رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

کدام مکان نزد خدای متعال نیکوتر است ...

امیرالمومنین (ع) می فرمایند: نشستن در مسجد نزد من از نشستن در بهشت نیکوتر است زیرا در بهشت خشنودی من فراهم است و در مسجد خشنودی پروردگار من.


امام حسن (ع) می فرمایند: سه کس در همسایگی خدای متعال اند: کسی که تنها برای خدا وارد مسجد شود، که چنین کسی تا زمان بازگشت، میهمان خدای متعال است و کسی که فقط برای خدا به دیدار برادر مسلمانش برود که چنین فردی تا وقت بازگشت از نزد او از دیدارکنندگان خدای متعال است و کسی که تنها برای خدا رهسپار حج یا عمره شود که چنین فردی تا زمان بازگشت نزد خانواده اش از باریافتگان نزد خداوند است.


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: گام برداشتن به سوی مسجد فرمان بردن از خدا و فرستاده او است. هر کس از خدا و فرستاده اش فرمان برد، خداوند او را با صدیقان و شهیدان وارد بهشت می کند و در بهشت همدم داوود (ع) است و پاداشی همانند داوود (ع) خواهد داشت.


همچنین ایشان می فرمایند: برای هر بنده ای که صبح و شام به مسجد برود و آن را بر سایر چیزها ترجیح دهد در نزد خدا وسایل پذیرایی از بهشت است که هر بار آن را برایش آماده می کند همچنان که هر یک از شما، اگر کسی را که دیدارش را دوست دارد ملاقات کند در پذیرایی او خواهد کوشید.


امام سجاد (ع) نیز می فرمایند: مساجد خانه های خدا هستند، هر کس به سوی آنها بشتابد به سوی خدا شتافته و آهنگ او کرده است.


موفق باشید ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد