رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

تقوا را آغاز و انتهای زندگی مان قرار دهیم ...

بدانید بیناترین چشم آن است که در راه خیر باز شود، بدانید شنواترین گوش آن است که برای بیداری دل سخن فرا گیرد. بدانید، مصرف کردن اموال در راه باطل اسراف و تبذیر است. 

 بدانید، مصرف کردن اموال در راه باطل اسراف و تبذیر است. بدانید، قناعت و تسلط بر شهوت، بزرگ ترین پاکدامنی و تقواست. بدانید، دنیا منزلی است که جز با زهد و پارسایی نمی توان از آفاتش سالم ماند و هر چه طعمه آن شود از آن نجات نیابد؛


 بدانید، وجود شما بهایی جز بهشت ندارد. مبادا به غیر از آن خود را بفروشید. بدانید، تقوا مرکب راهواری است، پرهیزگاران بر آن سوار شده و مهارش را به دست گرفته اند و آنان را به مقصد بهشت می رساند، بدانید گناه مرکب چموشی است، گنهکاران بر گرده آن نشسته اند، اگر مهارش گسیخته شود، راکب را به پرتگاه دوزخ می افکند، بدانید، امروز وقت آمادگی است، فردا مسابقه است، مسابقه بر سر بهشت است و سرانجام باختگان دوزخ. 


بدانید تهیدستی بلاست و بدتر از تهیدستی رنجوری جسم است و بدتر از مریضی،بیماری قلب است. 


بدانید، مال فراوان از نعمت های خداست، بهتر از مال سلامت بدن است و بهتر از سلامت، تقوای قلب است، بدانید هرکس بی اندیشه در هر کار پا نهد، عاقبت باید منتظر حوادث ناگهانی باشد.


 بدانید خردمند آن است که با فکری صائب و پیش بینی کامل با کارها روبه رو شود. بدانید، کوس رحلت زده اند و توشه را معرفی کرده اند، به اندازه ای که فردا جان خود را حفظ کنید توشه برگیرید، بدانید جهاد بهای بهشت است، هرکس برای خویشتن جهاد کند، مالک بهشت شود و بالاترین ثواب خدا برای کسی است که خود را بشناسد.


 بدانید، احکام دین در صحت و متانت یکی است، راه های دین معتدل است. هرکس به راه دین رود غنیمت برد و هر که توقف کند گمراه و پشیمان شود.


 بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس به قدر معلومات اوست، بیدار باشید! اینک که زبان ها آزاد و بدن ها سالم و عضوها در اختیار و جایگاه وسیع و مجال بسیار است و مرگ نرسیده، عمل کنید.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد