رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

مطلب آخر سال...

همه ما در طول زندگی مان حوادث تلخ و شیرین را تجربه کرده ایم یکی بیشتر و یکی کمتر اما نکته مهم این است که از حوادث تلخ عبرت بگیریم و سعی کنیم که آنها را در آینده تکرار نکنیم  به گذشته زیاد نیندیشید ٬ همیشه آینده را مدنظر بگیریم و خوبی ها را سرمشق زندگی مان قرار بدهیم. 

خداوند نظاره گر اعمال ماست او ما رو میبینه٬ حرف هامون رو میشنوه٬ از نیت ما باخبره و ....   

سال جدید داره شروع میشه سعی کنیم امسال را با نیت درست زندگی کردن شروع کنیم. 

سال خوبی داشته باشید.بر خدا توکل کنید و هیچ وقت ناامید نشوید.         

                                                 سال نو مبارک 

غافل نباشیم! همه چیز ثبت می شود...

در حدیثی گویا و تکان دهنده از امام جعفر صادق (ع) می خوانیم:رسول خدا وارد زمین بی آب و علفی شد به یارانش فرمود:هیزم بیاورید٬ عرض کردند: ای رسول خدا اینجا سرزمین خشکی است که هیچ هیزم در آن نیست.فرمود:هر چقدر می توانید جمع کنید و بیاورید. 

آنها هیزم ها را آوردند و روی هم ریختند.شعله ای در آن افکند و آتش عظیم ازآن زبانه کشید.سپس پیامبر فرمود:این گونه گناهان کوچک روی هم متراکم می شوند و شما برای تک تک آنها اهمیتی قائل نیستید.سپس فرمود:بترسید ازگناهان کوچک که ثبت می شوند. 

این حدیث به این نکته اشاره دارد که  عواقب گناهان کوچک به هر حال چه کم و چه زیاد عذاب است.  

 

انفاق...

چنین نقل کرده اند که روزی پیامبر اکرم (ص) فرمود:هرکه صدقه ای بدهد دوبرابر آن را در بهشت خواهد داشت.ابوالدحداح انصاری عرض کرد:ای رسول خدا من دوباغ دارم.اگر یکی از آنها را به عنوان صدقه بدهم دوبرابر آن را در بهشت خواهم داشت.فرمود:آری عرض کرد:ام الدحداح و فرزندانم نیز با من خواهند بود.فرمود:آری سپس او باغی را که بهتر بود به عنوان صدقه به پیامبر داد.آیه ۲۴۵ سوره بقره نازل شد و صدقه او را دوهزار برابر برای او کرد. 

ابوالدحداح بازگشت و فرزندان را در آن باغ دید.آنها را صدا زد و گفت:من این باغ را صدقه داده ام و دوبرابرش را در بهشت خریداری کرده ام و تو و فرزندانم نیز با من خواهید بود.  

سپس همگی از باغ خارج شدند و سپس آن را به پیامبر تسلیم کرده.پیامبر فرمود:چه بسیار نخله هایی که در بهشت شاخه هایش برای ابوالدحداح انصاری آویزان شده است.بعضی ها گمان می کنند انفاق و بخشش اموال را کم می کند در حالی که این طور نیست.گسترش و محدویت روزی به دست خداست و او توانایی آن را دارد که در عوض اموال انفاق شده به مراتب بیش از آن را در اختیار ما قرار دهد.پس فراموش نکنیم که همه ما به سوی  خدا باز می گردیم و پاداش های بزرگ آنجاست. 

البته به این نکته توجه اشته باشیم که انفاق باید در راه رضای خدا باشد اگر غیر از این باشد نه تنها اجری از طرف خداوند دارد بلکه موجب دوری ما از رحمت خدا می گردد. 

امام علی(ع) فرموده اند:خداوند از شما در خواست قرض کرده در حالی که گنج های آسمان و زمین از آن اوست و بی نیاز و ستوده.بلکه می خواهد شما را بیازماید که کدام یک نیکوکارترید.(نهج البلاغه-خطبه ۱۸۳). 

 

 

بلای اسراف و تبذیر...

بی شک مواهب و نعمت های موجود در کره زمین برای ساکنانش کافی است...

ادامه مطلب ...

رشوه خوای بلای بزرگ جامعه ها...

یکی از بلاهای بزرگی که از دیرباز دامنگیر بشر شده و با شدت بیشتر ادامه دارد...

ادامه مطلب ...