رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

حضرت فاطمه معصومه (س) ... بانوی بهشت معرفت

هر کس فاطمه(س) دختر امام موسی کاظم(ع) را با معرفت به حقش زیارت کند، بهشت را خواهد داشت.  

  

بقیه در ادامه مطلب...

حضرت معصومه(س) را با کلماتی که امام رضا(ع) یادت داده است، زیارت می کنی و غرق در نور این خواهر و برادر اوج می گیری و بوی بهشت را احساس می کنی. اندوه فراق کریمه اهل بیت(ع) در سالروز وفاتش، برای اهل ولایت ایران جانکاه تر است که بر جدایی این خواهر و برادر به فاصله قم تا مشهد اشک می ریزند. 

 

حضرت معصومه (س) زندگی کوتاهی داشتند، اما در همین مدت کوتاه آن قدر نقششان برجسته بوده است که امروز می بینیم این همه مورد توجه هستند .  

 

نکته جالب در زندگی ایشان اوج عاطفه خواهری است که به خاطر همین شدت محبت، در مدینه طاقت نمی آورند و برای دیدن برادر به سمت ایران حرکت می کنند. ولی همین جنبه در زندگی ایشان هم خیلی مهم است. بخصوص در زمان ما که روابط خانوادگی و خواهر و برادری خیلی کمرنگ شده و ما به چنین الگوهایی نیاز داریم.»  

  

آدم در حرم حضرت معصومه (س) هم احساس معنویت فوق العاده ای پیدا می کند . مطمئناً سفر حضرت معصومه (س) جنبه دینی داشته و نمی شود گفت که یک سفر معمولی بوده است. این که بانوی بزرگواری از خاندان پیامبر (ص) که مظهر عفت و تقوا هستند، رنج سفر را بر خود هموار کند، نشانه آن است که هدفی دینی در آن نهفته است که ارزش تحمل این همه رنج را دارد. ما باید ممنون آن بزرگوار باشیم که با این فداکاری دین را به دست ما رساندند.» 

 

ما هر چه داریم از کریمه اهل بیت (ع) داریم. حضرت معصومه (س) برای قم رحمت و برکت آوردند. البته قم پیش از ایشان هم مرکز علم و تقوا بود، ولی حضور ایشان این مرکزیت را تقویت کرد و به برکت وجود این بانوی بافضیلت، قم به ستونی در جهان اسلام تبدیل شد.» 

 

روایتی هست که می گوید عده ای از شیعیان از راه دور خدمت امام موسی کاظم (ع) رسیدند و پرسشهای شرعی داشتند. اتفاقاً در آن ساعات، حضرت در مدینه نبودند و آن شیعیان هم فرصتی برای ماندن نداشتند. حضرت فاطمه معصومه (س) از جریان باخبر شدند و به پرسشهای آنها جواب دادند. کاروان هنگام خروج از مدینه به امام کاظم (ع) برخوردند و ماجرا را برای ایشان تعریف کردند.
 

حضرت ضمن تأیید پاسخهای دخترشان فرمودند: «فداها ابوها»؛ پدرش فدایش شود. این نشان افتخار بزرگی است که امام معصوم به دخترش می دهد. امام کاظم (ع) فرزندان زیادی داشتند که غیر از امام رضا (ع)، همه پایین تر از مقام عصمت بوده اند. اما در این میان، حضرت فاطمه معصومه (س) با چنین توصیفی ممتاز می شود که این نشان افتخار، به خاطر معرفت و مقام علمی بالایشان به ایشان اعطا شده است.» 

 

حضرت فاطمه معصومه (س) در سفر به ایران، قافله سالار بوده اند و همه گزارشهای تاریخی از این سفر، ایشان را محور معرفی می کنند و مثلاً نمی گویند که فلان امام زاده به ایران آمد و حضرت معصومه (س) هم در همان کاروان حضور داشت.همه نقل ها با محوریت شخصیت ایشان روایت شده است و این نشان از عظمت شأن این بانوی بزرگوار دارد. همراهی تعداد زیادی از خاندان پیامبر (ص) که تعدادی از آنان در ساوه به شهادت رسیدند، نشان از محبوبیت و مقبولیت حضرت فاطمه معصومه (س) در میان خاندان عصمت و طهارت دارد.» 

 

روایات متعددی داریم که بر زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) تأکید می کنند و اجر و فضیلت بسیاری برای آن ذکر می کنند.
 

در روایات بسیاری، پاداش زیارت ایشان، «بهشت» عنوان شده است که البته این زیارت با قید «عارفاً بحقها» مقید شده است. یعنی زائر باید با حق ایشان هم آشنا باشد که در تفسیر آن فرموده اند که حضرت معصومه (س) را در حد مقام معصوم نداند، ولی به تقرب ایشان به اهل عصمت هم معتقد و معترف باشد. جالب اینجاست که زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (س) از خود امام رضا (ع) روایت شده و یکی از وعده های بهشت در برابر زیارت ایشان، از قول برادرشان نقل شده است. خوشبختانه در سالهای اخیر توجه مردم کشور ما به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) بیشتر شده است و این نشان می دهد که آگاهی نسبت به شخصیت ایشان در جامعه بیشتر رواج پیدا کرده است.» 

 

موفق باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد