رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

استانداران چقدر حقوق می گیرند . . .

ثروتی عضو سابق شورای حقوق و دستمزد گفت : اکثر وزرای ما بیش از آنچه که باید حقوق بگیرند می گیرند . استانداران هم همینطور . حقوق استانداران ما باید حداکثر ۲ میلیون باشد ولی متاسفانه اکثر آنها بالای ۱۰ میلیون حقوق می گیرند . 

متاسفانه مدت هاست که این مسأله بر کشور حاکم است و اکثر این دوستان از اسلام و کتاب خدا فاصله گرفته گرفته اند ، بی دلیل نیست که امروز تامین اجتماعی و بعضی اداران خصوصی و نیمه دولتی ما در پرداخت حقوق مردم با مشکل مواجه اند . این دوستان آگاه باشند که این درآمدهای بالا نوعی رباست و عاقبت ندارد ، نه در دنیا نه در آخرت . 

موفق باشید . . . 

نیت خوب داشته باشید تا سالم شوید . . ‌.

حضرت علی (ع) فرموده اند : نیت خوب ، بر خاسته از سلامت درون است . 


موفق باشید . . . 

محبوبترین آدمیان . . .

رسول اکرم (ص) فرموده اند : روز قیامت محبوترین آدمیان نزد خداوند ، فرمان برترین آن ها از اوست . 


موفق باشید . . . 

اصل روزه گرفتن . . .

بهترین راه برای آزاد شدن پی بردن به حکمت های عبادات است . در بعضی روایات آمده است که روزه بگیرید برای آن که طراوت و خرمی و شادابی غیر ماه مبارک را از دست بدهید . زیرا آن نشاط کاذب و زود گذر است . وقتی انسان روزه گرفت و به آن دل بست ، کم کم به باطن روزه پی می برد . 

خدای سبحان فرموده است : روزه مال من است و من شخصا به آن جزا می دهم . 


برگرفته از کتاب : حکمت عبادات 


موفق باشید . . . 

توجه به نیازمندان . . .

رسول اکرم (ص) فرموده اند : افطاری دادن  به برادر دینی ات و خوشحال کردن او پاداشی بزرگتر از روزه داری دارد. 


موفق باشید . . . 

گذشت کنید تا خدا هم بهترش را به شما بدهد . . ‌.

امام علی (ع) فرموده اند : هر کس به خاطر خدای سبحان از چیزی بگذرد ، خداوند بهتر از آن را به او خواهد داد . 


اینقدر گرفتار مال و منال دنیا شدند که از خدا و کتابش غافل شدند تا جایی که حتی یکبار هم نشده این کتاب مقدس را باز کنند تا ببینند خداوند عالم از آنها چی می خواد . خیلی بده ها ! 

بعضی دوستان گله میکنند که چرا بعضی ها اینقدر قرآن بلدند ، ذکر میگن ، حدیث حفظند ؛ تقصیر خودتون است حاضر نیستند حتی برای پنج دقیقه هم که شده دست از کار بکشند و خدا را صدا بزنند ، کتابش را بخوانند ، نماز بخونند . این روند را ادامه می دن تا جایی که کلا  خدا را از یاد میبرند ، بعد چطور توقع دارین خدا هم به یاد تون باشه . پس به یاد خدا باشین تا خدا هم به یادتون باشه 


موفق باشید . . . 


بهشتی ها کیان . . ‌.

رسول اکرم (ص) فرموده اند : نیت خوب ، صاحب خویش را به بهشت می برد ‌. 

نیت خیلی مهمه ، چون از درون انسان نشات می گیره و کسی که از درون انسان  و آنچه در ذهنش می گذرد آگاه است تنها پروردگار عالم است . اینجاست که باید حواسمون را جمع کنیم ، و بدانیم که نیت بد انسان را به داخل جهنم سوق میده . چون وقتی یه شخصی نیت بد نسبت به اطرافیانش و مردم داشته باشد مسلما این رفتار فرد موجب آزار مردم و اطرافیانش می شه و ناخشنودی خداوند می شه و از رحمت و نظر خدا محروم می شه و لذت ایمان را نمی چشه . پس اگر می خواین بهشتی باشین نیت را اصلاح کنید تا موجب توفیقات الهی برای شما بشه . 


موفق باشید . 

روزه گرفتن آسونه اگر . . ‌.

آیا میدانید چه کار کنیم تا روزه گرفتن برامون آسون باشه ؟ فقط یه راه حل کارا وجود داره و آنهم اینه که به عشق کسی که من و شما را خلق کرده روزه بگیریم ، به عشق اینکه لیاقت دیدار صاحب الزمان را پیدا کنیم ، بعضی از دوستان میگن : ای بابا دیگه عادت کردیم ! نه دوست من این حرف اشتباه است اگر روزه صرفا از روی عادت باشه هیچ وقت اون اثر معنوی روزه در جسم و روحمون نخواهیم دید ، روزه فقط خوردن نیست بلکه راهی برای از بین بردن آلودگی های روحی و جسمی مان است . اگر با این عقیده و باور که روزه واجب شده بر ما مسلمانان از سمت خدای متعال است هیچ وقت نخواهیم گفت : سخته ، تشنمه ، گشنمه ، کی تموم می شه و . . . 

مبادا اینو بگیم که خدا قهرش میاد ، کاری کنیم خشنود بشه . 

موفق باشید . . ‌. 

رمضان ، ماه میهمانی خدا . . ‌.

سلام رمضان هم از راه رسید راستش را بخواین این ماه برای من واقعا مسرت بخش است ، حال و هوای دیگه ای دارم . انگار یه بار سنگین از رو  دوشم برداشته شده ، نمی دونم شما هم این حال و هوا را دارین ، ان شالله که همینطوری باشه از خودم تعریف نکردم حقیقت را گفتم . 

از حاجی محل که پرسیدم علتش چیه ؟ گفت خدا دوست داره که لذت این ماه رو تو دلت انداخته ، خدا را شکر کن و برای خشنودیش فرمانش را زیر پا نذار و توبه را نشکنه و دایم به یادش باش . برای سپاسگذاری پروردگار که این توفیق را بهت داده دست نیازمندان جامعه را بگیر و سعی کن دلی را شاد کنی تا خدا دلت را شاد کنه. و بعد من . . . 


موفق باشید . . ‌.