کتاب خدا بهترین راهنما برای تدوین جامعترین دستورالعمل بهداشتی در تمام زمینهها محسوب میشود. علی علیهالسلام بارها در کلام خود قرآن را شفا معرفی کند که با مراجعه به نهجالبلاغه برخی از آن تعابیر را میتوان یافت.
ایشان میفرماید: از این کتاب، برای بیماریهای خود شفا بخواهید، در مشکلات، از آن یاری طلبید، چرا که در این کتاب، درمان بزرگترین دردهاست. (درد جسم و جان، درد کفر و نفاق، درد گمراهی و ضلالت) و نیز در جای دیگر میگوید: بر شما باد به کتاب خدا (قرآن)، به درستی که آن ریسمان محکم الهی و نوری روشن و شفایی، سودمند است.
موفق باشید ...
امام حسن عسکری می فرمایند:
امام عسکرى علیه السلام :از افشاى اسرار و ریاست طلبى بپرهیز که این دو آدمى را به هلاکت مى کشانند .
موفق باشید ...
امام محمد باقر(ع) روایت کرده است : عصاى موسى(ع) در نزد آدم(ع) بود، بعد از آن به شعیب منتقل شد، پس به موسى بن عمران رسید. و به درستى که آن عصا نزد ما است، و من در این نزدیکى آن را دیدم، به مرتبه اى سبز و تازه بود.که گویا الحال از درخت خود جدا شده بود. و به درستى که این عصا، سخن مى گوید چون مأمور شود به سخن گفتن، و براى قائم ما مهیّا و آماده شده، و قائم ما به آن عصا مى کند آنچه موسى به آن مى کرد. و به درستى که این عصا، به ترس مى افکند هر که آن را ببیند و فرو مى برد آنچه دشمنان ما تزویر مى کنند و به دروغ آن را به خلق مى نمایند، و مى کند آنچه را که به آن مأمور شود.
به درستى که این عصا، که در آنجا که شروع کرد که فرو برد آنچه را که به دروغ به مردم مى نمودند، و همان را باز مى کرد و آن را دو شعبه (یعنى: دو طرف) بود: بالا و پایین. و یکى از دو شعبه، در زمین و دیگرى در سقف بود، و میانه لب بالا و پایین آن چهل ذراع بود. و به زبان خویش، آنچه را که به تزویر و حیله ساخته بودند، فرو مى برد .
امام جعفر صادق(ع) روایت کرده است که گفت: شنیدم از آن حضرت که مى فرمود: الواح موسى(ع)، در نزد ما است، و عصاى موسى در نزد ما است، و ماییم وارثهاى پیغمبران .
موفق باشید ...
جهان غرب و صهیونیسم جهانی درصدد هستند تا به طرق مختلف، نام مبارک حضرت محمد(ص) را از جایجای جهان حذف کنند...
امام جعفر صادق علیهالسلام فرمودند: مداومت بر تلاوت سوره الرحمن را ترک مکنید، زیرا این سوره در دلهاى مردم منافق و دو رو قرار نمىگیرد، و پروردگار توانا در روز قیامت او را به صورت انسانى هر چه زیباتر و خوشبوتر مىآورد، تا در جایى که هیچ کس را در پیشگاه الهى آن قرب و نزدیکى نباشد، بایستد.
سپس خداوند متعال به او مىفرماید: کیانند آنان که تو را در نماز میخواندند و تلاوت تو (در دنیا) کردند؟
و به آنان خطاب میفرماید: شفاعت کنید در حق هر که خواهید، و آنها شفاعت مىکنند تا اینکه کسى نماند که شفاعتش نمایند، سپس خداوند مىفرماید: وارد بهشت شوید و در هر جاى آن که خواستید اقامت کنید.
موفق باشید ...
حضرت محمد (ص) پیروان خود را به چهار گروه و نوع تقسیم نموده اند به نحوی که ایشان فرموده اند:
پیروان من چهار صنف و نوع هستند:
نوعی دیگر که گاهی نماز می خوانند و گاهی نمی خوانند، «غی» جایگاه آنان است و «غی» نام طبقه زیرین از طبقات دوزخ است.
گروهی از امتم اصلاً و ابدا نماز نمی خوانند، پس «سَقَر» جایگاه آنان است و «سقر» نام طبقه ای (دردناک و زجرآور) دوزخ است. به نحوی که خداوند متعال می فرماید از گنهکاران می پرسند: چه چیز شما را به دوزخ فرستاد؟
پس در پاسخ می گویند: ما از نمازگزاران نبودیم و به فقرا طعام نمی دادیم، ما پیوسته با اهل باطل همنشین و هم صدا می شدیم، و همیشه روز قیامت را انکار می کردیم، تا زمانی که مرگ ما فرا رسید. لذا شفاعت هیچ یک از شفاعت کنندگان به حال آن ها سودی ندارد و باید در عذاب الهی برای همیشه بمانند.
گروهی (از امت و پیروانم) همیشه نماز می خوانند و آن را ترک نمی کنند و آنان در نمازشان خاضع و خاشع هستند، و از این رو خداوند متعال می فرمایند: همانا اهل ایمان و مومنان به پیروزی و رستگاری رسیدند؛ آنان که در نماز خاشع و خاضع می باشند.
موفق باشید ...
حضرت علی (ع) آمده است: همانا هر مسلمانی دارای سه همراه است: مال او که تا هنگام مرگ با اوست، فرزندان و بستگان او که تا کنار قبر می آیند، اعمال او که در زندگی و مرگ پیوسته همراه او می باشند. ادامه مطلب ...
در این باره حضرت محمد (ص) می فرمایند: هر کس یک شبانه روز بیمار گردد و نزد عیادت کنندگان شکوه نکند، خداوند متعال او را در روز قیامت با خلیل خویش، حضرت ابراهیم (ع) محشور می گرداند تا به مانند برقی پُر درخشش از پل صراط عبور نماید. ادامه مطلب ...
حضرت محمد (ص) درباره ی بدهکارانی که به پس دادن قرض خود نمی اندیشند، می فرمایند: چهار گروه هستند که دوزخیان از بوی بدشان همواره در آزارند و آب گرم می آشامند و فریادشان به گفتن واویلا بلند است که یکی از آن چهار گروه کسی است که مرده است و حق الناس (وام و قرض) از مردم بر عهده اش بوده و آن را پرداخت نکرده است .
همچنین این بزرگوار فرموده اند:هیچ دردی به درد و عذاب چشم نمی رسد، و هیچ غصه ای به غصه ی بدهکاری نمی رسد، و در پی آن پیامبر (ص) بدهکاری را ریسمان و طناب خداوند متعال در زمین معرفی نمودند که اگر خداوند بخواهد بنده ای را ذلیل نماید، آن را به گردن او می اندازد.
امام باقر (ع) فرموده اند:نخستین قطره ی خونی که از شهید ریخته می شود، کفاره گناهانش می گردد، مگر بدهی او که، کفاره اش ادای آن است .
از ائمه اطهار (ع) نقل شده است که فرموده اند: روز قیامت بدهکار در حال وحشت از غم و غصه شکایت می کند. پس او را می آورند و اگر اعمال نیکو داشته باشد، آن ها را برای طلبکارش منظور می کنند و اگر اعمال نیک نداشته باشد، گناهان و زشتکاری های طلبکار را برای فرد بدهکار حساب می کنند.
پس اگر بدهی دارید به فکر پرداخت کردنش باشید که مرگ خبر نمی کنه و اگر بیاد راه بازگشتی ندارین ، برای یک لحظه تصور کنین ...
موفق باشید ...