رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

پیوند با اهل بیت(ع) تنها رشته اتصال به محبت الهی است...

تنها یک رشته در کل این عالم هستی و قیامت متصل باقی خواهد ماند و همیشه وصل است و آن رشته پیوند با معصومین است.

در کتاب کافی ذکر شده است؛ حضرت امام صادق(ع) در مورد شأن و جایگاه مؤمن نزدخداوند متعال می گویند: خداوند جایگاهی را که برای مؤمنین بیان کرده، جایگاه قرب مؤمن به خدای متعال است، در این حدیث طریق تقرب به خدای متعال ذکر شده است و شیخ بهایی نیز در این خصوص می گوید؛ کسانی که اهل ریاضت نفس نیستند، نباید به این مبانی نزدیک شوند.
 

خدای متعال از خود انسان به انسان نزدیک تر است و با تذکر این که خدای متعال بین انسان و قلب او حائل است،قرب خدای متعال به معنای مجاورت و نزدیک شدن جسمانی نیست و بدین معناست که خدای متعال با آدمی است و ما بدین سبب هستیم و اگر خدا نبود ما نیز نبودیم، به عبارتی ما به جهت با خدا بودن برپا هستیم . 

 

از قرآن و معارف اهل بیت(ع) می توان دریافت که اگر مخلوقات ما را اجابت کنند، در واقع خدا است که اجابت می کند و اوست که می شنود؛ اگر خدای متعال مارا اجابت نمی کرد، احدی نمی توانست ما را اجابت کند. 

 

در دعای ابو حمزه ثمالی آمده است «خدایا من تو را حمد می کنم و خدایی را می ستایم که ستودنی است و خدایی ستودنی است که ما را به خودش واگذار کرده و ما را به مخلوقاتش واگذار نکرده است»، این در حالی است که ما در این عالم به همه محتاجیم، پس چگونه است که خدای متعال ما را به کسی واگذار نکرده است؟ 

 

حقیقت این است که خدای متعال ما را به احدی نیازمند نکرده است و اگر در زمان تولد نیازمند پرورش دادن محبت هستیم، خداوند متعال شعاع رحمتش را در قلب مادر قرار می دهد و بدین سبب مادر به فرزندش محبت می کند؛ به همین دلیل است که در قیامت این ارتباط ها قطع می شود و فرزند از والدینش فرار می کند و والدین از فرزند. 

 

 تنها یک رشته در کل این عالم هستی و قیامت متصل باقی خواهد ماند و همیشه وصل است و آن رشته پیوند با معصومین است.  

 

رحمت، حکمت و قدرت خدا با ماست و خداوند متعال نگهبان و حافظ آدمی است . 

 

دلیل مخفی ماندن قبر حضرت زهرا (س) ...  

 

این سؤال باید برای تمام نسل‌ها مطرح شود که چرا قبر حضرت زهرا(س) تا کنون مخفی مانده است؟ 

 

نهضت فاطمی و قیام حضرت زهرا(س) پس از رحلت حضرت رسول(ص) و اعتراض ایشان به جامعه خویش و نگاه انتقادی به مسائل اجتماعی آن عصر به دلیل انحراف عظیم و بنیادینی بود که در جامعه اسلامی پس از پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته بود. 

 

تعصبات قبیله‌ای، نژادی و عقده‌هایی که از زمان حضرت رسول(ص) در دل برخی از افراد باقی مانده بود، ‌انحرافاتی در جامعه اسلامی به وجود آورد که مهمتر از تمام انحرافات، ‌انحراف در بحث رهبری و ولایت امر جامعه اسلامی بود که در نتیجه غصب خلافت و‌ جانشینی امیر مومنان (ع) را به دست افرادی که نه تنها از جانب پیامبر(ص) برای زعامت جامعه تایید نشده بودند بلکه هیچ دلیلی برای تایید آنها وجود نداشت . 

 

مهمترین دلیل برای نهضت حضرت فاطمه(س) و اعتراض ایشان،‌ دغدغه‌ای مبنی بر این بود که کِشتی جامعه اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف شده و به سمت صخره‌ها در حال پیشروی بود. 

 

اگر بخواهیم یک تحلیلی از پیش‌بینی صدیقه طاهره(س) داشته باشیم باید گفت آنچه که امروز دنیای اسلام شاهد آن است آنچه که امروز جهان اسلام را تحقیر می‌کند، هر مصیبتی که در حال حاضر به مسلمانان وارد و کشتاری که توسط جوامع استعمارگر علیه کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد از جمله پیش‌بینی‌هایی بود که حضرت زهرا(س) برای جلوگیری از انحرافی که اتفاق افتاد، داشتند. 

 

حضرت فاطمه(س) می‌دانست که با انحراف امر خلافت از علی(ع) و فرزندان ایشان، کار زعامت جامعه اسلامی به جایی خواهد رسید که مردم در حکومت اسلامی، ‌تحت سلطه استعمار، استکبار و استبداد قرار گرفته و وضعیت آنها روز به روز فلاکت‌بارتر خواهد شد. 

 

 براساس پیش‌بینی حضرت زهرا(س) با تغیبر جایگاه خلافت، ظلم و ستم‌ها نسبت به مسلمانان افزایش خواهد یافت،دلایل داخلی افزایش ظلم این بود که افراد ستمگر و نالایق در صدر کار قرار گرفته و به لحاظ خارجی نیز چون افراد نالایق و ستمگر برای حاکمیت و سلطه خویش به بیگانگان روی آورده و دست نیاز به سوی آنها دراز می‌کنند، جامعه را به سوی وابستگی سوق خواهند داد. 

 

تمام نگرانی حضرت زهرا(س) ناشی از همین بود لذا اینکه ما تصور کنیم صدیقه طاهره(س) به خاطر مسائل شخصی،‌ دفاع از حق همسرش و یا به دلیل اینکه یک باغی از ایشان گرفته شد و امری کاملا شخصی،‌ آن خطبه غرا را ایراد کردند لذا قطعا شأن، عظمت و قدرت روحی حضرت بسیار بالاتر از آن بود که به دلیل محرومیت‌های اجتماعی این قدر بی‌تابی کند. 

 

فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برای اینکه این ناراحتی‌ها و اعتراض‌ها در تاریخ ثبت شود، درخواست کرد شبانه و مخفیانه به خاک سپرده شوند.  

 

از این رو مخفی ماندن قبر ایشان به این دلیل است که مظلومیت حضرت زهرا(س) در طول تاریخ منقوش بماند تا نسل‌های بعدی همواره با این سوال روبه‌رو شوند که دغدغه اصلی دخت مکرم حضرت رسول(ص) چه بود، ایشان آنقدر از امت پیامبر(ص) ناراحت شدند که وصیت کردند هیچ‌کس در تشیع جنازه ایشان شرکت نکند! 

 

موفق باشید ...

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد رستم پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ق.ظ http://mersadgroup.blogsky.com/

سلام با تشکر از مطالبتون
این درد در شیعه از ذهن ها پاک نخواهد شد
اگر تمایل به همکاری و یا تبادل لینک دارید یه سر به ما بزنید
یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد