رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

داستانی از فشار قبر آدم تندخو...

یکی از صفات نیک وپسندیده آدمی داشتن اخلاق نیکو و شیوه درست برخورد با اطرافیان می باشد  .  

 

خداوند تبارک وتعالی که خود مظهر همه صفات نیکوست یکی از برتری های پیامبر را داشتن "خلق عظیم "برمی شمارد و آن را به عنوان یک امتیاز برای پیامبر مورد توجه قرار داده است .آنجا که می فرماید و انک لعلی خلق عظیم (قلم آیه 4) .
و همانا تو بر خویی بزرگ هستی
 

اگرچه تقریبا همه ائمه معصومین علیهم السلام برخوردار از این صفت حسنه بوده اند و دیگران را به داشتن آن امر فرموده اند اما در حدیثی از امام صادق علیه السلام روایت شده است که :
عن ابی عبدالله(ع) قال ان الخلق الحسن یمیت الخطیئه کما تمیت الشمس الجلید (کافی ج 2)
امام صادق(ع) فرمایند:
خوش خلقی خطاها را آب می کند آنچنان که خورشید یخ را آب می کند. 


بدخلقی می تواند علاوه بر اثار زیانباری که در این دینا برای آدمی به همراه دارد در سرای اخرت نیز دست وپاگیر انسان شود .بد نیست این داستان را که بسیاری از آن شاهد آن بوده اند را بخوانید
سعد بن معاذ یکی از اصحاب پیامبر بود که در زمان ایشان از دنیا رفت پیامبر دستور داد او را غسل دهد و حنوط و دفن کنند وقتی جنازه را برداشتند پیامبر پای برهنه و بدون ردا تشییع نمودند گاهی به جانب راست و گاهی به جانب چپ می رفتند و با پنجه پا حرکت می کردند و خود پیامبر او را در قبر گذاردند و خشتهای لحد را چیدند و میفرمودند خشت بدهید گل بدهید و بین روزنه خشتها را پر میکردند در این هنگام مادر سعد گفت پسرم بهشت بر تو گوارا باد یک مرتبه رنگ از روی پیامبر پرید و فرمود قبر چنان فشاری به سعد داد که شیری که در طفولیت از مادر نوشیده بود از استخواهایش بیرون زد. یاران پیامبر بسیار تعجب کردند. گفتند یا رسول الله کارهایی که شما برای سعد انجام دادی ما برای دیگری ندیدیم چرا پای برهنه تشییع نمودید؟ فرمود چون فرشتگان چنین بودند و من به آنها اقتدا کردم چرا گاهی به سمت راست گاهی به چپ میرفتید فرمودند: دست من در دست جبرئیل بود و به هر طرف میرفت بناچار منهم با او بودم گفتند چرا با پنجه پا راه میرفتید فرمود از کثرت فرشتگان جای قدم گذاشتن نبود با اینکه به دست خود او را در قبر گذاشتید و... و خشتها را چیدید و آنهمه محکم کاری کردید و... مع الوصف فرمودید: قبر او را فشار داد؟ فرمود آری زیرا سعد در خانه تندخو و بداخلاق بود .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد