رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

مراقب باشیم که شیطان در صدد گمراهی ماست ...

از امام زین العابدین علیه السلام شنیده شده که می فرمود: هر کس به وعده های خدا تسلی پیدا نکند، دلش از حسرت های دنیا پاره پاره می شود.

به خدا قسم دنیا و آخرت مانند دو کفه ترازوست که هر کدام سنگین  شود، دیگری را سبک می کند.


 سپس این آیات را قرائت فرمود: اذاوقعت الواقعه... روز قیامت که پیش آید و حتما پیش خواهد آمد روزی است که سرنگون کننده است و برتری آور، به خدا قسم دشمنان خدا را به آتش سرنگون می کند و به خدا قسم دوستان خدا را به بهشت بالا می برد. 


سپس حضرت روی به یکی از اهل مجلس کرد و فرمود: از خدا بترس و خواسته خود را از راه نیکو به دست آور و آن چه را آفریده نشده است طلب نکن که هرکس آفریده نشده را بطلبد دلش از حسرت پاره پاره شود و به آن چه می جوید دسترسی پیدا نمی کند. 


سپس فرمود: چگونه به چیزی که آفریده نشده دسترسی توان یافت! آن مرد گفت: چیزی که آفریده نشده است چگونه مطلوب واقع می شود؟ فرمود: کسی که به دنبال ثروت و اموال و وسعت در زندگی می رود، مقصودش آسایش است، و آسایش در دنیا آفریده نشده است و نه برای اهل دنیا.


 آسایش فقط در بهشت آفریده شده است و برای اهل بهشت و ناراحتی و زحمت در دنیا آفریده شده است و برای اهل دنیا، و هرکسی را یک کاسه از دنیا دادند دو برابر  آن حرص به او دادند و هرکس از دنیا بیشتر به دست آورد نیازمندی اش فزون تر خواهد بود، زیرا در نگهداری ثروتش به مردم محتاج است و به هر وسیله ای از وسایل دنیوی احتیاج پیدا می کند پس در ثروت دنیا آسایش نباشد ولی شیطان در درون فرزند آدم وسوسه می کند که در جمع کردن مال آسایش است و حال آن که او را در دنیا به ناراحتی می کشاند و در آخرت به پای حساب، سپس فرمود: دوستان خدا هرگز زحمت دنیا را برای دنیا نکشیدند بلکه زحمت در دنیا را برای آخرت کشیدند.


 سپس فرمود: هان، کسی که غم روزی خورد یک گناه بر او نوشته می شود.عیسی(ع) به حواریون چنین گفت: دنیا پلی بیش نیست از آن بگذرید و به آبادی اش نپردازید. 


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد