رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

گاهی اوقات در هر کاری برکت نیست ...

نباید به هر نعمت ظاهرى دل خوش کرد زیرا اگر این نعمت‏ها براى مؤمنین باشد، مایه برکت است و اگر براى کفار باشد، ناپایدار و وسیله‏ قهر الهى است.

وقتی خداوند در قرآن می فرماید که هیچ تر و خشکی نیست مگر در کتاب مبین و آن را تبیانی برای همه امور معرفی می کند یعنی آنکه هر آنچه برای سبک زندگی اسلامی ، صحیح و برای بهره مندی سعادت دنیا و آخرت نیاز است در این کتاب بیان شده است.


در قرآن، دو نوع گشایش مطرح است:

الف) رفاه و گشایش براى خوبان که همراه برکات است.


ب) رفاه و گشایش براى کفار و نااهلان که دیگر همراه برکت نیست زیرا چه بسا نعمت‏ها، ناپایدار و سبب غفلت و غرور و طغیان باشد. 


خداوند، این رفاه و گشایش کفار را وسیله مهلت و پرشدن پیمانه آنان قرار داده است. بنابراین به هر نعمت ظاهرى نباید دل خوش کرد زیرا اگر این نعمت‏ها براى مؤمنین باشد، مایه برکت است و اگر براى کفار باشد، ناپایدار و وسیله‏ قهر الهى است.


امام صادق‏ ((فرمودند: گاهى بنده‏اى از خداوند حاجت و تقاضایى دارد و خداوند دعایش را مستجاب مى‏کند و مقرر مى‏شود تا مدتى دیگر برآورده شود. اما پس از آن، بنده گناهى را انجام مى‏دهد که موجب برآورده نشدن حاجتش مى‏شود.


از مصادیق بارز این آیه، دوران ظهور حضرت مهدى (عج) است که به گفته‏ روایات، در آن زمان برکات از آسمان و زمین سرازیر مى‏شود.


موفق باشید ... 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد