رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

بوسه شیطان ...

اگر کسی 40 سال عمر از خداوند گرفت و باز هم متوجه نشد که خدایی هست و به سراغ گناه رفت، شیطان پیشانی او را بوسه خواهد زد ...

خداوند می‌فرمایند که انسان باید چهار منزلگاه را طی کند، منزل اول قبل از خلقت انسان، منزل دوم زمان روح داشتن، منزل سوم مرگ و منزل چهارم روز قیامت و رستاخیز است. 

 

 اگر واقعا خداوند را قبول کنیم بنده خدا شده و دیگر هیچ گناهی در جامعه صورت نخواهد گرفت. بنده یعنی کسی که در بند عبودیت است و بندگی خداوند را می‌کند و از خود هیچ نداشته و همه چیز وجود خود را خداوند می‌داند. 


باید بدانیم که  چه کسی بودیم و از کجا تشکیل شدیم و اگر به این مسائل پی بردیم دیگر به هیچ کس از روی غرور نگاه نخواهیم کرد. 


گاهی مشاهده می ‌شود که انسانی 30 یا 40 سال عمر از خداوند گرفته اما باز هم گناه می ‌کند و به خداوند اعتقادی ندارد. 


در روایت آمده است اگر کسی 40 سال عمر از خداوند گرفت و باز هم متوجه نشد که خدایی هست و به سراغ گناه رفت، شیطان پیشانی او را بوسه خواهد زد.
 

باید حواسمان باشد که ما از آن جمله افرادی نباشیم که اجازه می ‌دهیم شیطان ما را ببوسد و باید خودمان به اعمالمان رسیدگی کنیم. 


 باید حواسمان باشد که اگر می‌خواهیم بنده شیطان نباشیم، باید از سن کم کار را آغاز کنیم زیرا اگر سن ما زیاد شد باید تلاش کنیم تا خودسازی صورت دهیم. 


طبق آیات و روایات حسابرسی روز قیامت به قدری حساس است که از جزترین مسائل نیز سئوال خواهد شد، خداوند به اندازه ذرات گرد و غباری که در آفتاب فقط دیده می‌شود نیز کارهای انسان را حسابرسی کرده و عمل خوب و بد انسان محاسبه می‌شود.
  

مراقب باشیم که شیطان در کمین ماست و در راستای به انحراف کشیدنمان ... 

 

موفق باشید ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد