهبر معظم انقلاب را دارند؛ احترام گذاشتن به كسي كه سوابق فراواني در انقلاب را دارد ضروري است.


زمان نهایی برای تعیین کاندیدا از میان ائتلاف سه گانه مشخص نیست


علی اکبر ولایتی گفت: این امکان وجود دارد که اعضای ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند، البته به طور قطع مشخص نیست و زمان آن هم برای تعیین نفر برگزیده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مشخص نیست.


همايش انتخاباتي ولايتي و قاليباف + تصاوير



پیش از ظهر پنجشنبه علی اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف در مجتمع فرهنگی میلاد کرج در مجمع طلاب و روحانیون استان البرز حضور یافتند.


"اصولگرایی" نشان مخصوص نام عده‌ای خاص نیست


مشاور امور بين‌الملل رهبري با بیان اینکه اصولگرایی نشان مخصوص بر روی نام عده‌ای خاص نیست، گفت: ما باید بتوانیم مقابل هرگونه جریان فتنه و انحراف ایستادگی کنیم.


ولايتي به استان البرز سفر مي‌کند


علی اکبر ولایتی، عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان فردا به استان البرز سفر خواهد کرد.


در دولت آتی یارانه نقدی حذف نمی‌شود/ جبران کسری بودجه از طریق ارز علت نابسامانی‌ها بود


ولایتی با بيان اینکه در دولت آتی یارانه نقدی نباید حذف شود بلکه قانون هدفمندی یارانه ها باید به شکل صحیحی اجرا شود، گفت: ریشه اصلی افزایش قیمت ارز را می‌بایست در ضعف مدیریت پولی و بانکی کشور و همچنین نگاه به ارز به عنوان یکی از منابع جبران کسری بودجه جستجو کرد.


دولت آینده باید وابستگی به نفت را کاهش دهد


عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان گفت: جمهوری اسلامی ایران نیازمند دولتی است که در حوزه اقتصادی، رویکرد مثمرثمری را داشته باشد و بتواند وابستگی به نفت را کاهش دهد.


تصاوير / نشست خبري علي اکبر ولايتي در باشگاه خبرنگاران


نشست خبری "ولایتی" با حضور اصحاب رسانه در سالن آمفی تئاتر باشگاه خبرنگاران برگزار شد .


تصاوير / بازديد علي اکبر ولايتي از باشگاه خبرنگاران



علي اکبر ولايتي بعد اظهر امروز از باشگاه خبرنگاران ديدن کردند و در نشست خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ مي دهند .


در انتخابات سال 84 به توصيه آيت‌الله مجتبي تهراني به نفع آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كناره‌گيري كردم


عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: بنده در انتخابات سال 84 به توصيه حاج‌آقا مجتبي تهراني به نفع آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كناره‌گيري كردم.


ولايتي: افراد در ائتلاف ما براي روش‌هايي كه اتخاذ مي‌كنند، آزادند/ اعضاي ائتلاف سه نفره تا آخر به تعهدات خود پايبند خواهند بود


علي‌اكبر ولايتي عضو ائتلاف سه‌گانه(ائتلاف براي پيشرفت) در نشست خبري خود در باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس توافق، كانديداي نهايي "ائتلاف براي پيشرفت" از بين سه نفر انتخاب مي‌شود و اعضاي ائتلاف سه نفره تا آخر به تعهدات خود پايبند خواهند بود و اميدواريم اين رويه بعنوان حاكميت خرد جمعي براي انتخابات بعدي الگو شود.


نخستين نشست خبري "ولايتي" در سال جديد


نخستين نشست خبری علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه‌گانه ( ائتلاف براي پيشرفت) با حضور رسانه‌هاي جمعي در باشگاه خبرنگاران برگزار مي‌شود.


با پیروی از ولایت فقیه، باید به حماسه انتخابات صورت عمل داد


دکتر ولایتی، لازمه حضور در حماسه انتخابات خرداد امسال را پیروی از ولایت فقیه عنوان کرد.


تجديد پيمان "ائتلاف سه‌گانه"با آرمان‌های امام خميني(ره)/واگذاری سفارت سوریه به معارضين تحت تاثیر چند کشور مرتجع منطقه صورت گرفت


اعضاي ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان (غلامعلی حدادعادل، علی‌اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف) به بهانه 12 فروردين ماه، روز"جمهوري اسلامي ايران" در حرم مطهر امام خميني (ره) حاضر شدند و با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.


اعضای ائتلاف سه گانه به ائتلاف پایبندند


مشاور رهبری در امور بین الملل گفت: دولتی که در آینده می آید به طور حتم باید با برنامه باشد تا بدین وسیله بتواند به نحو مطلوب خواسته های مردم را عملیاتی کند.


ديدار ولايتي با سران عشاير کشور


مسئول امور استان‌هاي ستاد انتخاباتي علي اکبر ولايتي اعلام کرد: امروز جلسه‌اي در قالب ائتلاف سه‌گانه با اقوام و عشاير جنوب کشور در هتل پارس شيراز برگزار مي‌شود.


علي‌اکبر ولايتي؛ پرسابقه‌ترین وزیر جمهورى اسلامى ايران


ولايتي که از مردان سیاسي روزگار ما است، با توجه به اينكه در يك‌ سال اخير با گرفتن پست دبير‌كلي مجمع جهاني بيداري اسلامي وارد فاز جديدي از عرصه كاري خود شده است اين روزها با راه‌اندازي ائتلاف سه‌گانه با "محمدباقر قاليباف" و "غلامعلي حداد عادل" در راستاي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري در قالب يك برنامه منسجم وارد عمل شده است.

اخبار انتخاباتی سید محمد غرضی

"سید محمد غرضی" پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استاندار کردستان و خوزستان و در دولت میرحسین موسوی وزیر نفت بوده است.
به گزارش گروه ويژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران،"سيد محمد غرضي" يکي از 8 داوطلب يازدهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری است.




اخبار زير برگرفته از تمامي فعاليت‌هاي اين کانديداي انتخاباتي است:



برنامه تبلیغاتی سيد محمد غرضي از شبکه‌های رسانه ملی


به نفع هيچ کس کنار نمي‌روم/ من از بطن انقلابم، جریان‌های موجود حاشیه هستند

کاندیدای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: من از بطن انقلابم، جریان‌های موجود حاشیه هستند چرا که چند سال است به قدرت رسیده‌اند اما کاری نکردند.


چهل سال است كه "كشورگردي" مي‌كنم/ دولت متورم دولت مشروعی نیست

يك كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم با بيان اينكه بنده بیش از 40 سال است که "کشورگردی" می‌کنم، گفت: من امیدوارم بتوانم اسلامیت را ادامه و توسعه دهم، دولتی که بیش از درآمدهایش هزینه کند مجبور به چاپ اسکناس می‌شود که در این صورت تورم ایجاد می‌شود.


چهل سال است كه "كشورگردي" مي‌كنم/ دولت متورم دولت مشروعی نیست

يك كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم با بيان اينكه بنده بیش از 40 سال است که "کشورگردی" می‌کنم، گفت: من امیدوارم بتوانم اسلامیت را ادامه و توسعه دهم، دولتی که بیش از درآمدهایش هزینه کند مجبور به چاپ اسکناس می‌شود که در این صورت تورم ایجاد می‌شود.


چهل سال است كه "كشورگردي" مي‌كنم/ دولت متورم دولت مشروعی نیست

يك كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم با بيان اينكه بنده بیش از 40 سال است که "کشورگردی" می‌کنم، گفت: من امیدوارم بتوانم اسلامیت را ادامه و توسعه دهم، دولتی که بیش از درآمدهایش هزینه کند مجبور به چاپ اسکناس می‌شود که در این صورت تورم ایجاد می‌شود.


امکان ندارد ملت ایران سلطه خارجی را بپذیرد /شعارم 55+1 است


كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بیان اینکه ملتي هستيم كه امكان ندارد سلطه خارجي را بپذيريم، گفت: كساني كه فكر مي‌كنند تعامل با آمريكا مسائل و مشكلات خارجي را حل مي‌كند بايد بدانند هيچ چيز پشت ميز مذاكره حل نمي‌شود.

غرضی فردا با جوانان تهرانی دیدار می‌کند



کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا با اقشار مختلف جوانان دیدار می‌کند.


حضور غرضي براي ضبط برنامه راديويي


محمد غرضي ، نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به استودبوي حماسه راديو آمد تا برنامه انتخاباتي خود را ضبط كند.



کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري گفت: مذاکره با آمريکا هرگز صحيح نيست اما تعامل دائمي به صورت منطقه‌اي، ملي و کشوري قابل اجرا است.




نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جموري با بیان اینکه هيچ انتظاري از گروه‌ها و احزاب کشور براي حمايت در عرصه انتخابات ندارم، گفت: هيچ ستادي براي فعاليت انتخاباتي خود تشکيل نمي‌دهم و تبليغات نخواهم داشت لذا معتقدم به قلب مردم رجوع مي‌کنم و تنها از ظرفيت رسانه ملي بهره مي‌برم.



حل مشکل تورم اولویت اصلی من است


وزیر پست دولت سازندگی گفت:حل مشکل تورم و گرانی از اولویت های کاری بنده است.


"سید محمد غرضی" از همراهی امام خمینی(ره) تا تصدی استانداری خوزستان

اخبار انتخاباتی محمدباقر قالیباف

محمدباقر قاليباف، در سال ١٣٨٤ با رأی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب و در سال ١٣٨٨ نیز مجدداً با حکم این شورا در سمت خود ابقا شد. وي عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان (حداد عادل، ولايتي، قاليباف) است که در آخرين روز با ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور، کانديداي رياست جمهوري يازدهم شد.
به گزارش گروه ويژه‌نامه انتخاباتي باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قاليباف يكي از 8 داوطلب يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري است.





اخبار زير برگرفته از تمامي فعاليت‌هاي اين کانديداي انتخاباتي است:


برنامه تبلیغاتی محمدباقر قاليباف از شبکه‌های رسانه ملی


ظرف ۲ سال گرانی و تورم را از بین برده و ایجاد اشتغال را تضمین می‌کنم

محمدباقر قالیباف گفت: حماسه اقتصادی را به همت جوانان و مردان امروز بر عهده می‌گیریم و ظرف ۲ سال گرانی را مهار کرده، تورم را از بین برده و ایجاد اشتغال را تضمین می‌کنم.

« ایران سربلند » با خوانندگی حامد زمانی رونمایی می‌شود


موسیقی انتخاباتی محمدباقر قالیباف با عنوان « ایران سربلند » رو‌نمایی و در فضای وب برای علاقمندان منتشر می‌شود.


سفري زميني با يک خودروي ملي / استقبال باراني زنجاني‌ها از قاليباف

صبح امروز محمدباقر قاليباف با استقبال پرشور مردم زنجان وارد اين شهر شد.


خوش آمد گويي آذري به قاليباف/ حضور وي در مسجد جامع زنجان ميان هواداران و خانواده‌هاي شهدا


"محمد باقر قالیباف" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در راستای سفر‌های تبلیغاتی خود صبح امروز( دوشنبه) وارد شهر زنجان شد و پس از ديدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه اين شهر در جمع مردم حاضر شد.


منابع انسانی و منابع مادی دو سرمايه بزرگ است/ مردم دوست ندارند از مسئولین اجرایی حرف شنیده و عدالت نبینند

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: آن‌چیزی که امروز در کشور ما فراوان است اما موجب رنج ملت شده نیروی انسانی و امکانات است لذا حلقه مفقوده بین این دو، مدیریت است که با برنامه‌ریزی صحیح برطرف مي‌شود.

قالیباف وارد شهر زنجان شد

محمد باقر قالیباف کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري لحظاتی پیش وارد زنجان شد.

قاليباف دوشنبه به زنجان مي‌رود/ اردبيل مقصد بعدي


سخنگوی ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: وي روز دوشنبه ششم خرداد ماه برای دیدار با مردم شریف استان زنجان راهی این دیار می‌شود.


سوابق شما نشان می‌دهد که حرکت‌تان برای حفظ اسلام و انقلاب بوده است


محمد باقر قالیباف دقایقی پیش به دیدار آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد رفت و با وي دیدار و گفت وگو کرد.


قدرت در اندیشه اسلامی میدانی برای خدمت به مردم است / از تخریب‌های دروغین نمی‌هراسیم



محمد باقر قالیباف در حکم انتصاب حسین مظفر به ریاست ستاد خود تاکید کرد: روحیه بسیجی و همت جهادی لازمه تحقق «پیشرفت وعدالت» است و در این راه نباید از دادن جان، و سخت تر از آن تحمل بد اخلاقی ها وتخریب های دروغین و شیطنت آمیز، هراسید.


برنامه‌های قالیباف در سفر به استان‌های یزد و کرمان


محمد باقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا (یکشنبه) به دیدار مردم استان‌هاي یزد و کرمان می‌رود.


"قالیباف" دوشنبه به زنجان مي‌رود

"محمد باقر قاليباف" دوشنبه اين هفته به استان زنجان سفر مي‌کند.


آغاز فعالیت رسمی پایگاه اینترنتی ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف
پایگاه اینترنتی ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف، با آغاز زمان تبلیغات رسما كار خود را آغاز کرد.


جمعی از بزرگان و شیوخ قبایل عرب استان خوزستان صبح امروز با حضور در منزل شیخ عدنان، از بزرگان خرمشهر با محمد باقر قالیباف دیدار کردند.





سرپرست تهیه فیلم انتخاباتی قالیباف گفت: پس از اعلام تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان ساخت فیلم انتخاباتی قالیباف آغاز شد.



دولت آينده را از همه اقوام و گروه‌ها تشکیل مي‌دهم



جمعی از بزرگان و شیوخ قبایل عرب استان خوزستان صبح امروز با حضور در منزل شیخ عدنان، از بزرگان خرمشهر با محمد باقر قالیباف دیدار کردند.


سه شيفت كار كردن معلمان با كرامت آنها سازگار نيست


کانديداي رياست جمهوري يازدهم در دیدار با جمع کثیری از معلمان، ضمن تشریح مشکلات مختلف موجود در کشور به مشکلات این قشر زحمتکش پرداخت و برنامه‌های خود برای ارتقای وضعیت معلمان را ارائه کرد.


دولت را از مناقشات سیاسی دور می‌کنم/ حرف‌هایی را که پشت تریبون می‌زنم درحوزه کاری‌ محقق كرده‌ام


یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حرف‌هایی را که پشت تریبون می‌زنم درحوزه کاری‌ محقق كرده‌ام، گفت: جوانان باید مراقب باشند که برنامه به تنهایی کفایت نمی کند، کسی باید برنامه دهد که کارنامه او نیز ضمانت اجرایی برنامه‌هایش باشد.


شجاعانه بگویید توان مدیریت نداشتید/روزی که از مردم عذرخواهی کردم



کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری يازدهم خطاب به دولت گفت: شما با همین قانون وارد میدان شدید و اگر می دانستید قانون ظرفیت ندارد، چرا نامزد شدید؟ این کم لطفی به مردم است. شجاعانه بگویید توان اجرای این کار را نداشتید.


وقتی به سیاست‌زدگی می‌افتیم دیگر ذهن ما صرف حل مشکلات مردم نمی‌شود


نامزد انتخابات ریاست جمهوری يازدهم گفت: وقتی به سر و صداهای سیاسی و سیاست زدگی می افتیم، دیگر گوش برای حل مشکلات مردم نمی‌سپاريم؛ تنها در ذهن ما این است که با رقیب سیاسی خود چه‌کار کنیم و فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.


سرمايه ما نفت و گاز نيست، سرمايه انساني است


یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهمترین سرمایه ما نفت و گاز ما نیست، سرمایه انسانی ماست. اگر توانستیم در شهرداری تهران توفیق خدمت داشته باشیم، اگر امروز همه احساس می‌کنند که در اين شهر اتفاقی افتاده، دلیلش این نیست که ما تنها به اقتصاد توجه کرده باشیم، بلکه ما به انسان‌ها توجه کردیم



کسی که می‌تواند پایتخت را به این خوبی اداره کند، کشور را هم به همان نحو اداره خواهد کرد


محمد باقر قالیباف در ادامه سفر خود به استان کردستان، به دیدار «حاج ماموستا حسام‌الدین مجتهدی» نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری رفت و با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.


مردم عدالت واقعی می‌خواهند نه عدالت شعاری/ کارنامه من گواه است که وعده‌ خلاف واقع نمی‌دهم


یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت آینده باید بداند که این مردم به «شعار عدالت» نیازمند نیستند . مردم این شعار را بارها و بارها شنیده اند. مردم تشنه خود عدالت هستند و باید این عدالت را در بعد مسائل اقتصادی و اجتماعی در زندگی خود حس کنند.


مسئولان بجاي آن كه به متن كار فكر كنند به حاشيه رفتند/تنش ها را باید کنار گذاشت و به خدمت پرداخت



عضو ائتلاف پیشرفت گفت: افرادي كه مثل بنده پا به صحنه مي گذارند به طور دقيق بايد بدانند مي خواهند مسئوليت چه كار سنگيني را بپذيرند. آن‌ها بايد بين خود و خداي خود احساس كنند از عهده این کار برمی‌آیند یا نه. نامزدها باید بدانند که نظام اسلامي امانتي است كه به قیمت خون هزاران شهید به دستشان می‌رسد.


وعده‌هایم را در مورد تهران عملی کردم/ حق نداریم کسی را هتک حرمت کنیم


قالیباف با بیان اینکه وعده‌هایم را در تهران عملی کرده‌ام، گفت: با اطمینان عرض می‌کنم اگر توفیق خدمت پیدا کنم جزو آن‌هایی نباشم که در سال آخر خدمت به فکر قانون اساسی و دفاع از حقوق ملت بیفتم و از همان روز اول پای حقوق ملت خواهم ایستاد.


كشور را با حرف نمي‌توان اداره كرد


قاليباف صبح امروز به دعوت هيئت هاي مذهبي استان ايلام براي شركت در همايش بزرگ بررسي ابعاد حماسه سياسي و اقتصادي سال 92 وارد شهر ايلام شد.


ملاک قالیباف در انتخاب مدیران محبت به ولايت و كارآمدي است


سخنگوی ستاد مرکزی همیاران پیشرفت گفت: قالیباف در حمایت و پایبندی به مديرانش خط قرمزي ندارد، به همین دلیل در سیستم‌های تحت مدیریت وی، مشایی ساخته نمی‌شود.


آقاي رفسنجاني در مناظرات بايد به مردم پاسخ دهند


محمدباقر قالیباف، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز با نزدیک یکصد نفر از مدیران رسانه‌های استانی و منطقه‌ای دیدار و گفت و گو کرد.


جريان انحرافي در شهرداري وجود ندارد/ من مرد پروژه‌هاي نيمه تمام نيستم


به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "محمدباقر قاليباف" شهردار تهران و کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و شهردار تهران در نشست خبري که در ستاد انتخابات وزارت کشور برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه شما خلبان هستيد، سردار هستيد، شهردار هستيد آيا مي‌خواهيد رئيس‌جمهور هم شويد؟ گفت: بنده خدمتگذار مردم هستم و دوست دارم به نام خدمتگذار در صحنه نظام جمهوري اسلامي ايران باقي بمانم و در راستاي حل مشکلات مردم به خصوص محرومين و جوانان گام بردارم.


قرائت متن ميثاق‌نامه قاليباف با مردم در جمع خبرنگاران



به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، قالیباف پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران قرار گرفت و متن میثاق‌نامه خود با مردم را قرائت کرد.


قاليباف براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري به وزارت کشور آمد


به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت کشور "محمدباقر قاليباف" عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان دقايقي پيش براي ثبت‌نام در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري وارد ستاد انتخابات کشور شد.
 
قالیباف پیش از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با‌ آرمان‌های شهدا و امام(ره) تجدید بیعت کرد

 محمدباقر قالیباف کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات رياست جمهوري با حضور بر مزار شهدي گمنام ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید بیعت کرد.
 
قالیباف درانتخابات 84 ریالی از بیت‌المال هزینه نکرد


نماینده قالیباف درباره تکنوکرات بودن وی گفت: قالیباف در جلسه تخصصی، تکنوکراسی را تعریف و اشاره کرد که ما از ابزار در جهت عقلانیت متصل به وحی و در راستای ارزش‌های اصیل اسلامی بهره‌ می‌گیریم.


نگاه احساسی و شعارگونه به موضوعات مختلف آفت انقلاب اسلامی است

 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: سیاست زدگی حاکم بر بخش‌های مدیریتی کشور ما را از فرهنگ بالای دفاع مقدس و باورهای دینی که براساس آن انقلاب کرده‌ایم جدا کرد.

قالیباف: سیاسی هستم اما از جنس چپ و راست نیستم/ تکنوکرات هرگز!


کاندیدای مطرح انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه من آدم سیاسی از جنس چپ و راست نیستم، گفت سعی کرده‌ام همواره از حق دفاع کنم.
 
قالیباف: قانون‌شکنی رواج یافته است / لبخند مردم تهران به من انگیزه خدمتگزاری داد



نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه قانون‌شکنی در کشور رواج یافته که طبق فرمایش امام راحل خلاف شرع است.
 

نگاه احساسی و شعارگونه به موضوعات مختلف آفت انقلاب اسلامی است

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: سیاست زدگی حاکم بر بخش‌های مدیریتی کشور ما را از فرهنگ بالای دفاع مقدس و باورهای دینی که براساس آن انقلاب کرده‌ایم جدا کرد.
 
انتقاد تند قالیباف از هاشمی‌رفسنجانی


«محمدباقر قالیباف» شهردار تهران به دفعات با نقل خاطره‌ای از دیدار هاشمی رفسنجانی و حضرت امام (ره) قبل از حضور در نماز جمعه، نسبت به برخی رویکردهای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرده است. در فیلم پیش رو خاطره دیدار مذکور را مشاهده خواهید کرد.

تنها راه نجات کشور احیای فرهنگ خدمت، جهاد و شهادت است


شهردار تهران گفت: عزت اسلام و مسلمین در گرو فرهنگ قرآن و عترت است و نباید جای دیگری آن را دنبال کرد.

ملاک ساخت فضای سبز و راه و مترو نیست؛ مهم این است که چقدر از شهروندان عبادت خدا می کنند


محمد باقر قالیباف در دیدار با جمع کثیری از معلمان که به مناسبت روز معلم انجام شد،ضمن تشریح مشکلات مختلف موجود در کشور، به مشکلات این قشر زحمتکش پرداخت و برنامه های خود برای ارتقای وضعیت معلمان را ارائه کرد.


شوراها محل کار سیاسی نیست و محل خدمت به مردم است


شهردار تهران امروز در مراسم افتتاحیه فاز نخست دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: شوراها نباید محلی برای احزاب و جریان های سیاسی باشد بلکه محلی برای خدمت به مردم است.
 
جريان انحراف و فتنه مي خواهند ريشه انقلاب را بزنند


شهردار تهران گفت: جريان انحراف و فتنه دو لبه قيچي هستند که مي خواهند ريشه انقلاب را بزنند و ما بايد حواسمان باشد که براساس سنت هاي الهي حرکت کنيم.
 
 تکنوکرات خواندن من جزو بداخلاقی‌ها است


اعتقاد به نظام ولایی و کارآمدی دو اصل برای نیروهای اجرایی است. عقلانیت ابزاری را قبول نداریم، عقلانیتی که متصل به وحی الهی است مد نظر ماست. تا زمانی که آمریکا مقابل دین ما ایستاده، حتماً مقابل همه دنیای او می‌ایستیم.
 
کاندیدا ها ضمانت اجرای برنامه خود را نشان دهند


شهردار تهران با بیان این که با برنامه و حرف به تنهایی مشکلات اشتغال و معیشت ، اقتصاد و کشاورزی حل نمی شود تصریح کرد: برنامه داشتن خوب است اما مهم تر آن است یک نفر بیاید که ضمانت اجرایی برنامه را نه با حرف خود بلکه باعملش نشان دهد.

لزوم دوری از سیاست‌زدگی


شهردار تهران با تاکید بر دوری مسئولان و مردم از سیاست زدگی گفت: سیاسی هستم ولی با سیاست زدگی مخالفم زیرا یکی از موارد عدم پیشرفت کشور همین امر است.
 

بهره برداری از بزرگراه امام علی (ع) ؛ 13 رجب

شهردار تهران گفت: بنا بر قول مهندسان و کارگران زحمت کش پروژه امام علی (ع)،این بزرگراه که از لحاظ فنی و عمرانی در تاریخ شهرداری تهران بی نظیر است، 13 رجب به بهره‌برداری می‌رسد.



دیدار "قالیباف" با آیات عظام و علما در شهر مقدس قم


شهردار تهران در جریان سفر به شهر قم با مراجع عظام تقلید، دیدار و گفت و گو کرد و گزارشی از عملکرد سال ۱۳۹۱ شهرداری تهران ارایه داد.


نا‌بسامانی اقتصاد ریشه در سیاست، مدیریت و فرهنگ دارد


عضو ائتلاف پیشرفت گفت: من اهل وعده دادن و شعار دادن نیستم و اگر هم وعده‌ای به مردم داده‌ام، در حقیقت به آن عمل کردم؛ ما در دفاع مقدس، نیروی انتظامی و در شهرداری تهران که هم اکنون توفیق خدمت داریم، همین روش را دنبال کردیم.

اسلامیت نظام در گرو حضور موثر روحانیت است


شهردار تهران گفت: روحانیت نسبت به هر بخشی از جامعه بیشترین تاثیر را از خود به جای گذاشته و این بی انصافی است که برخی نقش روحانیت را نادیده می‌گیرند.
 
پیشرفت اگر با عدالت همراه نشود چالش‌ها زیاد می‌شوند

 شهردار تهران گفت: پیشرفت و توسعه چنانچه نتواند با عدالت همراه شود چالش‌ها را شدت می‌بخشد.

نشست رئیس رسانه ملی با 14 نامزد انتخاباتی


شماری از فعالان سیاسی در عرصه انتخابات و رئیس سازمان صداوسیما،‌ در نشستی دو ساعته درباره كمیت و كیفیت تبلیغات و برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی به مشورت و رایزنی پرداختند.
 
موضعم در برابر فتنه روشن بود


شهردار تهران گفت: همواره در تمام حوادث اعم از حادثه بنی‌صدر، وقایع کوی دانشگاه در سال ۷۸، حوادث کف خیابان سال ۸۲ و فتنه ۸۸ موضع روشنی در برابر فتنه داشته‌ام و با روحیه انقلابی پای کار آمده‌ام.
 

آنقدر که از تصمیمات غلط خود آسیب دیده‌ایم از تحریم‌ها آسیب نمی‌بینیم


شهردار تهران با بیان این که آنقدر که از تصمیمات غلط خود آسیب دیده‌ایم از تحریم‌ها آسیب نمی‌بینیم، گفت: حماسه سیاسی زمانی محقق می‌شود که سیاست ما عین دیانت ما باشد نه اینکه سیاست را براساس دیانت خود تنظیم کنیم.
 
سیاست از جنس مکر و حیله در حماسه سیاسی معنایی ندارد


شهردار تهران با بیان این که سیاست از جنس مکر و حیله در حماسه سیاسی معنایی ندارد گفت: در این زمینه بده و بستان ها و خط کشی های سیاسی نیز بی معنا است.
 

خط قرمزي ندارم


عضو ائتلاف سه گانه ضمن تشریح شرایط این ائتلاف، با اشاره به تعهداتی که اعضا نسبت به یکدیگر دارند یادآور شد: کسانی در سیستم کاری من حضور خواهند داشت که اول از همه تکلیفشان در محبت به ولایت مشخص باشد و دوم اینکه آدم های کار آمد و با عرضه ای باشند.


اطاعت بی چون و چرا از رهبری وظیفه همه ماست


عضو ائتلاف سه گانه عنوان کرد: تنها راه و رمز تداوم انقلاب اسلامی اطاعت از رهبری معظم انقلاب و حفظ ولایت فقیه است و همه ما باید گرداگرد رهبری باشیم و بدون چون و چرا اوامر ایشان را اطاعت کنیم.

"ولایت" به عنوان ستون انقلاب اسلامی هدف دشمنان


شهردار تهران گفت: دشمنان انقلاب اسلامی فهمیده‌اند که عمود و ستون انقلاب اسلامی ایران ولایت است به همین دلیل همه آنها این ستون را هدف گرفته‌اند.

وحدت باید گرداگرد ولایت باشد


شهردار تهران گفت: وحدت باید گرداگرد ولایت و در مدار سنت‌های الهی باشد و هرگونه وحدتی به دور از ولایت تفرقه محض شمرده می‌شود.
 
 خبر خوش قاليباف براي شهروندان تهراني


شهردار تهران از ایجاد یک پارک هزار هکتاری در شرق تهران در مجموعه لتیان خبر داد.
 
دلجویی از خانواده های شهدا در ناحیه یک


مدیر فرهنگی و اجتماعی ناحیه یک گفت: اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه یک در واپسین روزهای سال جاری با دیدار از خانواده‌های شهدا و دلجویی از آنها به استقبال از فصل همدلی می‌رود.

قالیباف آجیل شب عید را از کجا می‌خرد؟


اگر می‌خواهید قالیباف را در قامت یک مرد خانواده تصور کنید، این گپ و گفت کوتاه نوروزانه با شهردار تهران را بخوانید.
 
دولت از ابتدای سال جاری تنها 25 میلیارد تومان به شهرداری کمک کرده است
 
شهردار تهران گفت: کمک های دولت در سال جاری نه فقط در پروژه های عمرانی ، بلکه حتی در بهره برداری و موضوعاتی چون بودجه جاری ، اتوبوسرانی ، مترو ، حمل و نقل و غیره نیز نبوده است.
 
تشکيل ائتلاف سه‌گانه را با ساير جريانات اصولگرا موازي کاري نمي‌دانيم/ادامه مسير اعضاي ائتلاف زير نظر جامعتين


عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: از نظر ما تشکيل ائتلاف سه گانه هيچ گونه موازي کاري را با ساير نهادهاي اصولگرا ايجاد نمي‌کند.


محمدباقر قالیباف، از راه اندازي سامانه 110 در نيروي انتظامي تا هشتمین شهردار برتر دنیا


قالیباف در سال ۱۳۷۹ با حکم مقام معظم رهبری فرماندهی نیروی انتظامی ایران را عهده‌دار شد، در دوره فرماندهی وی در نیروی انتظامی، سامانه ۱۱۰ راه‌اندازی و تاسیس شد که ابتکار او محسوب می‌شود.

اخبار انتخاباتي محمدرضا عارف

محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات، در 28 اسفندماه 91 با شعار انتخاباتي معیشت، منزلت و عقلانیت براي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري رسما اعلام کانديداتوري کرد.
به گزارش گروه ويژه‌نامه انتخاباتي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف يكي از داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري است.




اخبار زير برگرفته از تمامي فعاليت‌هاي اين کانديداي انتخاباتي است:



اولويت اشتغال با متخصصان دانشگاهي/حمايت حداكثري از سرمايه‌هاي ايرانيان خارج از كشور


كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: جذب سرمايه‌هاي ايرانيان خارج از كشور جزء برنامه‌هاي من بوده و از آنها حمايت حداكثري خواهم كرد.

سايت "اميد" رفع فيلتر شد

مدير سايت "اميد" از رفع فيلتر شدن اين سايت منتسب به محمدرضا عارف كانديداي رياست جمهوري يازدهم خبر داد.


اخبار منتشره مبني بر قوت گرفتن کناره‌گيري عارف از انتخابات صحت ندارد


مدير روابط عمومي دفتر عارف اخبار منتشر شده مبني بر کناره‌گيري محمدرضا عارف از انتخابات را تکذيب کرد.


برنامه تبلیغاتی محمدرضا عارف از شبکه‌های رسانه ملی






"محمدرضا عارف" در یادداشتی در سایت شخصی‌اش به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد.




همزمان با میلاد امام علی(ع) برنامه "محمدرضا عارف" کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با عنوان "ایران آینده "منتشر شد .



کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: حماسه انتخابات، انتخاب فرد اصلح است و اصلح یعنی کسی که کشور را به جایگاه اول منطقه براساس چشم‌انداز افق نظام برساند.




نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌محمد خاتمی به زودی نظر خود را در مورد نامزد نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو اعلام می‌کند.


عارف با آيت‌الله هاشمي رقابت نمي‌كند


يكي از نزديكان عارف گفت: محمدرضا عارف از ابتداي كانديداتوري‌اش اعلام كرده كه هيچگاه با "محمد خاتمي" و "آيت‌الله هاشمي" رقابت نمي‌كند.


از کسانی که شعار ولایتمداری می‌دهند ولایتمدارتر هستم


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من ده‌ها برابر از کسانی که شعار ولایتمداری می‌دهند، ولایتمدارتر هستم و به تمام ارزش‌ها احترام می‌گذارم.



حضور عارف در ستاد انتخابات برای ثبت نام + فیلم


محمدرضا عارف در چهارمین روز مهلت ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور رسما ثبت نام کرد.


رکورد شکنی مردم در نمایشگاه کتاب/ حضور کاندیداهای ریاست جمهوری


حضور کاندیدهای ریاست جمهوری و ازدحام بسیار زیاد مردم در روز نهم نمایشگاه بین المللی کتاب اتفاق جالب این روز بود.


رمز ماندگاری انقلاب مطالعه و کتاب‌خوانی است



مطالعه و کتاب خوانی در جامعه فرهنگی ما، رمز ماندگاری انقلاب است.


روحاني را يک اصلاح‌طلب نمي‌دانم/ از آمدن هاشمي و خاتمي اطلاعي ندارم


نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: روحاني بارها خود را به عنوان يک اصولگرا مطرح کرده‌، بنده ايشان را اصلاح طلب نمي‌دانم.


عارف: پايبند به قانون هستم/ بنا دارم با همه دوستي ايجاد کنم


داوطلب يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: تا آخرين لحظه انتخابات پايبند قانون هستم و از آن تبعيت خواهم کرد.


از حضور عارف به همراه همسرش تا حامياني با دستبند و پيراهن سبز


محمدرضا عارف کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در اولين نشست خبري خود در جمع خبرنگاران حاضر شد.
اگر آيت‌الله هاشمي دقيقه 93 هم ثبت‌نام کند خوشحال مي‌شوم و کنار مي‌کشم.


تورم را یک رقمی می‌کنم/ اصلاح‌طلب هنجار‌شکن نیست



این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید براینکه اصلاح‌طلب هنجار‌شکن نیست، گفت: ما تمام بندها و اصول قانون اساسی را قبول داریم و هیچ گاه خلاف آن عمل نمی‌کنیم.


اگر آيت‌الله هاشمي دقيقه 93 هم ثبت‌نام کند خوشحال مي‌شوم و کنار مي‌کشم


کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره حضور دقیقه نودی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگر هاشمی دقیقه 93 هم ثبت نام کند خوشحال می‌شوم و کنار می‌کشم.


فاتحه اصلاح طلبان با عدم حضور در انتخابات خوانده می‌شود


کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نتیجه انتخابات به حضور اصلاح طلبان بستگی دارد و اگر اصلاح طلبان در انتخابات آینده حضور پیدا نکنند عملا فاتحه خود را باید بخوانند.


اکنون زمان مذاکره با آمریکا نیست / اصلاحات جریان اصلی انقلاب


نامزداحتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون زمان مذاکره با آمریکا نیست، زمانی که رقیب ما بدون پیش شرط آماده مذاکره باشد ما هم مذاکره را می‌پذیریم.


نبايد راه را براي حضور تفكرات مخالف ببنديم/وظيفه‌ام در صورت پيروزي حذف کدورت‌هاست


كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري با بيان اينکه بايد كدورت‌ها را كنار گذاشته و به همگرايي برسيم، گفت: عقلانيت و خرد جمعي نقش اصلي در به ثمر رسيدن حماسه سياسي و اقتصادي خواهد داشت.


سفر استاني امتياز نيست، رئيس دولت بايد پاسخگو باشد/ مبارزه با فساد را از دانه درشت‌ها شروع مي‌کنم


محمدرضا عارف كانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: ساده زيستي، ارتباط با مردم، سفرهاي استاني و مسكن مهر امتياز نيست وظيفه است، رئيس دولت بايد جوابگو باشد و با مردم ارتباط داشته باشد.


سايت جوانان حامي عارف راه‌اندازي شد


پایگاه خبری- تحیلی «امید»، نزدیک به محمد‌رضا عارف معاون اول دولت خاتمی و از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز به کار کرد.


‌انتخابات 88 ‌بدون تقلب برگزار شد / برخی‌ها تسویه حساب شخصی کردند


کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری ‌‌با تأکید بر اینکه در انتخابات 88 تخلف صورت گرفت‌گفت:‌ من اعتقاد دارم ‌انتخابات 88 ‌بدون تقلب برگزار شد و ‌برخی‌ها در این سال‌ با زیر سئوال بر‌دن انتخابات، تسویه حساب شخصی کردند.


پایبندی به ولایت فقیه و ارزش‌ها در رأس اهداف و عملکردهای من قرار دارد


کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری ‌‌گفت: پایبندی به ولایت فقیه و ارزش‌ها در رأس اهداف و عملکردهای من قرار دارد.


وکيل هاشمي و خاتمي نيستم/ اصلا نماينده اصلاحات نيستم


کانديداي احتمالي دور يازدهم رياست جموري در جمع دانشجويان گفت:اگر هاشمي و خاتمي کانديداي انتخابات شوند من کنار خواهم کشيد و ما به دنبال اجماع هستيم چون شرايط کشور ايجاب مي‌کند. من وکيل آقاي هاشمي و خاتمي نيستم و حتي اصلا نماينده اصلاحات نيستم و من محمدرضا عارف هستم لطفا موضع آقايان هاشمي و خاتمي را در قبال من از خودشان بپرسيد.


اصلاح‌طلبان به راي نهايي تمکين مي‌کنند


کانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: در صورت اجماع اصلاح طلبان براي تعيين کانديداي نهايي قطعا تمکين مي کنند و نظرشان را مي پذيرند.


خاتمی کانديدا شود به نفع او کنار خواهم کشيد


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر چنانچه رئیس‌جمهور پیشین کشورمان به عرصه انتخابات سال 92 ورود پیدا کند قطعا تمام فعالیت‌ها و ستاد انتخاباتی خود را در اختیارش می‌گذارم و به نفع او کنار خواهم کشید.


بالاترین امتیاز هشت سال دفاع مقدس را به دانشجویان می‌دهم


معاون اول دولت اصلاحات گفت: فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه‌ها را یک ارزش می‌دانم چرا که ما حق نداریم به دانشجو دیکته کنیم که چگونه فکر و فعالیت سیاسی داشته باشد.


منشور انتخاباتی عارف با محوریت اخلاق انتخاباتی منتشر شد


ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف با تاکید بر لزوم محوریت قرار دادن اصول اخلاقی در مبارزات انتخاباتی، منشوری را تحت عنوان منشور اخلاق انتخاباتی منتشر کرد.


عارف رسما اعلام کانديداتوري کرد


محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات اعلام کانديداتوري کرد.

اخبار انتخاباتي حسن روحاني

حسن روحاني، کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
به گزارش گروه ويژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران،"حسن روحاني" يكي از داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري است.




اخبار زير برگرفته از تمامي فعاليت‌هاي اين کانديداي انتخاباتي است:


برنامه تبلیغاتی "حسن روحاني" از شبکه‌های رسانه ملی


نبايد انتقادات دانشجویان و انتظارات معمول آنها تخطئه شود

حسن روحانی در نشستی صمیمانه با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران به بررسی نکاتی درباره شرایط کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.


روحانی تا آخر در صحنه می‌ماند
رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی از نشست مشترک حسن روحانی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با موضوع انتخابات خبر داد.


از کاندیداتوری هاشمی خوشحال شدم و از آمدنش استقبال می‌کنم



کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ من و هاشمی تا آخر انتخابات با هماهنگی یکدیگر مسیر را ادامه می‌دهیم و در نهایت روز رای‌گیری یک نفر از ما به میدان خواهد آمد


معلوم نیست من به نفع هاشمی کناره‌گیری کنم یا هاشمی به نفع من



داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره شایعه کناره‌گیری‌اش به نفع هاشمی‌، اظهار داشت: معلوم نیست من به نفع هاشمی کناره‌گیری کنم یا هاشمی به نفع من.


با خواست هاشمی و تشویق خاتمی به عرصه انتخابات آمده‌ام/ آن کسی که اتهام جاسوسی می‌زند باید خجالت بکشد


کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه خیلی‌ها از من خواستند به عرصه بیایم، گفت: من به خواست هاشمی و تشویق خاتمی برای ورود به عرصه انتخابات آمده‌ام.


حضور حسن روحانی در ستاد انتخابات کشور + فیلم


حسن روحانی، ساعت 11 صبح در اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در ستاد انتخابات کشور رسماً برای حضور در انتخابات، ثبت‌نام می‌کند.


براي حضور آيت‌الله هاشمي بايد تا چند روز آينده منتظر ماند



کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور آيت‌الله هاشمي در انتخابات را بعید می‌دانم اما تا دو سه روز آینده باید منتظر ماند.


حسن روحاني درباره ثبت‌نام آيت الله هاشمي در انتخابات چه گفت؟



رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه چیز درباره حضور آیت ‌الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری تا چند روز دیگر مشخص مي‌شود.


"حسن روحانی" برای ثبت‌نام وارد ستاد انتخابات کشور شد


"حسن روحانی" کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقي پیش برای ثبت‌نام وارد ستاد انتخابات کشور شد.


کشور ما امروز گرفتار یک اقتصاد در حال مرگ و سیاست خارجی مرده است/عده‌ای وارد بازی بزرگان شدند



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید در انتخابات کاری کنیم که همه مردم به صندوق آرا اطمینان داشته باشند، گفت: کشور ما امروز گرفتار یک اقتصاد در حال مرگ و سیاست خارجی مرده است.


همایش بانوان حامی حسن روحانی + تصاویر


سهم ويژه‌اي را براي زنان در عرصه مديريتي ايجاد خواهم کرد



نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در راستاي تحقق مطالبات زنان در دولت تدبير و اميد سهم ويژه‌اي را براي زنان قائل خواهم شد.


فضاي امنيتي کشور را از بين مي‌برم

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت:براساس برنامه‌اي که براي سياست داخلي در پيش گرفته‌ام،فضاي امنيتي کشور را از بين خواهم برد.


طرح تفکیک جنسیتی در جامعه ما مقبولیت ندارد


کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ طرح تفکیک جنسیتی که از سوی برخی از افراد در کشور ما مطرح شده است، در جامعه ایرانی مقبولیتی ندارد.


تا آخرين لحظه در صحنه انتخابات باقي خواهم ماند/ برمبناي قول آيت‌الله هاشمي در انتخابات حضور پيدا كردم


کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و تا پايان وارد هيچ ائتلافي نمي‌شوم.


آيت‌الله هاشمی وارد صحنه انتخابات نمی‌شود/ به نفع هیچ کس کنار نمی‌کشم



رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود.


آيت‌الله هاشمی و خاتمی تاکید داشتند در انتخابات شرکت نمی‌کنند



کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: با آقای هاشمی و خاتمی مشورت کردم و این دو تاکید داشتند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و من هم بعد از این مشورت تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتم.


متاسفانه عده‌ای هنوز در قرن 19 سیر می‌کنند


کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در شرایط فعلی کشور عده‌ای هنوز در قرن 19 سیر می‌کنند در صورتی که باید شرایط مساعد برای حضور همه متخصصان در مدیریت اجرایی کشور فراهم شود.


اصلاح‌طلب یا اصولگرا، باید به مطالبات قانونی خود دست یابند


کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌طلب یا اصولگرا باید به مطالبات قانونی خود برسند و شرایط مساوی برای فعالیت جناح‌ها در کشور ایجاد شود.


رایزنی‌هایی از سوی اصلاح‌طلبان برای اجماع بر روی بنده صورت گرفته است


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تاکنون رایزنی‌هایی از سوی اصلاح‌طلبان برای اجماع بر روی بنده صورت گرفته است، هر جناحی که از من حمایت کند می گویم متشکرم.


روایت حسن روحانی از حوادث کوی و انتخابات 88


حسن روحانی از داوطلبان کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی به بیان برخی مسائل مرتبط با مسئولیت‌های خود در گذشته و موضوعات انتخاباتی پرداخته است.


در دنیای امروز نمی‌توان دور کشور دیوار کشید/ امیدورام عقل بر شعار پیروز شود



کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما زیر بار زور و تحقیر نمی‌رویم، اما در عین حال اهل جنگ و دعوا و ستیز با جهان نیستيم هر دولتی به حقوق مردم ما احترام بگذارد، آماده تعامل با آن هستیم و در دنیای امروز نمی‌توان دور کشور دیوار کشید.


از حضور اقوام مختلف كشور با لباس محلي تا اجراي جلسه انتخاباتي توسط غفاري


همايش انتخاباتي حجت‌الاسلام "حسن روحاني"با حاشيه‌هاي جالب توجهي همراه بود كه در ادامه مي‌خوانيد.


به نفع هيچ کس از کانديداتوري کناره گيري نمي‌کنم/هاشمی و خاتمی کاندیدا نمي‌شوند



کانديداي رياست جمهوري دور يازدهم رياست جمهوري گفت: به نفع هيچ کس در انتخابات رياست جمهوري کناره گيري نخواهم کرد.


منشور حقوق شهروندي تدوين خواهم کرد/ دولت بايد فراجناحي باشد


رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: متاسفانه امروز در فضاي کشور نور انسانيت و اخلاق کم شده است.


حجت‌الاسلام حسن روحاني اعلام کانديداتوري کرد


صبح امروز طي مراسمي با حضور چهره هاي سياسي كشور حجت‌الاسلام حسن روحاني رسما اعلام كانديداتوري كرد.


حسن روحاني؛ کانديدايي که 16 سال مسئولیت دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی را عهده‌دار بوده است


حسن فريدون روحانی، کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري،نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

اخبار انتخاباتي محسن رضايي

محسن رضايي، یکی از نامزدهای دوره دهم ریاست جمهوری بود که در 14 اسفند ماه 91 نيز در جمع مردم شهرستان ديواندره کانديداتوري‌اش را در انتخابات يازدهم رياست جمهوري به صورت رسمي اعلام کرد تا به شايعات پايان دهد.
به گزارش خبرنگار گروه ويژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران، "محسن رضايي" يكي از داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري است.





اخبار زير برگرفته از تمامي فعاليت‌هاي اين کانديداي انتخاباتي است:

برنامه تبلیغاتی "محسن رضايي" از شبکه‌های رسانه ملی


کنفرانس خبري محسن رضايي در بازار تهران


کنفرانس خبری "محسن رضایی" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا در بازار تهران برگزار می‌شود.

رضایی بعد از ظهر امروز به بندرعباس سفر می‌کند


"محسن رضايي" در راستاي سفرهاي انتخاباتي خود بعدازظهر امروز به بندرعباس سفر خواهد کرد.
دوران سعی و خطا در کشور به پایان رسیده است

محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش با حضور در برنامه «با دوربین» شبکه اول سیما اولین برنامه انتخاباتی خود در رسانه ملی را آغاز کرد.


آمریکا را بر سر دو راهی مي‌گذارم/ مذاکرات را ادامه خواهيم داد
کاندیدای يازدهمين دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه آمریکایی‌ها با وقت‌کشی به دنبال تاثیر بیشتر تحریم‌ها بر ایران هستند، گفت: باید وقت‌شکی را از آمریکایی‌ها گرفت چون آمریکایی‌ها از ایران قدرتمند در پشت میز مذاکره نگران و هراس دارند.



"محسن رضايي" اولین سفر انتخاباتی خود را با سفر به تبریز شروع خواهد کرد.



کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري امروز در جمع هواداران خود در پارک لاله و همچنين در جمع جوانان آستان قدس رضوي سخنراني خواهد کرد.



نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای حل مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی آمده‌ام تا آرامش را در خانواده ها و ثبات را در کشور حاکم کنم.


نامزدی كه در آخرین لحظات ثبت‌نام کرد، پيغام داد كه کنار برو


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: 3 ماه پیش یکی از ائتلاف‌ها به من پیشنهاد داد که شما اگر کنار بروید در دولت آینده هر پست و مقامی که بخواهید به شما می‌دهیم و 3 روز پیش نیز یکی از نامزدهای انتخاباتی که در آخرین لحظات ثبت نام کرده از طریق فرزندش به یکی از اعضای خانواده‌ام گفت که به سودتان است دکتر محسن رضایی به نفع پدر من کنار برود.


پیروز انتخابات ۸۸ من بودم!/به استراتژی "قیچی" معتقدم

محسن رضایی، کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری، خود را از لحاظ اخلاق و برنامه پیروز انتخابات 88 دانست و با بیان اینکه تمام کارهایم به نفع نظام است، گفت: در کشور ما همه خود را عالِم اقتصاد می‌دانند و تکبر سیاست‌مداران ما به اقتصاد باعث شده میلیاردها ریال پول وارد کشور شود، اما تخصیص منابع نادرست، منابع ملی ما را حیف کرده است.



امنیت منطقه مستلزم تشکیل شورای منطقه‌ای است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی می‌توانیم صلح را در منطقه به وجود بیاوریم که اتحاد و وحدت را به منطقه باز گردانیم و با تشکیل یک شورای امنیتی و منطقه‌ای در راستای حل مشکلات تلاش کنیم.


"محسن رضایی" یکی از کم نقص‌ترین نامزدهای انتخابات است


به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "عماد رستمی" دبیر "جنبش ما" در نشست خبری گفت: هدف ما از این جنبش در واقع بازگشت جوانان و نخبگان به عرصه اقتصادی سیاسی و اجتماعی کشور است.


جنبش ما در حمایت از "محسن رضایی" آغاز به کار کرد


 "شهرام گیل‌آبادی" رئیس "جنبش ما" در نشست خبری کمپین حامیان "محسن رضایی" با اشاره به اینکه رفع مشکلات کشور در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی در شرایط فعلی ضرورت دارد؛ گفت: متأسفانه سیاسیون کشور در حال حاضر خود را در مقابل مردم قرار داده‌اند موضوعی که هیچگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری با آن موافقت ندارند.


بیانیه اعلام حضور محسن رضایی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری


"محسن رضایی" نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری خود که در ستاد انتخابات کشور در قالب بیانیه‌ای مواضع خود را در راستای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری تشریح کرد.



مقام معظم رهبري همان نظري را که به همه کانديداها دادند، به من هم دادند


کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: دو - سه ماه پيش با مقام معظم رهبري ملاقات کردم و سپس سفرهاي استاني ام را آغاز کرده و ايشان همان نظري را که به همه کانديداها دادند، به من هم دادند.


صحنه انتخابات را به نفع هیچ کس ترک نخواهم کرد


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری را به نفع هیچ کس ترک نخواهم کرد.



تجمع هواداران محسن رضايي کارناوال سياسي نيست


"اميدوار رضايي" با بيان اينکه تجمع هواداران محسن رضايي مقابل ستاد انتخابات وزارت کشور کارناوال سياسي نيست، گفت: شوراي نگهبان بايد در اين زمينه اظهار نظر کند.


تجمع هواداران دبير مجمع مقابل وزارت کشور/ روح‌الاميني: اين سوال را از خود دکتر بپرسيد!


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در حالي وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد که با حاشيه‌هايي همراه بود.


حضور جمعی از افراد به همراه محسن رضایی در هنگامه ثبت‌نام اقدامی خودجوش بوده است


عبدالحسین روح‌الامینی گفت:حضور جمعیتي از مردم در کنار محسن رضایی که در ستاد انتخابات کشور حرکتی خودجوش بوده است.


حضور "محسن رضايي" در ستاد انتخابات كشور به همراه فرزندان شهدا و دانشجويان


"محسن رضايي" به همراه جمع كثيري از ايثارگران و فرزندان شهدا ،دانشجويان و جوانان جهت ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري در وزارت كشور حضور پيدا مي كنند.

حماسه دولت شورایی شعار انتخاباتی محسن رضايي است

دبیر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای "محسن رضایی" گفت: شعار «حماسه دولت شورایی» از سوی جریان‌های سیاسی نزدیک به دبیر مجمع تشخیص مصلحت در انتخابات آتی به همراه مردم بصیر و همیشه در صحنه، می‌تواند بزرگترین حماسه امسال به نام "حماسه سیاسی و اقتصادی" را رقم زند.


محسن رضايي امروز(8 ارديبهشت) به گيلان سفر مي‌کند


محسن رضايي کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در راستاي تشريح برنامه‌‌ها و اولويت‌هاي کاري خود امروز به استان گيلان سفر مي‌کند.


ستاد انتخاباتي شوراي شهر محسن رضايي آغاز به‌كار كرد

دبير ستاد انتخابات شوراهاي شهر "محسن رضايي" با اعلام خبر آغاز به‌كار ستاد انتخاباتي شوراي شهر وي گفت: اين ستاد درصدد است تا با ارائه يک ليست سراسري در کل کشور براي ورود به انتخابات شوراهاي شهر وارد عمل شود.


ساختار دولتی ایران رقیب مردم است/می‌خواهم نقاب از چهره‌های گمنام نخبگان بردارم


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سوء مدیریت و طوفان کالاهای چینی را از مشکلات عرصه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: برپایی سفره‌های حکومتیان و مردم به صورت جداگانه سبب شده است ساختار دولتی فعلی ایران، خود را رقیب مردم بداند.



سياست‌هاي دولت جديد را در چارچوب ارزش‌ها و منافع ملي توسعه مي‌دهيم

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: در چارچوب ارزش‌هاي انقلاب، منافع ملي و تاکيد بر انرژي صلح آميز هسته‌اي سياست‌هاي خارجي دولت جديد را توسعه مي‌دهيم.


محسن رضايي امروز(4 ارديبهشت) به اصفهان سفر مي‌کند

محسن رضايي کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري امروز به اصفهان سفر مي‌کند.


محسن رضايي امروز(3 ارديبهشت) به قم سفر مي‌کند

محسن رضايي کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در راستاي تشريح برنامه‌هاي انتخاباتي خود امروز به استان قم مي‌رود.


برای تثیبت قانون‌گرایی در کشور، آمدم


کانديداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای این به عرصه انتخابات وارد شدم که در کشور قانون‌گرایی حاکم شود.


تحول اقتصادی را از کارآفرینان شروع می‌کنیم


نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تحول اقتصادی را از کارآفرینی شروع می‌کنیم، گفت: در تمام دنیا وقتی اقتصاد دچار رکود می‌شود دولت‌ها دستشان را به سمت کارآفرینان دراز می‌کنند، اما در کشور ما به کارآفرینان پس گردنی هم می‌زنند.


هرگز به نفع کسی در انتخابات کنار نمی‌روم/ وارد هیچ ائتلافی نمی‌شوم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به عنوان کاندیدای مستقل ثبت‌نام کرده‌ام و رقابت جدی‌ای دارم اما رقابت من با فقر است و تعهدی به کسی نمی‌دهم و وارد هیچ ائتلافی نمی‌شوم.


محسن رضايي فردا به استان البرز سفر مي‌کند


محسن رضايي کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري روز فردا (شنبه) به استان البرز سفر مي‌کند.



اعلام حمایت جمعیت جوانان انقلاب اسلامی از محسن رضایی


دبیر کل حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی گفت: حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در حدود دو سال و نیم گذشته با محسن رضایی به دلیل اینکه دارای یک برنامه مدون برای اداره کشور است برای ورود به انتخابات رایزنی کرده‌اند لذا در انتخابات آتی از وی اعلام حمایت خواهند کرد.


رضایی تا انتها به طور مستقل در عرصه انتخابات می‌ماند

سپهری با بیان اینکه محسن رضایی تا انتها به طور مستقل در عرصه انتخابات حضور خواهد داشت، گفت: راهبرد اصلی آقای رضایی در صورت پیروزی در انتخابات، عملیاتی کردن گفتمان پیشرفت و عدالت با در نظر گرفتن سند چشم انداز 20 ساله کشور است.


متكي از محسن رضايي براي پيوستن به ائتلاف 5 نفره دعوت کرد


منوچهر متکی عضو ائتلاف 5 نفره اصولگرایان در نامه‌ای از محسن رضایی برای پیوستن به ائتلاف متبوعش دعوت کرد.



سخنگوی ستاد دانشجویی کل کشور محسن رضايي مشخص شد


شاهین سپهری دبیر سابق شورای صنفی پردیس قم دانشگاه تهران، سخنگوی ستاد دانشجویی کل کشور محسن رضايي شد.


بازديد رضايي از مناطق زلزله‌زده بوشهر


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز (22 فروردين) وارد بوشهر شد و از مناطق زلزله‌زده بازديد کرد.


محسن رضايي؛ کانديداي رياست جمهوري سال 84 با شعار انتخاباتي "دولت عشق"



"محسن رضايي" کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوره‌هاي نهم، دهم و يازدهم در شهريور ماه 1333 به دنيا آمد و دوران کودکي و نوجواني خود را در مسجد سليمان گذراند.

اخبار انتخاباتي غلامعلي حدادعادل

غلامعلي حدادعادل، نماينده تهران در مجلس دوره ششم، هفتم، هشتم، نهم و نيز رئيس مجلس شوراي اسلامي دوره هفتم نيز بوده است. حداد عادل عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان متشکل از وي، محمدباقر قاليباف و علي اکبر ولايتي است که هر سه داوطلب براي ثبت‌‌نام در انتخابات رياست جمهوري يازدهم به وزارت کشور مراجعه کردند.
به گزارش خبرنگار گروه ويژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران، "غلامعلي حدادعادل" يكي از داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري است.





اخبار زير برگرفته از تمامي فعاليت‌هاي اين کانديداي انتخاباتي است:

برنامه تبلیغاتی غلامعلي حدادعادل از شبکه‌های رسانه ملی


رحماني‌نيا قائم مقام ستاد انتخاباتي حدادعادل شد / آغاز به کار کميته‌هاي ستاد تبليغاتي
رئيس ستاد انتخاباتي حدادعادل گفت: کميته‌هاي ستاد تبليغاتي حدادعادل به طور مشخص آغاز به کار کرده‌اند و براي هر يک از کميته‌ها اشخاصي انتخاب شده‌اند.


ائتلاف سه‌گانه همچنان برقرار است/ تصمیمی برای کناره‌گیری به نفع جلیلی نگرفته‌ایم
عضو ائتلاف پيشرفت گفت: ائتلاف سه‌گانه همچنان برقرار است و تصميمي براي نفي ائتلاف اتخاذ نشده است.



کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:من هیچگاه حرفي درباره پشيماني از راي دادن به احمدي‌نژاد نزدم و معتقدم ما به احمدی‌نژاد سال 84 و 88 رای دادیم و اگر انتقادی است از احمدی‌نژاد 92 است.


کسانی که در سال 88 حامی موسوی بودند امروز پشت سر هاشمی‌اند


عضو ائتلاف پیشرفت با اشاره به نقش فرزندان هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 گفت: در طول این چند سال تمام مواضع هاشمی مخالف مواضع اصولگرایان بوده است و کسانی که اطراف موسوی بودند در حال حاضر از هاشمی حمایت می‌کنند.


ائتلاف پیشرفت تصمیمی برای کناره‌گیری به نفع جلیلی نگرفته است



عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان گفت: تاکنون تصمیمی برای کناره‌گیری ائتلاف پیشرفت به نفع سعید جلیلی گرفته نشده است؛ در شرایط کنونی واجب است که اصولگرایان وحدت کنند.


حداد عادل به دانشگاه تهران مي‌رود


دبير انجمن اسلامي مستقل دانشکده حقوق دانشگاه تهران از حضور "غلامعلي حداد عادل" در اين دانشگاه خبر داد.


حضور رضايي، قاليباف، ولايتي و حدادعادل در مجمع عمومي فراکسيون رهروان ولايت


عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت از حضور برخي كانديداهاي اصولگراي انتخابات رياست جمهوري يازدهم در جلسه مجمع عمومي اين فراکسيون طي هفته جاري خبر داد.


رياست جمهوري آينده شرکت سهامي ميان ما سه نفر نيست/ اختلاف سليقه با جبهه پايداري منجر به انتخاب کانديداي ديگري از جانب آنان شد


عضو ائتلاف پيشرفت گفت:رياست جمهوري آينده شرکت سهامي ميان ما سه نفر نخواهد بود و کارگروه‌هاي تشکيل شده در اين ائتلاف نتايج فعاليت‌هاي خود را به منتخب نهايي ارائه خواهند کرد.


اگر هاشمي بيايد، تصميم تازه‌اي مي‌گيريم


حداد عادل در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه نظر جنابعالی در خصوص حضورآيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در عرصه انتخابات چیست چرا که ظاهرا حضور وی قطعی شده است، گفت: بعید می‌دانم بیاید اما اگر آمد آن وقت تصمیم تازه‌ای می‌گیریم.


حداد عادل وارد ستاد انتخابات کشور شد


غلامعلي حداد عادل به منظور ثبت نام در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري وارد ستاد انتخابات کشور شد.


هر سه نامزد ائتلاف پیشرفت ثبت نام می‌کنند


علی اکبر ولایتی یکی از نامزدهای ائتلاف پیشرفت از ثبت نام خود و هر دو نامزد دیگر این ائتلاف برای شرکت در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خبر داد.


برگزاري همزمان انتخابات شوراها و رياست جمهوري به سود شوراهاست/ لزوم حساسيت دلسوزان نظام نسبت به هر دو انتخابات



عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان(ائتلاف پيشرفت) با بيان اينكه بايد مراقب باشيم كه همزماني برگزاري دو انتخابات سال 92 ما را از شوراها غافل نكند، گفت: برگزاري همزمان انتخابات شوراها و رياست جمهوري به سود شوراهاست.


حضور دوباره حداد عادل در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران


غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی بار دیگر از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.


جدول/ مدرک تحصیلی کاندیداهای انتخابات



نگاهی به سوابق تحصیلی کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بستری فراهم می کند تا از این منظر راه برای انتخاب یازدهمین مرد پاستور نشین اندکی آسان تر شود.


تعدد کاندیدا در بین اصولگرایان به صلاح نیست/اقتصاد بدون مبارزه با مفاسد درست نمی‌شود


عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه تعدد کاندیداها در بین اصولگرایان به صلاح نیست، گفت: در اصولگرایی از تعدد کاندیداها سودی نمی‌بریم و تعدد باید جای خود را به وحدت بدهد.


حداد عادل به دانشگاه شهيد بهشتي مي‌رود


غلامعلي حدادعادل فردا با حضور در جمع دانشجويان دانشكده اقتصاد و علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي براي آنان سخنراني مي‌کند.


همايش سراسري خدمتگزاران آباداني و پيشرفت برگزار مي‌شود


همايش سراسري خدمتگزارن آباداني و پيشرفت با حضور حداد عادل و چمران برگزار مي‌شود. و با سخنراني حداد عادل و چمران برگزار مي‌شود.


وقت رفتن تعدادي از كانديداها هم خواهد رسيد/ تعدد نامزدهاي انتخاباتي به صلاح نيست


غلامعلي حداد عادل گفت: براي حضور پر قدرت در انتخابات با افزايش و تعدد کانديدها نبايد کاري بکنيم که راي اصولگرايان در اين ميان شکسته شود در اين صورت به حاشيه رانده مي شويم و تجارب دوران قبلي تکرار مي‌شود.


انتخاب کابينه دولت آتي متشکل از افراد صاحب‌نظر و تجربه خواهد بود



کانديدار انتخابات رياست جمهوري گفت: در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري براي انتخاب کابينه از افراد صاحب نظر و با تجربه براي هم فکري دعوت مي‌کنيم که انتخاب نهايي را به بعد از انتخابات موکول کرده‌ايم.


کیمیای "مدیریت" مشکلات را حل می‌کند/ باید مدیریت درست اتخاذ کنیم


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ برای استفاده از استقلالی که به دست آورده‌ایم باید مدیریت درست اتخاذ کنیم و بتوانیم کشور را به درستی هدایت کنیم. نیاز به مدیریت را باید در کشور گسترش دهیم و مدیریت باید به صورت فرهنگ و در خودمان شکل گیرد.


عرصه ها خالی از مدیران باتجربه است/ درِ ائتلاف سه گانه به روی اصولگرایان بسته نیست


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: موضوع انتقاد من از دولت احمدی نژاد خالی شدن عرصه ها از مدیران با تجربه است.


دولت با برخی عملکردهای خود ما را دیوانه کرده!


عضو ائتلاف براي پيشرفت با بيان اينكه نقاط ضعف دولت کنونی مسئله مدیریتی، شیوه رفتاری دولت و رابطه دولت با رهبری است، گفت: رفتار دولت در برخی مواقع به گونه‌ای بود که اعتماد جامعه به عقلانی بودن تصمیمات دولت کاهش یافت و این یک لطمه بزرگ به کشور بود و دولت با برخی عملکردهای خود ما را دیوانه کرده است.


يارانه‌ها ادامه پيدا خواهد كرد/ اگر در سن و سال آيت‌الله هاشمي بودم كانديدا نمي‌شدم



کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر در سن و سال آیت‌الله هاشمی بودم، خودم را نامزد انتخاباتی نمی‌کردم.


دولت تمايل دارد افراد خاصي وارد انتخابات شوند/ تعدد نامزدهاي اصولگرا در انتخابات به سود جريانات فتنه و انحراف است


عضو ائتلاف پيشرفت در جمع خبرنگاران و با اشاره به حضور کانديداهاي دولت در انتخابات آتي گفت: احساس مي‌شود دولت هم تمايل دارد يک فرد يا افراد خاصي وارد انتخابات شوند.


جدی ترین رقیب اصولگرایان در نظر حداد عادل


این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در صورت عدم استفاده از مکانیزم نظر سنجی، ممکن است اعضای این ائتلاف بین خود تصمیم بگیرند، افزود: تاکنون هیچ مکانیزمی نهایی نشده اما نظرسنجی موثر و مهم است.



حدادعادل؛ از تحصيل فلسفه نزد مطهري تا دريافت جايزه دانشمند برجسته جهان اسلام


غلامعلي حدادعادل از نيروهاي انقلابي داراي مدارج تحصيلي بالايي است و چند مدرك دكتراي افتخاري از دانشگاه‌ها دريافت كرده است.

اخبار انتخاباتی سعید جلیلی

سعيد جليلي، كه پس از انتخابات سوم تیر به عنوان گزینه مطرح و مورد نظر رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت امور خارجه مطرح بود، بنا به پاره‌ای مصالح عهده‌دار مهم‌ترین معاونت وزارت خارجه، معاونت اروپا و آمریكا شد. وي در آخرين روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري در ساعت‌هاي پاياني با ورود به ستاد انتخابات کشور کانديداي رياست جمهوري يازدهم شد.
به گزارش گروه ويژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران،"سعيد جليلي" از داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری است.




اخبار زير برگرفته از تمامي فعاليت‌هاي اين کانديداي انتخاباتي است:

برنامه تبلیغاتی سعید جلیلی از شبکه‌های رسانه ملی



شناختي که نسبت به لنکراني داشتيم نسبت به جليلي نداشتيم/ اظهار نظر را تا بررسي‌ بيشتر به تعويق انداختيم


استاد اخلاق حوزه علميه گفت: برخي رسما از مذاکره با آمريکا براي رفع تحريم‌ها سخن مي‌گويند، درحالي که امام(ره) در سخنانش دائم اسلام و خداوند را محور قرار مي‌داد.


با عزت و اقتدار از جلیلی حمایت می‌کنیم/ ستاد‌هاي لنکراني در اختيار جليلي خواهد بود


سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: ما با عزت و اقتدار از جلیلی حمایت می‌کنیم چرا که غرب از جلیلی بعنوان یک نیروی ایدئولوژیک انقلابی یاد می‌کند و با توجه به فرمایشات آیت‌الله مصباح، جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد.

دبیران و اعضای شورای ستادهای مردمی جلیلی معرفي شدند

اسامی اعضا و دبیران شورای هماهنگی ستادهای مردمی سعيد جلیلی در استانها و شهرستانها که تا کنون قطعی گردیده، اعلام شد.

"مناظره‌هاي تلويزيوني" ظرفيت خوبي براي آشنايي مردم با ديدگاه کانديداها است

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: "مناظره‌هاي تلويزيوني" ظرفيت بسيار خوبي است براي اينکه مردم بتوانند با ديدگاه کانديدا، قوت و ضعف استدلال آنان و تفاوت‌هاي آن آشنا شوند.

دستگاه‌های دولتی نباید مانع آزاد شدن ظرفیت‌ها شوند / نباید دانش آموختگان ما به دنبال کار باشند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: دستگاه‌های دولتی نباید مانع آزاد شدن ظرفیت‌های کشور شوند و اگر خیری نمی‌رسانند، شر هم نرسانند و مانع آزاد شدن ظرفیت‌ها نشوند.


برگزاري نشست شوراي ستادهاي استاني جليلي

فردا نشست شوراهاي ستادهاي استاني سعيد جليلي برگزار خواهد شد.


حمايت ستاد دانشجويی استان خراسان جنوبی از کانديداتوری سعید جلیلی

ستاد دانشجويي استان خراسان جنوبي با انتشار بيانيه‌اي حمايت خود را از کانديداتوري "سعيد جليلي" در انتخابات رياست‌جمهوري اعلام کرد.


ساز و کار موجود در اقتصاد کشور باید به فکر تولید، حفظ و توزیع درست بودجه باشد


با توجه به عدم حضور سعيد جليلي در برنامه ضبط راديويي "ايران"، برنامه ديدگاه شب گذشته که با حضور وي در رسانه ملي بود، مجدادا به صورت تکرار براي شنوندگان پخش شد.

جزئيات ديدار نمايندگان پايداري با سعيد جليلي/ گفتمان نزديک پايداري و جليلي به يکديگر/ ديدار وي با آيت‌الله مصباح

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی از ديدار نمايندگان جبهه پايداري با سعيد جليلي خبر داد و گفتمان اين کانديداي انتخاباتي را در قياس با ساير کانديداهاي اصولگرا نزديک‌تر به گفتمان پايداري دانست.


باید در کنار سفرهای استانی سفرهای وزارتخانه‌ای هم صورت گیرد


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه دیدگاه شبکه اول گفت: سفرهای استانی بسیار ارزشمند و ضروری است و باید تداوم داشته باشد اما امروز باید سفرهای وزارتخانه‌ای هم صورت گیرد.


حمايت ائتلاف فراگير آبادگران از سعيد جليلي


ائتلاف فراگير آبادگران در راستاي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري از سعيد جليلي حمايت مي‌کند.


اعلام موجوديت یکی از ستادهای "جلیلی" در شرق تهران


یکی از ستادهای "سعيد جلیلی" کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در شرق تهران اعلام موجودیت کرد.

ستادهاي جليلي در بيش از نيمي از شهرستان‌هاي تهران تشکيل شد


رئيس ستاد انتخاباتي جليلي در شهرستان‌هاي استان تهران گفت: ستادهاي مردمي در حمايت از "سعيد جليلي" در بيش از نيمي از شهرستان‌هاي استان تهران تشکيل شده است.

ناگفته‌های جليلی از پرسش و پاسخ با كاترين اشتون / نظر جليلی در خصوص حضور بانوان در کابينه

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره نظر وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص انتخابات ایران گفت: موضوع انتخابات در آمریکا همواره مورد سؤال بود و من حتی این موضوع را از خانم اشتون پرسیدم که چرا در آمریکا با 200 سال قدمت و 250 میلیون جمعیت در هر انتخابات فقط به دو نامزد اجازه ورود داده می‌شود.

انتخابات نيازمند حضور کساني است که تجربه نزديکتري از دفاع و حماسه دارند


ائتلاف سراسري اساتيد و دانشجويان کشور با انتشار بيانيه‌اي حمايت خود را از کانديداتوري "سعيد جليلي" در انتخابات رياست‌جمهوري اعلام کرد.

قانون هدفمندی باید سریعتر طبق قانون اجرا شود/"گفتمان اسلام ناب" بیش‌ترین انگیزه بنده برای اعلام کاندیداتوری بود + صوت


سعيد جليلي كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در گفتگوي ويژه خبري شبكه دو به تشريح برنامه‌‌هاي انتخاباتي خود پرداخت.


کميته‌هاي 10 گانه ستاد "جليلي" تشکيل شد


کميته‌هاي 10 گانه ستاد دانشجويي "سعيد جليلي" کانديداي يازدهمين به منظور فعاليت‌هاي انتخاباتي تشکيل شد.


سامانه بانک جامع اطلاعاتی و سامانه ارزی کشور در حال تدوین است/ مطرح ساختن عدالت ساختاری از سوي جليلي

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی گفت: نگاه جلیلی این است که کلی گویی و تکرار برنامه کنونی کشور کار رئیس‌جمهور نیست بلکه کار رئیس‌جمهور اجرای قانون است.


جلیلی مرد جنگ اقتصادی است/ آرامش سياسي و عدم وجود حاشيه از نقاط قوت جليلي است

سخنگوی ستاد دانشجویی جلیلی گفت: آرامش سیاسی و حاشیه نداشتن یکی از نقات قوت سعید جلیلی است.


جليلي را پرچم‌دار گفتمان انقلاب اسلامي مي‌دانيم/نامزدهاي اصولگرا از تشتت آرا پيشگيري كنند

ستاد حاميان گفتمان انقلاب اسلامي بيانيه‌اي صادر كرده و طي آن سعيد جليلي را فرد اصلح و پرچم‌دار گفتمان انقلاب اسلامي معرفي كردند.


تشکيل ستاد دانشجويي جليلي در 60 دانشگاه تهران و 30 استان کشور


مسئول ستاد دانشجویی سعید جلیلی گفت: در حال حاضر در 60 دانشگاه تهران و 30 استان کشور ستاد دانشجویی "مقاومت رمز پیشرفت" تشکیل شده است.

نقوی حسینی رئیس ستاد انتخابات جلیلی در شهرستان‌های استان تهران شد


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، مسئول ستادهای انتخاباتی سعید جلیلی در شهرستان‌های استان تهران شد.


جلیلی با همین یک پا هم کیلومترها از آقازاده‌ها جلوتر است


ستاد انتخاباتی دانشجویی جلیلی با انتشار جوابیه‌ای که در همایش انتخاباتی قرائت شد در واکنش به اظهارات علی مطهری تاکید کردند: آن روزی که جلیلی پایش را در کنار دوستان شهیدش به امانت گذاشت و با یک پا برگشت، پیروز میدان بود.





نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" با بیان اینکه ما گفتمان انقلاب را در عرصه دفاع مقدس عملیاتی کردیم و پیروز شدیم، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و اقتصاد میدانی نشده برای همین باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که براساس گفتمان انقلاب حرکت کند.



اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی با حضور پرشور جوانان و دانشجویان دقایقی پیش در تالار شهید افراسیابی آغاز شد.




ساخت فیلم تبلیغاتی سعید جلیلی به طور همزمان به چند گروه از مستندسازان جوان کشور سپرده شده است و فیلم نهایی از بین مجموعه آثار ارائه شده انتخاب خواهد شد.


علی باقری رئیس ستاد جلیلی شد


دکتر علی باقری به ریاست ستاد تبلیغاتی دکتر جلیلی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری منصوب شد



اولین همایش انتخاباتی "سعید جلیلی"، امروز (سوم خرداد) در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار می‌شود.


کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد: انتخاب سعید جلیلی خواهد توانست منافع عموم و مطالبات بحق مردم را محقق و زیاده‌خواهان و ویژه‌خواران را در مقابله با نظام اسلامی مایوس کند.



طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران طی بیانیه‌ای حمایت خود را از سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 اعلام کردند.


دیدار سعید جلیلی با تولیت آستان مقدس قم


سعید جلیلی ظهر امروز با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دیدار و گفت‌وگو کرد.


سعيد جلیلی با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد


سعید جلیلی که امروز به قم سفر کرده است در ادامه برنامه‌های خود در این شهر در موسسه اسرا حضور یافت. وی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله عبدالله جوادی آملی، با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.


ستاد حماسه مقاومت در راستاي حمايت از سعيد جليلي اعلام موجوديت کرد


در قالب بيانيه‌اي ستاد حماسه مقاومت در راستاي حمايت از سعيد جليلي در يزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اعلام موجوديت کرد.


اولین گام در تبلیغات انتخاباتی نلغزیدن از آرمان‌ها است/تبلیغات انتخاباتی باید به گفتماني نمونه و شایسته تبدیل شود


دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: بنده به همه شما که با نگاه تکلیف مدارانه وارد عرصه شده‌اید، می‌گویم مبادا در مسیری گام بردارید که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشید، از این رو تبلیغات انتخاباتی باید به گونه‌ای باشد که به یک گفتمان نمونه و شایسته تبدیل شود و در حد خودمان الگویی برای دوره‌های بعد شود.


ستاد حوزویان حامی "جلیلی" آغاز بکار کرد


حجت الاسلام سید حامد معلمی با اعلام خبر تشکیل ستاد حوزویان جلیلی گفت: با توجه به اهمیت جایگاه حوزه و نقش فضلا و مراجع عظام و در پی گسترده شدن فعالیت حامیان حوزوی جلیلی این ستاد در شهر مقدس قم آغاز بکار کرد.


ستاد مردمی «خیزش مستضعفین» در حمایت از جلیلی اعلام موجودیت کرد


ستاد مردمی «خیزش مستضعفین» حامیان سعید جلیلی با انتشار بیانیه‌ و منشور انتخاباتی اعلام موجودیت کرد.


حمايت مشروط جبهه‌ حماسه‌سازان از کانديداتوري "جليلي"


سخنگوي جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامي گفت: اصولگرايان بايد هوشمندانه از فرصت تبليغات قانوني در رسانه ملي استفاده کنند و اعلام کانديداي نهايي خود را به بعد از استفاده حداکثري از فرصت تبليغات در رسانه ملي موکول کنند.


ستاد دانشجویی عدالتخواهان حامی جلیلی اعلام موجودیت کرد



جمعی از دانشجویان عدالتخواه با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند: در فضای امروز اسلام و انقلاب هیچ کس همانند "سعید جلیلی" نمی‌تواند سکان اجرایی کشور را به دست گیرد.


سعید جلیلی نامزد انتخابات شد +فیلم


دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که دقایقی دیروز وارد ستاد انتخابات کشور شد و نام خود را در فهرست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت کرد.


شب گذشته ديداري با جليلي نداشتم


وزير بهداشت دولت نهم ديدار شب گذشته‌اش با سعيد جليلي را تکذيب کرد.


بین من و آقای جلیلی تفاوت گفتمان وجود ندارد/ احساس دوگانه‌ای از آمدن هاشمی دارم


کاندیدای جبهه پایداری گفت: بین من و آقای جلیلی تفاوت گفتمان وجود ندارد و منطق حکم می‌کند در شرایطی که تفاوت دیدگاه کلان نیست این گفتمان مشترک با یک پرچم‌دار در صحنه حضور داشته باشد.


سعید جلیلی هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد



دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات آمد.


به نفع کسي کنار نخواهم رفت/ اگر سعيد جليلي ثبت نام کند استقبال و با او ائتلاف مي‌کنيم


عليرضا زاکاني با بيان اين که به نفع کسي کنار نخواهم کشيد، گفت: در صورت حضور سعيد جليلي استقبال و با او ائتلاف مي‌کنيم.


226 دانشجوی دانشگاه امیرکبیر از "جلیلی" برای نامزدی در انتخابات رياست جمهوري دعوت کردند


عملکرد انقلابی، عزتمندانه­ و شجاعانه شما در راهبری انقلابی سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی در مذاکرات 5+1، یادآور غرور و عزتمندی سربازان سپاه اسلام در مواجهه با ابرقدرت‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس است.


احتمال آمدن هاشمی کمتر از 10 درصد است/"جلیلی"، "لنکرانی" و "زاکانی" با هم رقابت نمی‌کنند


عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: "سعید جلیلی"، "کامران باقری لنکرانی" و "علیرضا زاکانی" در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با یکدیگر رقایت نمی‌کنند.


حمایت دانشجویان دانشگاه کرمانشاه از کانديداتوري جلیلی در انتخابات


جمعی از فعالان و دانشجویان انقلابی دانشگاه کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.


همایش دعوت از جلیلی برای حضور در انتخابات در مشهد برگزار می‌شود


همایش دعوت از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در مشهد برگزار می‌شود.


حاضرم با جلیلی ائتلاف کنم/ آمده‌ام که بمانم


دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگر سعید جلیلی به عنوان کاندیدا وارد عرصه شود حتما با وی ائتلاف می‌کنم.


حضور جلیلی در انتخابات جدی‌ شد/ فعال شدن ستادهای مردمی


منابع نزدیک به جلیلی از جدی تر شدن حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری و فعال شدن ستادهای انتخاباتی وی خبر می دهند.


دعوت طلاب، دانشجویان خراسان رضوی از سعید جلیلی جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری



جمعی از طلاب، دانشجویان و فعالان فرهنگی استان خراسان رضوی طی بیانیه ای از دکتر سعید جلیلی جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری 92 دعوت به عمل آوردند.


رايزني جبهه پايداري با سعيد جليلي/گزينه نهايي قبل از ثبت نام اعلام مي‌شود



سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: با جليلي رايزني‌هاي مختلفي انجام شده است و گزينه نهايي جبهه پايداري نيز قبل از ثبت نام اعلام خواهد شد.


جزئیات دیدار حزب موتلفه با آیت‌الله مصباح/فتاح و جلیلی گفتند مواضع پایداری را قبول داریم



رئیس دفتر آیت‌الله مصباح گفت: با سعید جلیلی و پرویز فتاح رایزنی‌هایی انجام شده و این دو نفر گفته‌اند که ما مواضع پایداری را قبول داریم و از کاندیدای جبهه پایداری حمایت می‌کنیم.


دعوت 434 تن از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس از لنکرانی و جلیلی برای کاندیداتوری


دانشجویان دانشگاه خلیج فارس طی نامه‌ای به سعید جلیلی و لنکرانی از آنها برای حضور در عرصه انتخابات دعوت به عمل آوردند.


سعيد جليلي؛ فردي با سابقه اجرايي 18 ساله در وزارت امور خارجه


سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ايران است.

اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست‌‌جمهوری دقایقی پیش رسما اعلام شد.

اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست‌‌جمهوری دقایقی پیش رسما اعلام شد.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، وزارت کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در اجرای ماده 60 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسامی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای  محترم نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام می‌شود:

اسامی این 8 نفر به شرح ذیل است:
 
1- "غلامعلی حداد عادل "
 
2- "سعید جلیلی"
 
3- "محسن رضایی"
 
4- "حسن روحانی"
 
5- "محمدرضا عارف" 
 
6- "محمدباقر قالیباف"
 
7- "محمد غرضی"
 
8- "علی اکبر ولایتی"

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صورت عدم احراز صلاحیت چه کار می‌کنند؟

با نزدیک شدن به زمان اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان باشگاه خبرنگاران به مرور مصاحبه‌های کاندیداهای ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری در خصوص عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان پرداخته است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، با نزدیک شدن به زمان اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، باشگاه خبرنگاران به مرور مصاحبه‌های کاندیداهای ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری در خصوص "عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان" پرداخته است.



برخي از اين اظهار نظر‌ها در ذيل آمده است:


محمد سعيدي‌کيا: بنده هر نظري که شوراي نگهبان اعلام کند تابع آن هستم.

حسن روحاني: معيار براي ما قانون است و همه بايد تسليم قانون باشيم.

مصطفي کواکبيان: اگر راه قانوني داشته باشم اعتراض قانوني خواهم داشت اما من به نظر شوراي نگهبان تمکين خواهم داشت.

حسن سبحاني: عمل به قانون از وظايفي است که برعهده همه ما است به خصوص رئيس‌جمهور و داوطلباني که براي تصدي اين پست رقابت مي‌کنند.

علي فلاحيان: با توجه به احترامي که به شوراي نگهبان دارم و آن‌ها را انسان‌هايي متعهد، عادل و باسواد مي‌دانم بنابراين به نظر آن‌ها احترام مي‌گذارم.  

محمدرضا عارف: بنده فردي قانونمدار هستم و قطعا نظر مراجع قانوني در انتخابات را مي‌پذيرم.

غلامعلي حداد عادل: بنده تابع قانون هستم و اگر نظري هم داشته باشم از طريق قانون بيان خواهم کرد.

عليرضا زاکاني: معتقدم اگر کسي به قانون تمکين نداشته باشد هيچ صلاحيتي ندارد.

عليرضا علي احمدي: تصميم نهادهاي قانوني از جمله شوراي نگهبان براي همه آحاد ملت خصوصا نامزدهاي رياست جمهوري پذيرفته است.

محسن رضايي: من هميشه به قانون پايبند بوده و خواهم بود.

محمد باقر قاليباف: رعايت قانون امري واجب براي همه شهروندان به خصوص مسئولان است.

پرويز کاظمي: قول مي‌دهم به قانون و نظر شوراي نگهبان تمکين کنم.

ابراهيم اصغرزاده: رياست جمهوري يا فرآيند انتخاباتي فرآيندهاي خود را دارند و آن را مي‌پذيرم.

طهماسب مظاهري: نه در دوره انتخابات بلکه بايد در کليه مراحل هميشه به قانون پايبند باشيم.

مسعود پزشکيان: شعار ما قانون است و همه چه بخواهند و چه نخواهند بايد سر تعظيم در مقابل قانون فرو گذارند.

علي اکبر ولايتي: به نظر شوراي نگهبان تمکين مي‌کنم چرا که نظر شوراي نگهبان قانوني است.

منوچهر متکي: مسئولان بايد پيش روي قانون گرايي باشند.

شريعتمداري: نظر شوراي نگهبان براي مافصل الخطاب است و به آن تمکين مي‌کنيم.

سعيد جليلي: بديهي است که به نظر شوراي نگهبان تمکين مي‌کنم.

صادق خليليان: يکي از شرايط کانديداهاي رياست جمهوري تابعيت از قانون است، بنابراين به نظر شوراي نگهبان تمکين مي‌کنم.

آيت‌الله علي اکبر رفسنجاني: اين قانون است و بايد به قانون احترام گذاشت.

اسفنديار رحيم مشايي: اين وظيفه همه کساني که وارد عرصه انتخابات مي‌شود است که براساس قانون عمل کنند.