رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

غرور را کنار بگذاریم که همه ما رفتنی هستیم ...

امام صادق علیه السلام می فرمایند: مغرور دنیا مسکین است و در آخرت زیانکار، زیرا او کالای نیک را به کالایی پست می فروشد ، افراد مغرور محبوب نخواهند شد .

 از خویش مغرور مشو و فریب مخور که چه بسا به مال و سلامت بدن خویش مغرور باشی به این امید که باقی می مانی و چه بسا به عمر طولانی و فرزندان و یاران خود مغرور می شوی به این امید که به واسطه  آن ها موفق و رستگار شوی و چه بسا به حال (توانایی و دارایی) و اصل و نسب و دستیابی ات به آرزو و هدایت مغروری و گمان می کنی که صادقی و راه درست رفته ای.


 چه بسا مغروری که مردم پشیمانی ات را در کوتاهی عبادت می نگرند و خدای متعال در قلبت خلاف آن (تو را از عبادت خشنود) ببیند و چه بسا خویش را در عبادت به تکلف و تظاهراندازی، در حالی که خداوند طالب اخلاص است و چه بسا به دانش و نیاکان خویش افتخار کنی، در حالی که از نهفته ها و عیب های درون ات غافلی و خدای تعالی از آن آگاه است و چه بسا به این توهم افتی که خدای را می خوانی و حال آن که غیر او را می خوانی و چه بسا خود را خیرخواه مردم بدانی و حال آن که تو با این کار می خواهی آن ها به سوی تو مایل شوند و چه بسا خویش را مذمت می کنی، ولی در حقیقت خویش را می ستایی.


 بدان که هیچ گاه از ظلمات غرور و آرزوها خارج نمی شوی، مگر این که صادقانه نزد خداوند متعال انابه و اظهار پشیمانی کنی و به عیب خویش پی ببری و فریب کاری پنهان نفس خود را بشناسی. زیرا، در نهایت پوشیدگی است و به جز تو نه خرد و نه دانش به آن دسترسی ندارد و دین و شریعت و پیشوایان هدایت آن را نمی پسندند.


اگر به حالی که در آنی، راضی باشی و خود را مقصر ندانی، هیچ کس به وسیله علم و عمل چون تو بدبخت نیست و عمرش روی به تباهی باشد در نتیجه، حسرت روز قیامت را برای خویش فراهم آورده ای.


موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد