رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

گول زر و زیور دنیا را نخوریم ...

خداوند سرمایه ها و ارکان مهم زندگى دنیایى انسان را بر شمرده است : زن ، فرزند، پول نقد، ثروت ، مرکبهاى ممتاز و راهوار، چهار پایانى که در دامدارى از آن بهره مى برند، زراعت و غیره ...

خداوند تقدیر کرده تا مردم به نظر آلى به دنیا بنگرند نه به نظر استقلالى ، یعنى زندگى دنیا را وسیله و آلت زندگى در آخرت قرار دهند، نه اینکه هدف ، راه را مقصد نگیرند:انا جعلنا ما على الارض زینه لها لنبلوهم ایهم احسن عملا) (ما آنچه را بر روى زمین است زینت قرار دادیم تا آنها را بیازماییم که کدامینشان بهتر عمل مى کنند.)، و بعد مى فرماید:و انا لجاعلون ما علیها صعیدا جرزا و ما آنچه را بر روى زمین است خاک بى گیاهى قرار مى دهیم . 


آرى ، خداوند همین محبوبهاى دنیایى را در نظرتان چون خاکى خشک و بى ارزش قرار مى دهد. اما با تاسف فراوان باید گفت که انسانهاى بى خبر و غافل و مست دنیا به سبب دل خوشى و فریفتگى شان به ظاهر زندگى از باطن آن ، که آخرت است ، باز مى مانند و این وسایل و مقدمات را هدف مى پندارند، و دنیایى که مخلوق خداست و وسیله اى براى تقرب و رسیدن به پاداش الهى است براى آنان سبب دورى از خدا و تحصیل نقمت و عذاب مى شود.


البته در قرآن در مواردى زینت دادن به شیطان نسبت داده شده است :زین لهم الشیطان اعمالهم  زینت دادن شیطان یعنى زشتیها را زیبا دیدن :افمن زین له سوء عمله فرآه حسنا و نیز فرمود: هر که زینت دنیا را بخواهد به او مى دهیم ، اما در آخرت بى بهره مى ماند.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد