رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چگونه تن خود را شاداب نگه داریم ...

رسول خدا (ص) می فرمایند: تن با سه چیز شاداب و پرورانده می شود، بوی خوش، لباس ملایم و نوشیدن عسل.

 رسول خدا (ص) می فرمایند: کفش راحتی و سبک بپوشید و همانند اهل کتاب نباشید، همچنین می فرمایند: کفش خوب و لباس پاکیزه بپوشید. نیز می فرمایند: هر گاه خواستی کفش و لباس بخری خوب و نو آنها را برگزین و می فرمایند: هر گاه مردان و زنان امت من، از پوشیدن کفش ها و نعلین های پاره پاره و وصله دار دریغ نکنند خدا بر آنان آسان گیرد.


امام رضا (ع) لباس را از سمت راست می پوشیدند و هر گاه لباس نو بر تن می کردند بر کاسه ای از آب 10 مرتبه سوره مبارکه قدر و 10 مرتبه سوره توحید و 10 مرتبه سوره کافرون می خواندند و سپس آن را بر لباس نو می پاشیدند، آن گاه می فرمودند: هر کس پیش از پوشیدن لباس نو چنین کند پیوسته در ناز و نعمت زندگی به سر می برد مادامی که تاری از آن لباس باقی است.


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: برای حضور در میان برادران دینی، لباستان را آراسته و لوازم خود را به اصلاح آرید به گونه ای که در میان مردم مانند خالی نمودار و برجسته باشید؛ زیرا خدا زشتی و زشت نمایی را دوست ندارد.


هر گاه امام حسن (ع) برای اقامه نماز برمی خواستند بهترین لباس را می پوشیدند. پرسیدند: چرا بهترین لباس خود را می پوشید؟ فرمودند: خدا زیبا است و زیبایی را دوست دارد پس خود را برای پروردگارم زیبا می کنم و او می فرماید: "در هر مسجدی خود را بیارایید" از این رو دوست دارم، بهترین لباسم را بپوشم.


امام صادق (ع) می فرمایند: رسول خدا (ص) مردان را از پوشیدن لباس زنان و زنان را از پوشیدن لباس مردان نهی می فرمودند.


موفق باشید ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد