رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

اشراط الساعة چیست؟...

 ((اشراط الساعة)) را از نشانه های نزدیک شدن قیامت می گویند که در منابع شیعه و اهل سنت در روایات بسیاری از آن بحث شده و د قرآن مجید تنها در همین مورد به آن اشاره شده است. 

یکی از مشروح ترین و جامع ترین روایات در این زمینه روایتی از پیامبر اسلام به نقل از ابن عباس است که حاوی نکات فراوانی می باشد. 

او می گوید:در حجة الوداع بودیم.حضرت درب خانه کعبه را گرفت و رو به ما کرد و فرمود:آیا شما را از اشراط الساعة آگاه کنم؟سلمان که در آن روز از همه به پیامبر نزدیک تر بود٬ عرض کرد:آری٬ای رسول خدا! 

آن گاه فرمود از نشانه های قیامت  تضییع نماز ٬ پیروی از شهوات٬ تمایل به هوا پرستی٬ گرامی داشتن ثروتمندان و فروختن دین به دنیاست و در این هنگام است که قلب مومن از این همه زشتی ها که می بیند و بر تغییر آن توانایی ندارد٬مانند نمک در آب در درونش آب میشود. 

سلمان گفت ای رسول خدا ٬ آیا چنین امری واقع می شود ؟آن حضرت فرمود:آری،سوگند به خدا که جانم در دست اوست! 

آن حضرت در ادامه دیگر نشانه های نزدیک شدن قیامت را بر شمرد:در آن هنگام زشتی ها زیبا،و زیبایی ها زشت،می شود.امانت  به خیانتکار سپرده می شود و امانت کار خیانت می کند،دروغگو را تصدیق می کنند و راستگو را تکذیب;درزوغ ظرافت و زکات غرامت و بیت المال غنیمت محسوب می شود.مردم به پدر و مادر بدی می کنند و به دوستانشان نیکی.در ان زمان زن با شوهرش شریک تجارت می شود(و هر دو تمام تلاش خود را در بیرون خانه و برای ثروت اندوزی به کار می گیرند).باران کم،و صاحبان کرم خسیس،و تهی دستان حقیر شمرده میشوند.در آن هنگام بازار ها به یکدیگر نزدیک میگردد.یکی میگویدچیزی نفروختم و دیگری می گوید سودی نبردم و همه زبان به شکایت و مذمت پروردگار می گشایند....

ادامه مطلب ...