رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

حضرت زینب (س) ...

عفت و حجاب حضرت زینب(س) نمونه‌ای کامل برای زنان و دخترانی است که خود را دوستدار اهل بیت(ع) می دانند. یحیی که در زمان امیرالمؤمنین(ع) مدتی طولانی در مدینه از همسایگان زینب کبری(س) بوده است به خداوند متعال سوگند می‌خورد که حتی شَبَحی از این بانوی مکرمه را نیز ندیده و صدایی از ایشان نشنیده است!

در این روایت تاریخی نکته ظریفی بخوبی هویداست که مادر ایشان حضرت فاطمه(س) نیز روزی که رسول گرامی اسلام ازایشان پرسیدند: بهترین چیز برای زن چیست؟ فرمودند: هیچ چیز برای زن بهتر از این نیست که هیچ مردی را نبیند و هیچ مردی نیز او را نبیند. بنابراین می بینیم که تعریف حضرت از حفظ حیا و عفت همان است که مادرشان در نظر داشتند.



 امام سجاد (ع) در مورد عمه گرامی خود فرمودند: تنها در شب یازدهم محرم (شب پس از واقعه سنگین عاشورا)، عمه‌ام را دیدم که نماز شبش را نشسته خواند و در تمام مسیر اسارت با همه مصایبی که بر ایشان وارد شد باز هم نماز شب و عبادت ویژه ایشان ترک نشد. افزون بر اینها اوج بندگی آن بانو در دو مورد به نمایش گذاشته شد.


روز یازدهم آنگاه که حضرت بر پیکر مقدس برادر حاضر شد، دو دست خود را زیر آن بدن پاک برده، آن را به سمت آسمان بلند کرد و فرمود: خدایا این قربانی را از ما قبول بفرما و چون در مجلس کوفه ابن زیاد برای تحقیر آن بانو از ایشان پرسید: نظرت در باره کاری که خدا با برادرت کرد چیست؟ حضرت بی‌درنگ پاسخ دادند: جز زیبایی چیزی ندیدم. بنابراین می بینیم حضرت زینب(س) در اوج بندگی خدا زندگی خویش را ترسیم کردند و در نهایت تعبد از این دنیا به سرای باقی کوچ کردند.


 زنان و دختران ما در عصر حاضر آماج هجمه ها و حملات ضد فرهنگی منحط غرب هستند بی‌تردید توجه به سیره


 زندگی حضرت زینب(س) نقش ویژه ای  را ایفا می کند. 


موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد