آرشیو

موشکهای ایرانی توان نابودی سامانه‌های دفاع ضد موشکی را دارند/ فقط ایران و 3 ابرقدرت جهان سیلوهای پرت

موشکهای ایرانی توان نابودی سامانه‌های دفاع ضد موشکی را دارند/ فقط ایران و 3 ابرقدرت جهان سیلوهای پرتاب موشک دارند عکس/ موشک

ادامه نوشته

فطرس؛ پهپادی با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای و پرتاب ریز پهپاد در آسمان

فطرس؛ پهپادی با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای و پرتاب ریز پهپاد در آسمان

ادامه نوشته

نمايشگاه هوايی ماکس 2013

نمايشگاه هوايی ماکس 2013

ادامه نوشته

تصاویر آماده سازی نمایشگاه هوایی ماکس2013

تصاویر آماده سازی نمایشگاه هوایی ماکس2013

ادامه نوشته

گرانترین پهپاد آمریکا در تور رادارهای ایران افتاد

گرانترین پهپاد آمریکا در تور رادارهای ایران افتاد
هزینه کل پروژه گلوبال هاوک در حدود 10 میلیارد دلار بوده و در حال حاضر قیمت هر فروند از این پهپادها به همراه هزینه های عملیاتی آن در حدود 222 میلیون دلار رسیده و آن را به گران ترین پهپاد عملیاتی جهان بدل کرده است. این پرنده غول پیکر قرار است جایگزین هواپیمای شناسایی با سرنشین "U-2 " شود.
ادامه نوشته

xxx

i3wm78xs5p7fkhbbok7w.jpg

0byhbq2l3tk78diudv5.jpg

8kwm9uitq9opprtu9n1w.jpg

3ewt661i6i0ukiiqryts.jpginmh3olxskqz0evc8qs.jpg

50 نکته مهم از تجهیزات و طراحی جنگنده F313 ایران

50 نکته مهم از تجهیزات و طراحی جنگنده F313 ایران
با توجه به ابعاد هواپیما که طول آن کمتر از 16 متر تخمین زده می شود، محفظه حمل جنگ افزار آن می تواند دست کم دو بمب 2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب های کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا دست کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.
هر چند طرح های پیشین ایران در زمینه هواپیماهای جنگنده روندی عادی را در توسعه این محصول نشان می داد اما رونمایی از نمونه هواپیمای جنگی جدید ایران با نام «قاهر313» در 14 بهمن ماه حقیقتاً شوک عجیبی در پیش بینی وضعیت طراحی جنگنده ها در ایران به وجود آورد.
با توجه به ظاهر نامتعارف این هواپیما و مطالب مطرح شده پیرامون آن بر آن شدیم تا در گزارشی در قالب نکته گویی به برخی از ویژگی های قابل استنباط و البته قابل بیان از ظاهر این هوپیما و اطلاعات اعلام شده بپردازیم.
                 

ادامه نوشته

آرشیو کامل تصاویر هواپیمای جنگنده قاهر 313

آرشیو کامل تصاویر هواپیمای جنگنده قاهر 313
در سومين روز از خجسته ايام الله دهه مبارك فجر ،هواپيماي جنگنده بومي با نام "قاهر313" ساخت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با حضور دكتر محمود احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران رونمايي شد.

ادامه نوشته

فیلم پرواز قاهر 313

فیلم پرواز قاهر 313
جدیدترین جنگنده ایرانی با نام قاهر 313 با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

"قاهر 313" جدیدترین جنگنده ایرانی

"قاهر 313" جدیدترین جنگنده ایرانی
جدیدترین جنگنده ایرانی با نام قاهر 313 با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تبريك اين موفقيت بزرگ كه در راستاي تحقق فرامين فرمانده معظم كل قوا به منصه ظهور رسيده است اظهار داشت:كليه مراحل طراحي و ساخت جنگنده بومي قاهر313 توسط دانشمندان و متخصصان اقتدار آفرين سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع انجام شده است.

وزير دفاع در تشريح ويژگي جنگنده قاهر گفت:اين جنگنده پيشرفته با مشخصات ظاهري منحصر بفرد،داراي سطح مقطع راداري بسيار كم و همچنين قابليت انجام عمليات پروازي در ارتفاع پست مي باشد.

                 

ادامه نوشته

بررسی عملکرد و تسلیحات «جدیدترین بالگرد هجومی» سپاه پاسداران

گزارشی از نمونه هجومی شاهد278
بررسی عملکرد و تسلیحات «جدیدترین بالگرد هجومی» سپاه پاسداران
شاهد OH-78 نمونه ای از شاهد 278 است که به تسلیحات تهاجمی سبک از جمله پرتابگر 7تایی راکت های 2.75 اینچی (70 میلیمتری) که 500 تا 5 هزار متر برد دارد و یک قبضه تیربار 12/7 میلیمتری دوربین دار در زیر بدنه مجهز شده است.
 توسعه نمونه های مختلف از یک محصول همواره در صنایع دفاعی دنیا مرسوم بوده است. این امر از این رو که هزینه های لازم برای طراحی، آزمایشات و توسعه را کاهش می دهد مورد توجه قرار دارد. ضمن اینکه بخش زیادی از مسیر کسب اطمینان را نمونه اول پیموده است.
 
نمونه مسلح شاهد 278
بالگرد شاهد 278 که توسط صنایع دفاعی کشورمان در سپاه پاسداران توسعه داده و در سال 1380 آماده آزمایشات شد، در سال جاری گواهینامه نوع (TC) خود را دریافت داشت. پس از آماده شدن برای تولید انبوه فناوری های این بالگرد به صنایع هواپیماسازی ایران منتقل  و تاکنون چندین فروند از آن وارد خدمت در نیروهای نظامی و غیرنظامی کشورمان شده است.
                 

ادامه نوشته

موشک جدید روسیه ضد‌پهپاد و اف22

موشک جدید روسیه ضد‌پهپاد و اف22
روسیه موشکی طراحی کرد که قادر است هر نوع هواپیمای سرنشین دار و بدون سرنشین را هدف قرار دهد.
روزنامه ایزوستیا با اعلام خبر طراحی این موشک نوشت، موشک ( MD- RVV ) این توانایی را خواهد داشت تا با امکان صد درصد انواع هواپیماهای پیشرفته از جمله اف-22 و پهبادها را نابود کند.

یک منبع آگاه به این روزنامه روسی گفت: این موشک جدید تا پایان ماه دسامبر در یکی از آزمایشگاههای صحرایی انجام و سپس نیروی هوایی روسیه به این سامانه نوین ( موشک هوا به هوا با برد نزدیک ) مجهز خواهد شد .

همچنین این منبع اضافه کرد: موشک های جدید( MD- RVV ) بر روی هواپیماهای نسل پنجم (تی – 50 ) که نیروی هوایی روسیه تا سال 2015 به آن مجهز می شود نصب خواهد شد .



علاوه بر آن هواپیماهای سوخو-27 و میگ-31 و سایر ناوگان جنگی هوایی روسیه امکان حمل این موشک را دارند .

به نوشته این روزنامه ، بیشتر مشخصات موشک ( MD- RVV ) محرمانه اما وزن آن 100 کیلوگرم ، طول آن 3 متر و وزن کلاهک آن 8 کیلوگرم طراحی شده است.

این موشک قادر خواهد بود تا هدف را در ارتفاع 20 متر تا 20 کیلومتر در فاصله 300 متر تا 40 کیلومتر ردیابی و 100 درصد نابود کند.

کابوس زیردریایی‌های آمریکا میهمان سواحل ایران

ویژگیهای ناوروسی حاضر درآبهای کشور
کابوس زیردریایی‌های آمریکا میهمان سواحل ایران
ناوشکن های کلاس "Udaloy" از 2 پرتاب گر 4 تایی اژدر با کالیبر 533 میلی متری بهره می برد که می تواند اژدرهایی با سر جنگی متعارف و یا اتمی را تا فاصله 45 کیلومتری بر علیه اهداف سطحی و یا زیر سطحی پرتاب کند.
 در روزهای اخیر یک فروند ناو روسی  به نام "مارشال شاپوشینکوف" به منظور تحکیم روابط بین نیروهای دریایی دو کشور ایران و روسیه در سواحل جنوبی ایران و در مسیر خود به سمت خلیج عدن پهلو گرفت. اما حضور این شناور روسی چه اهمیتی دارد؟
ناوشکن روسی " مارشال شاپوشینکوف "
این ناوشکن روسی در سال 1986 میلادی خدمت خود را در ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی ارتش شوروی سابق آغاز کرده و در فاصله دسامبر 1990 تا آگوست 1991 نیز در خلیج فارس به سر می برده است.
                     

ادامه نوشته

تجهیزات جدید پهپادهای کشور؛ «هدهدهاي ايراني» با چشمان 160 مگاپیکسلی به تنگه هرمز بازگشتند

تجهیزات جدید پهپادهای کشور؛
«هدهدهاي ايراني» با چشمان 160 مگاپیکسلی به تنگه هرمز بازگشتند
از توانمندی های این سامانه جدید پرنده های بدون سرنشین ایران می توان به امکان عکسبرداری تک فریم یا پی در پی خودکار با فاصله زمانی متناسب اشاره کرد به طوری که بدون هیچ گونه فاصله، تصاویر دارای پوشش مشترک طولی مناسب خواهند بود.
چند سالی است که با عملیاتی شدن سامانه "هد هد" در نیروهای مسلح کشورمان، تمامی منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان زیر پوشش آنلاین پرنده های بدون سرنشین ایرانی در تمام مدت شبانه روز قرار دارند و ثمره این نظارت دقیق در تامین هرچه بیشتر امنیت و منافع جمهوری اسلامی ایران کاملا عیان است.
اما اهمیت و ضرورت به روزرسانی و ارتقاء اجزای مختلف این سامانه، متخصصان دفاعی و دانشگاهی ایران را بر آن داشته تا زیرسامانه های "هد هد" اعم از هواگردها و دوربین های نصب شده روی آن را بهینه سازی کنند و اکنون متخصصان کشورمان موفق به ساخت دوربین های تصویربرداری دیجیتال جدید با قدرت تفکیک بالا شده اند که در پهپادهای شناسایی از جمله سامانه "هد هد" مورد استفاده قرار می گیرد. 
                        

ادامه نوشته

آشنایی با 5 پهپاد ناشناخته در دنیای تسلیحات

نگاهی به تلاش کشورهای گمنام در حوزه بدون سرنشین‌ها
آشنایی با 5 پهپاد ناشناخته در دنیای تسلیحات
از توانایی های جالب پهپاد آفریقایی، قابلیت کشف قبضه های توپ و موشک انداز در میدان نبرد است که به فرماندهان کمک می کند هر چه سریعتر برای نابودی این تهدیدات وارد عمل شوند.
پرنده های بدون سرنشین (UAV) امروزه به بخشی ثابت در بسیاری از ارتش های جهان بدل شدند. اگر تا چند سال قبل تنها چند کشور صنعتی و ثروتمند به عنوان کاربران اصلی این وسایل پرنده به شمار می رفتند اما امروزه بسیاری دیگر از کشورها در 5 قاره جهان به طراحی و تولید پهپادها مشغول هستند.
ادامه نوشته

آشنایی با بزرگترین سازمان نظامی جهان

در "ناتو" چه خبر است؟
آشنایی با بزرگترین سازمان نظامی جهان
چگونه جنگ‌های یک سازمان مبتنی بر اصول جنگ سرد پس از پایان جنگ سرد آغاز می‌شوند؟ کشورهای ناتو چه زمان و تحت چه شرایطی وارد جنگ می‌شوند؟ آیا ناتو توانسته بر ادعاهای صلح‌آفرینی خود در کشورهای تحت سیطره‌اش دست یابد؟ برای رازگشایی از این سؤالات با گزارش ویژه مشرق همراه شوید.

در ابتدای جنگ سرد و زمانی که رهبران از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به اروپای غربی واهمه داشتند، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تأسیس کردند. این سازمان تحت سلطه آمریکا مأموریتی دفاعی برای خود تعریف کرده بود – دفاع از اعضا در مقابل حملات کشورهای دیگر. این حمله هیچگاه روی نداد. مشخص نیست که آیا وجود این سازمان عاملی بازدارنده بود یا اینکه شوروی اصلا نیتی برای انجام این کار نداشت. شاید هیچگاه جواب این پرسش را ندانیم.

ادامه نوشته

قویترین موشک بالستیک جهان

قویترین موشک بالستیک جهان
به گزارش صدای روسیه این موشک در رده های سازمان ناتو به نام "ساتانا" و در روسیه به نام RS-20V شناخته شده است.
 فرماندهی یگان موشکی روسیه در مصاحبه خبری جمعه گفت، روسیه دارای قویترین موشک بالستیک در جهان می باشد و این نمونه موشکها تا سال 2020 در خدمت ارتش روسیه خواهد بود.

به گزارش صدای روسیه این موشک در رده های سازمان ناتو به نام "ساتانا" و در روسیه به نام RS-20V شناخته شده است.


دولت روسیه الویت نخست را به درخدمت داشتن موشکهای این کلاس در ارتش روسیه قرار داده است. 

آیا «ناوشکن سهند» به سواحل آمریکا می‌رود/ گام‌های قاطع و محکم ایران برای رادارگریزی

جدیدترین شناور نظامی ایران
آیا «ناوشکن سهند» به سواحل آمریکا می‌رود/ گام‌های قاطع و محکم ایران برای رادارگریزی
سهند قدرت مانور بالاتری هم نسبت به جماران دارد و پروانه های آن قابلیت تغییر زاویه دارند که برتری قابل ملاحظه ای نسبت به نسل قبلی ساخته شده در ایران محسوب می شود و کشتی با سرعت بیشتری تغییر جهت می دهد.
 ناوشکن جدید سهند در کنار دو هدف دریایی که احتمالا برای رزمایش ولایت91 ساخته شده اند
طراحی و ساخت ناوشکن(ناومحافظ) جماران دستاورد علمی و فنی بسیار بزرگی بود که توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنایع مختلف از سراسر کشور محقق شد. هر چند ابعاد علمی، صنعتی و نظامی این ماجرا به خودی خود بسیار قابل توجه است اما مهمترین جنبه ساخت این ناو حدوداً 94 متری و 1400 تنی ایجاد خودباوری در بین متخصصان کشورمان بود که باور کردند آنچه تا به حال در داخل ساخته نشده به معنی غیرقابل دسترس بودن آن نیست.
                               
ادامه نوشته

پهپاد آچار فرانسه هم در اختیار ایران است/ آمریکا آخر پاییز جوجه‌های اطلاعاتی‌اش را بشمارد

دستیابی ایران به RQ-7 Shadow
پهپاد آچار فرانسه هم در اختیار ایران است/ آمریکا آخر پاییز جوجه‌های اطلاعاتی‌اش را بشمارد
RQ-7 Shadow رکورد 750هزار ساعت پرواز و 173هزار مأموریت رزمی را به جای گذاشته است. این پهپاد این توانایی را دارد که با استفاده از طیفهای الکترومغناطیسی، هر منطقه و یا شیء را بازرسی کرده و حتی به مواد تشکیل دهنده آن پی ببرد.
خانواده پهپاد "Shadow" به معنای سایه از جمله پهپادهای کارکشته آمریکایی است که در چند سال اخیر به صورت گسترده توسط نیروی زمینی و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. این گونه از پهپاد توسط شرکت آمریکایی "AAI" طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر مسئولیت عمده شناسایی برای نیروهای آمریکایی در سطح گردان و تیپ را بر عهده دارد.


پهپاد RQ-7
                      
ادامه نوشته

پایان رمزگشایی از بدنه و هارد «آرکیو 170»/ ساخت نمونه بومی "اسکن ایگل"

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد:
پایان رمزگشایی از بدنه و هارد «آرکیو 170»/ ساخت نمونه بومی "اسکن ایگل"
سردار حاجی زاده با تشریح اقدامات سپاه در مقابله با فعالیتهای اطلاعاتی پهپادهای امریکایی گفت: ما شلیک به پهپاد امریکایی (پریدیتور) را اعلام نکردیم تا برداشت سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا صورت نگیرد چراکه اقدام ما صرفا نظامی بود نه سیاسی.
سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران که بعد از ظهر امروز به مناسبت سالروز به دام افتادن پهپاد جاسوسی آر- کیو 170 در همایشی با عنوان "روز پیروزی" در دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی سخن می گفت، با اشاره به رمزگشایی این پرنده مدرن بدون سرنشین گفت: بر اساس اطلاعات به دست امده،؛ آرکیو 170 هیچ ماموریت جاسوسی از مناطق هسته ای ایران را بر عهده نداشته است.

وی یادآور شد: اوباما رئیس جمهور آمریکا به مقامات اسراییلی گفته بود که این پهپاد برای جاسوسی هسته‌ای از ایران مأمور شده بود اما متخصصان ما بعد از رمزگشایی آن متوجه شدند که این پهپاد حتی یک مأموریت هسته‌ای هم در ایران نداشته است که این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها موضوع هسته‌ای را بهانه کرده‌اند.

ادامه نوشته

ویژگی‌های پهپاد "Scan Eagle"در چنگال سپاه

ویژگی‌های پهپاد "Scan Eagle"در چنگال سپاه
هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

در سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 توسط نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور، امروز شاهد به دام افتادن یک فروند پهپاد شناسایی آمریکایی از نوع Scan Eagle به دست نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس بودیم.

هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند.

                                                  

ادامه نوشته

Texas Students Hijack a U.S. Government Drone in Midair

و اما این بار دانش آموزان تکزاس یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را پایین کشیدند.

دیگه کار امریکا به کجا رسیده ...

Texas Students Hijack a U.S. Government Drone in Midair

Predator Drone US Air Force

The U.S. government, understandably, doesn't want its drone technology to fall out of the sky and into other peoples' laps. But being able to hijack a drone and control it? That's even worse. And a team of researchers has done it for 1,000 bucks.

The University of Texas at Austin team successfully nabbed the drone on a dare from the Department of Homeland Security. They managed to do it through spoofing, a technique where a signal from hackers pretends to be the same as one sent to the drone's GPS.

We've seen spoofing before; it was reportedly used to bring down the drone that crashed in Iran last year . As the researchers point out, we'll be seeing (or maybe not seeing) more and more drones in the skies as the technology becomes more widely used, so making this technique ineffective will be high on Homeland Security's priority list.

شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه در منطقه خلیج فارس به همراه فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه دریادار فدوی خبر داد:
شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه در منطقه خلیج فارس به همراه فیلم
دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی از نوع اسکن ایگل (ScanEagle) توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

 یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (ScanEagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آیند.

                                                  

ادامه نوشته

عقاب جستجوگر آمریکا از کجا آمده است؟

آشنایی با جدیدترین شکار سپاه
عقاب جستجوگر آمریکا از کجا آمده است؟
آمریکایی ها در طراحی این پهپاد چندین اصل را در نظر گرفتند. عدم استفاده از دم باعث کاهش وزن این پرنده می شود. در عین حال استفاده از بالهای بلند بقاء و ثبات پذیری این پرنده را افزایش می دهد. وزن 12 کیلوگرمی سبکی خاصی را به این پهپاد داده و آن را در رده پهپادهای " مینی " در طبقه بندی جهانی پهپادها قرار می دهد.
پهپاد "ScanEagle " یا " عقاب جستجوگر " پرنده بدون سرنشین مورد نظر است که توسط واحدهایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه خلیج فارس به دام افتاده و با توجه به تصاویر موجود به صورت تقریبا سالم به غنیمت درآمده است. اما این عقاب آمریکایی از کجا آمده و برای چه منظوری به حریم هوایی ایران نزدیک شده بود بحثی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

اسکن ایگل آماده پرتاب از روی عرشه کشتی آمریکایی
به طور کلی پهپاد اسکن ایگل پاسخ به نیاز برای یک پهپاد سبک شناسایی به منظور تامین نیازهایی همچون :جمع آوری اطلاعات، پشتیبانی از عملیات نیروهای ویژه، رله پر سرعت ارتباطات صوتی و بصری به صورت بی سیم، اسکورت کاروانهای با ارزش دریایی و زمینی و همچنین گشت و مراقبت از تاسیسات ثابت با اهمیت بالا از جمله وظایف تعریف شده برای اسکن ایگل است.
                                                  

ادامه نوشته