رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

با خدا باشیم ...

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:هر کس در مقام دوستى در راه خدا برآید، حضرت حق در بهشت درجه‏ اى برایش قرار مى ‏دهد که با عمل دیگرش به آن درجه نمى ‏رسد.


امام صادق (ع) می فرمایند:بر شما باد به نماز در مسجدها و به نیکى به همسایگان، و اداى شهادت، و حاضر شدن در تشییع جنازه‏ ها، زیرا شما ناچارید از زیستن با مردم، و براستى کسى نیست که تا زنده است از مردم بى‏ نیاز باشد و ناچار مردم باید با همدیگر سازش داشته باشند.


همان حضرت (ع) فرموده اند:بر شما باد به پارسائى و کوشش در اطاعت، و بر سر جنازه‏ ها حاضر شوید و بیمارها را عیادت کنید و با مردم در مساجد حضور به هم رسانید، و براى مردم چیزى را دوست دارید که براى خودتان دوست دارید، آیا شرم نکند یکى از شما که همسایه ‏اش حق او را بشناسد ولى او حق همسایه‏ اش را نشناسد.


و نیز ایشان در تفسیر گفتار خداى عز و جل (که در باره آیه 36 سوره یوسف (ع) فرماید:)ما ترا از نیکوکاران دانیم فرمودند: براى واردین جا باز می کرد، و به نیازمندان وام می داد، و به ناتوانان کمک می کرد.


امام باقر (ع) می فرمایند:با هر که آمیزش دارى اگر توانى دست عطایت را به سر آنها کشى و به آنها خیرى برسانى، بکن.


ایشان همچنین فرموده اند:یاران خود را بزرگ شمارید و آنان را احترام کنید، به یکدیگر هجوم ننمایید و به هم زیان نرسانید و نسبت به یکدیگر حسود نباشید، از بخل بپرهیزید، از بنده‏هاى شایسته خدا باشید.


موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد