رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

مرگ آخر زندگی نیست ، آیا تا الان عمیقا توجهی به این مسئله داشته اید ...

روایت شده است که امام صادق (ع) از پدرشان و ایشان از آباء گرامیشان از رسول خدا (ص) نقل کرده که فرمودند:

خداوند تبارک و تعالی هیچ خلقی را بیشتر از ملائکه نیافریده فرشتگان به قدری زیادند که هر شب هفتاد هزار ملک از آسمان نازل شده و خانه ی خدا را طواف می کنند، هنگام طلوع فجر به سوی مرقد رسول الله می روند و بر آن بزرگوار سلام می کنند، سپس به سوی قبر امیر مؤمنان رفته و بر آن حضرت سلام می دهند، بعد از آن به سوی قبر حسن بن علی رهسپار شده و بر آن حضرت نیز سلام می دهند، از آنجا به کربلا رفته و بر حسین (ع) سلام می کنند، پس از آن قبل از اینکه خورشید طلوع کند به آسمان عروج می نمایند.


سپس ملائک روز نازل می شوند آن ها نیز هفتاد هزارند، روز را تا هنگام غروب به طواف بیت الله الحرام مشغول می شوند وقتی که خورشید غروب می کند به سوی تربت پاک رسول الله می روند و بر آن حضرت سلام می دهند، سپس به سوی مرقد امیر مؤمنان بعد از آن تربت امام مجتبی (ع) و از آن پس به سوی قبر شریف امام حسین (ع) می روند و بر آن بزرگواران سلام می دهند و قبل از اینکه شب فرا رسد به آسمان عروج می کنند.


سوگند به آنکه جانم به دست اوست چهار هزار فرشته کنار قبر امام حسین (ع) تا روز قیامت خاک عزا بر سر می ریزند و بر آن بزرگوار گریه می کنند.


روایت که خداوند هفتاد هزار فرشته را بر قبر امام حسین (ع) باز داشته که سوگواری کرده و نماز می گذارند و برای زائران آن حضرت که عارف به حق آن حضرت باشند دعا می کنند و به رئیس آن منصور گفته می شود. هیچ زائری به زیارت امام حسین (ع) نمی رود مگر اینکه فرشتگان به استقبال او می روند و از کربلا بیرون نمی رود مگر اینکه او را مشایعت می نمایند، بیمار نمی شود مگر اینکه به عیادت او می روند، نمی میرد مگر اینکه بر جنازه اش نماز می گذارند و بعد از فوتش برای او استغفار می کنند.


موفق باشید ... 

توفیق پاکی از گناهان نصیب چه کسانی است ...

قلب قرآن سوره ی یس است، کسی که این سوره را در هر روز پیش از آنکه شب فرا رسد بخواند، در آن روز از بلاها و حوادث ناگوار محفوظ می ماند و رزق و روزی اش تأمین می شود و کسی که آن را در شب پیش از خواب بخواند خداوند متعال هزار فرشته بر او موکل می نماید که او را از شر هر شیطان رانده شده ای و از هر بلایی در امان نگه دارند و اگر در آن روز یا آن شب بمیرد، خداوند بهشت را روزی او می گرداند و در مراسم غسل او سی هزار فرشته حضور می یابند که همگی برایش استغفار می نمایند و با حال استغفار وی را تا کنار قبرش تشییع می کنند و چون او را در قبر قرار دادند، آن فرشتگان همراه او می باشند و به عبادت خداوند می پردازند و پاداش عبادت خود را به او هدیه می دهند و قبرش تا حد ممکن وسعت می یابد و پیوسته در قبر او نوری تا کرانه های آسمان تابش دارد تا آنگاه که رستاخیز فرا رسد و چون او از قبر بیرون آید، فرشتگان او را همراهی می نمایند و با او سخن گفته و بر رویش لبخند می زنند تا او از صراط و میزان عبور نماید و او در نزد خداوند جایگاهی رفیع را داراست.


سپس خداوند متعال به او می فرماید: ای بنده ی من؛ شفاعت کن، که شفاعتت را در حقِ هر کس که شفاعت نمایی خواهم پذیرفت و ای بنده ی من هر چه را می خواهی درخواست نما، که آن را به تو خواهم داد آنگاه او شفاعت می کند و خداوند شفاعتش را می پذیرد و از خداوند می خواهد و خداوند به او می دهد و مانند دیگران که بازپرسی می شوند و بازداشت می شوند و خواری می بینند او بازپرسی و بازداشت نمی شود و خواری نمی بیند.


موفق باشید ... 

اگر می خواهید محبوب خدا و رسول باشید از دایره ی دین خارج نشوید ...

سلمان فارسی نقل می کند که پیامبر (ص) فرمودند: کسی که حسن و حسین را دوست بدارد، من او را دوست می دارم و کسی را که من دوست بدارم، خدای متعال نیز او را دوست می دارد و کسی را که خداوند متعال دوست بدارد، داخل بهشتی می نماید و کسی که با آن حسنین به دشمنی برخیزد و آن ها را دشمن بدارد، من دشمنش می دارم و کسی را که من دشمن گیرم، خداوند دشمن می دارد و کسی را که خدای متعال دشمن گیرد، داخل دوزخش می سازد .

و نیز حذیقةبن الیمان روایت می نماید که روزی پیامبر (ص) را دیدم، در حالی که دست حسین بن علی (ع) را گرفته و می فرمود: ای مردم؛ این حسین بن علی است، پس او را بشناسید و سوگند به آن کس که جان من در دست اوست، حسین در بهشت خواهد بود و دوستان وی نیز در بهشت جای خواهند داشت و این را بدانید که دوستِ دوستِ او هم در بهشت خواهد بود و این پاداش دوستداران وی می باشد.

موفق باشید ... 

اگر به آخرت اعتقاد دارید ...

روایت شده است که علی بن حسن بن فضال از پدرش و او از قول امام رضا (ع) نقل می کند که این امام همام فرمودند: هر کس که مصائب ما را به یاد آورد و بگرید و یا کسی را بگریاند، در روزی که چشم ها گریان است، چشمانش گریان نخواهد بود و هر کس در مجلسی بنشیند که امر ما در آن احیا و یاد می شود، در روزی که قلب ها می میرند، قلبش نخواهد مُرد و همچنین بکربن محمد ازدی می گوید: امام صادق (ع) به من فرمود: شما خاندان آیا زمانی که گرد هم می نشینید، ذکر احادیث ما را می نمایید؟


عرض کردم: جام به فدایت، آری.


پس حضرت فرمودند: به راستی که این گونه از مجالس را دوست دارم و بدان علاقه مندم. آری، امر ما را زنده کنید، زیرا هر کس ما را یاد کند یا نزد او یادی از ما بشود و به اندازه ی بال مگسی از دیده اش اشک جاری گردد، خداوند همه ی گناهان او را اگر چه به اندازه ی کف دریا باشد، مورد بخشش خود قرار می دهد و نیز از امام این امام همام روایت شده است که فرموده اند:کسی که به یاد ما چشمانش اشک آلود شود، خداوند چهره اش را بر آتش جهنم حرام می کند.


موفق باشید ... 

می خواد روزی زیاد شه ، پس اول نیت و باطن و ظاهرت رو خوب کن بعد انتظار داشته باش ...

امیرالمومنین على(ع) بیان می دارند: آدمى با نیّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنیت محیط و وسعت روزى، دست مى یابد؛ و امام صادق (ع) فرموده اند:هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.

علاوه بر این از پیامبر (ص) نقل شده است که: خداى والا مى فرماید: وقتى بنده من کار نیکى اراده کند و نکند آن را یک کار نیک براى وى ثبت کنم و اگر بکند ده کار نیک تا هفتصد برابر ثبت کنم و وقتى کار بدى اراده کند و نکند بر عهده او ثبت نکنم و اگر بکند یک کار بد بر عهده او ثبت می نمایم؛ و نیز امام علی (ع) فرموده اند:به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن کس که باطنش نیکو و نیّتش خالص باشد.

امام صادق (ع) می فرمایند :کسى که نیّت درست داشته باشد، دل سالم و پاک دارد، زیرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شیطانى به سبب خالص گردانیدن نیّت در همه کارها براى خداوند است؛ و در این راستا امام کاظم(ع) بیان می دارند:همان گونه که قوام جسم، تنها به جان زنده است، قوام دیندارى هم تنها به نیّت پاک است و نیّت پاک، جز با عقل حاصل نمی‏شود.

موفق باشید ... 
 

به رفتار ناشایستی که با خود و دیگران داریم بی توجه نباشیم ...

یکی از مفاهیم عالی و ارزش های دینی مفهوم عدل است که از صفات برجسته الهی نیز محسوب می شود.امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند:عدالت، ترازوى خداى سبحان است که آن را در میان خلق خود نهاده و براى بر پا داشتن حق، نصب کرده است. پس، برخلاف ترازوى او عمل مکن و با قدرتش مخالفت مورز.

ادامه مطلب ...

بعضی رفتارهایمان را اصلاح کنیم ...

در روایتی از امام رضاعلیه السلام آمده است:

حضرت یحیی علیه السلام به شیطان گفت آیا شده است که لحظه ای برمن تسلط یابی ؟

پاسخ داد نه،ولی در تو خصلتی است (که من دوست دارم)و مایه تعجب من است

یحیی گفت :آن چیست؟گفت:تو آدم پرخوری هستی ،پس هنگامی که غذا می خوری سنگین می شوی و همین امر باعث می شود که از قسمتی از نمازمستحبی و شب زنده داری باز بمانی.

یحیی گفت :من با خدا عهد می بندم که هرگزاز این پس غذای سیر نخورم تا خدا را ملاقات کنم .

شیطان من نیز با خدا عهد می بندم که هرگز مسلمانی را نصیحت نکنم تا خدا را ملاقات کنم .

سپس خارج شد و بعد از این جریان به سوی او باز نگشت .

موفق باشید ... 

بعضی رفتار ها از حد خودش درست نیست ...

حضرت محمد (ص) بیان داشته اند: خنده دو قسم است: خنده ایست که خدا آن را دوست دارد و خنده ایست که خدا آن را دشمن دارد، اما خنده اى که خدا آن را دوست دارد، آنست که مرد به روى برادر خویش از شوق دیدار وى لبخند زند اما خنده اى 

که که خداوند متعال آن را دشمن می دارد آنست که مردی سخن خشن و ناروا (در حق کسی) گوید که بخندد یا عده ای به واسطه آن بخندند و بسبب آن هفتاد پاییز در جهنم سرنگون می گردد، و نیز امام باقر (ع) فرموده اند:لبخند آدمى به روى برادر مؤمنش، حسنه است.

همچنین امیرالمومنین على (ع) می فرمایند : بهترین خنده، تبسّم است، و نیز لقمان (ع) به فرزند خود فرموده است: پسرم! از خنده زیاد بپرهیز؛ زیرا دل را می‏میراند.