رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

زیبایی انسان در چه چیز نهفته است ...

 خداوند زیبایى و زینت را دوست دارد وگرنه به آن امر نمى‏فرمود، چنانکه اسلام، آیین فطرى است و انسان نیز فطرتاً از زینت لذت مى‏برد.

وقتی خداوند در قرآن می فرماید که هیچ تر و خشکی نیست مگر در کتاب مبین و آن را تبیانی برای همه امور معرفی می کند یعنی آنکه هر آنچه برای سبک زندگی اسلامی و صحیح و برای بهره مندی سعادت دنیا و آخرت نیاز است در این کتاب بیان شده است.


اى فرزندان آدم! نزد هر مسجد (به هنگام نماز، لباس و) زینت‏هاى خود را برگیرید و بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید، همانا خداوند اسراف‌کاران را دوست ندارد.


قرآن به مال و فرزند، زینت گفته است، بنابراین ممکن است آیه بیانگر این باشد که مال و فرزند خود را هنگام رفتن به مسجد همراه داشته باشید تا با مال، به حل مشکلات اقتصادى مسلمین بپردازید و با حضور فرزند در مساجد و جماعات، مشکلات تربیتى نسل آینده را حل کنید.


امام مجتبى ‏(ع) به هنگام نماز و حضور در مسجد، بهترین لباس خود را مى‏پوشید و مى‏فرمود: خداوند زیباست و زیبایى را دوست دارد، و من لباس زیباى خود را براى پروردگارم مى‏پوشم و آنگاه این آیه را تلاوت مى‏فرمود.


خداوند زیبایى و زینت را دوست دارد وگرنه به آن امر نمى‏فرمود، «خذوا زینتکم» چنانکه اسلام، آیین فطرى است و انسان نیز فطرتاً از زینت لذت مى‏برد.


با زینت به مسجد رفتن، احترامى است به بندگان خدا، به عبادت خدا و همچنین سبب ایجاد جاذبه و ترغیب عملى دیگران به آمدن در آنجاست.


گرچه استفاده از زینت و طعام، امرى فطرى و طبیعى است، ولى در شرایط خاص مانند وجود نیازمندان و محرومان، باید با آنان همدردى کرد.


 لذا در تاریخ مى‏خوانیم که نوع لباس امام صادق‏ (ع) که مردم در رفاه نسبى به سر مى‏بردند با لباس امام على‏ (ع) که مردم فقیر و ندار بودند، متفاوت بود، چون شرایط اجتماعى هر کدام فرق داشت.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد