رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چگونه یک زندگی شیرین را برای خود فراهم کنیم ... این چنین باشیم

هرانسانی دوست دارد زندگی او هم شیرین و گوار باشد ، امروزه هر کسی برای اینگونه زندگی طرح و برنامه ای می دهد.اما آیا زندگی پایدار فقط در گرو پول و مادیات می چرخد یا سری دیگری نهفته است ؟

خداوند درشب معراج نظر پیامبراسلام (ص) را دراین رابطه سؤال نمود فرمود: 


اى احمد! آیا مى دانى کدام زندگى گواراتر و کدام زندگی پایدارتراست؟عرض کرد: نمى دانم اى خدای من. فرمود: زندگى گوارا آن است که صاحب آن از یاد من غافل نشود، نعمت من را فراموش نکند و نسبت به حق من جاهل نباشد.روز و شب در پس کسب رضایت من است.


و اما زندگی پایدار آن است که (صاحب آن) براى خود به گونه اى عمل مى کند که دنیا در نظرش بى ارزش و در چشمش کوچک و آخرت بزرگ و با عظمت است و خواسته من را بر خواسته خویش مقدم مى دارد و در طلب خشنودی من است. 


و حق مرا بزرگ مى شمارد و همواره توّجه دارد که من نسبت به او آگاه هستم، و شب و روز و هر وقت که مى خواهد گناه و معصیتى بکند، مى داند که من مواظب او هستم و قلب خود را از هرچه که نمى پسندم پاک مى کند و نسبت به شیطان و وسوسه هاى او کینه مى ورزد.


و براى ابلیس هیچ راه سلطه و نفوذى در مملکت دل خویش باقى نمى گذارد. وقتى که چنین حالات و روحیاتى پیدا کرد، در قلب او عشق و محبّتى مى گذارم که قلب و فراغت و اشتغال و تلاش او منحصراً براى من باشد و سخن او را همواره ذکر نعمتهایى که بر اهل محبّت خویش ارزانى

داشته ام قرار مى دهم، و چشم و قلب او را مى گشایم تا با گوش جانش بشنود و با چشم قلبش جلال و عظمت من را ببیند.


و دنیا را بر او تنگ مى گردانم و نسبت به لذّتهاى دنیایى در او کینه اى به وجود مى آورم.و از دنیا او

را به گونه اى بر حذر مى دارم که شبان، گوسفندان خود را از چریدن در چراگاه هاى خطرناک و هلاکت آفرین بر حذر مى دارد.


پس وقتى که چنین شد به شدّت از مردم فرار مى کند، و از دنیاى فانى به سراى باقى و از عالم

شیطنت به سرزمین رحمت منتقل مى شود. اى احمد! من چنین کسى را لباس هیبت و عظمت 

مى پوشانم.و این است زندگى گوارا و حیات ابدى، و این است مقام اهل رضا .


موفق باشید ... 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد